recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signalkvalitet (støj) ved Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Signalkvalitet (støj) ved Stofa

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kimschurmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimschurmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 21:41
Tak Peter, lyder som om du ved hvad du taler om! Jeg tror jeg har fundet en opsætning af tv'et spm gør at jeg næsten ikke oplever problemer med hurtige bevægelse, tror løsning var at deaktivere film mode under indstillinger! Jeg giver det lige nogle fodbold kampe til at vise om det fiksede problemet!
Til top
Cole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2012
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af kimschurmann kimschurmann skrev:

Tak Peter, lyder som om du ved hvad du taler om! Jeg tror jeg har fundet en opsætning af tv'et spm gør at jeg næsten ikke oplever problemer med hurtige bevægelse, tror løsning var at deaktivere film mode under indstillinger! Jeg giver det lige nogle fodbold kampe til at vise om det fiksede problemet!

Dit problem er PRÆCIS det samme som mit.
Stofa, Aarhus, Samsung UE40D8005, TV3+ HD, fodbold, Champions League, periodiske billedryk/billedforsinkelser/billedslør.

Nåede du frem til en endelig konklusion? Stofa ELLER Samsung?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimschurmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 18:49
Jeg kan sgu ikke finde ud af hvad problemet er for at være ærlig...

Jeg oplever det i langt mindre grad på mit gamle LE30B755 samsung tv, men dog engang imellem... Det ser ud som om jo bedre billedekvalitet det er fra producentens side, jo mindre forstyrrelser er der - dog er der stadig "dårligt signal" fra stofa, men tror ikke at det er det der er problemet, på Eurosport 2 HD gør den det konstant med fodbold, men der er optagekvaliteten også ret dårlig som regel. Da jeg eksempelvis så premier league i weekenden så jeg kun problemer 2 gange på en kamp, og det er jo acceptabelt.

Mit gæt er, at når det svinger så meget - så er det noget med stofa - men at Samsungs nyeste LED serier er ekstra følsomme overfor frekvensstøj eller dårlig optageleseskvalitet. Hvis det var tv'et, ville det være mere konstant.. i mine øjne.

Prøv at rod med indstillingerne - slå bla. MPEG støjfilter og Digitalt Støjfilter til på "Høj" og prøv evt. også at ændre på den dynamiske kontrast - ved ikke hvorfor det skulle have noget at sige, men synes mine problemer er blevet mindre siden jeg har minimeret det... :)

Sig endelig til hvis du finder en god løsning :D

Held og lykke!
Til top
Cole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 19:23

Tak for hurtig respons!

Jeg har været igennem hele møllen, Stofatekniker-besøg, perfekt signal-måleresultat, udskiftet mainboard...og problemet er der stadig!

Næste skridt bliver at jeg låner et ikke-Samsung TV hos min TV-forhandler (stående aftale).
Jeg forventer at problemet stadig vil være der uanset TV-mærke.

Denne test vil ske efter Påske (Champions League igen 17-18/4).
Jeg lover at vende tilbage med nyt info.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimschurmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 20:58
Hey Cole, tror problemet forsvinder med et andet tv ... Det er meget mindre i mit soveværelse end i min stue med mit nye 7005 .. Men det har da været ok i aften indtil videre ?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimschurmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 21:01
Kanal 6 hd gør det også lidt...så du kan teste det med premier leagues fodbold.. Læg mærke til at tv2sport hd aldrig gør det... Lugter lidt af frekvensen er lidt dårlig... 634000khz...prøv at tjek selvdiagnose og så signal? Min svinger meget og kun på den frekvens..
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimschurmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 21:04
Prøv lige mine indstillinger, det er så lidt at det ikke generer mig mere.alå film mode fra i billede indstillinger.. Høj i de to filtre... Dyn kontrast lav og ekstra bevægelse til.. Kantforbedring til, bevægelseslys fra...
Til top
Cole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2012 kl. 23:11

Jeg har PRÆCIS de samme erfaringer med TV2 Sport HD (tilsyneladende intet problem), Eurosport2 HD (mega problem) og 6'eren HD (PL, minimalt problem).
Og har lige brugt det meste af en aften med CL på TV3+ HD (fremragende fodbold). Og som altid på denne kanal masser af periodisk billedslør.

Jeg har altid benyttet indstillingen Billed=FILM.
Under aftens kamp prøvede så jeg dine forslag, Billed=STANDARD + diverse filtre=TIL...og du har ret, det bliver faktik pænt meget bedre. Problemet er dog langt fra elimineret.

Jeg fastholder min plan om at afprøve et ikke-Samsung TV. I håbet om at få nogen svar, som kan isolere problemet. (Stofa ELLER Samsung) ELLER (Stofa OG Samsung).

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimschurmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 09:34
Held og lykke - synes hellere vi skulle kontakte samsung for at få dem til at udgive en software opdatering til TV'et :-) er ret sikker på at det er en mindre software fejl når man kan pille ved indstillingerne og så det bliver bedre..

Der er massere af mennesker over hele verden der har samme issues ved 7005/8005 tv'et og det bedste de er kommet frem til (så vidt jeg ved) er at deaktivere Film mode. Bemærk at det ikke er billede=film i den første menu, det er under "Billed indstillinger" du kan slå film mode fra... 

Det må være en kombination af de to ting.. dårlig signal + et følsomt tv :-)
Til top
Cole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 13:09
BIG news...der er sket et gennembrud. Jeg har fundet nøglen. Tilsyneladende er alle problemer forsvundet!

Jeg benytter nu nedenstående menu-indstillinger.
kimschurmann, prøv disse indstillinger og giv mig venligst noget feedback. PRØV DET!

Billed     Standard
Baggrundslys    8
Kontrast    95
Lysstyrke    45
Skarphed    50
Farve     35
Tone     50/50
Avancerede indstillinger..
..Sort tone    Fra
..Dynamisk kontrast   Fra
..Skyggedetalje    0
..Gamma     0
..Ekspertmønster   Fra
..Kun RGB-tilstand   Fra
..Farverum    Auto
..Hvidbalance..
  ..Rød-    14
  ..Grøn-    25
  ..Blå-    23
  ..Rød+    15
  ..Grøn+    27
  ..Blå+    21
..10p Hvidbalance   Fra
..Hudfarve    0
..Kantforbedring   Til
..Bevægelseslys    Fra
..xvYCC     Fra
..Ekstra bevægelse   Til
Billedindstillinger..
..Farvetone    Varm1
..Digitalt støjfilter   Høj
..MPEG-støjfilter   Høj
..HDMI sort niveau   Normal
..Film     Fra
..Motion Plus    Tydelig

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimschurmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 15:58
Prøver det lige snarest - er dog ikke meget for at have motion plus på "tydelig" - det giver sådan nogle dumme artifakter konstant, de er næsten ligeså irriterende :-)

Men tak for info! Skal nok lige komme med noget feedback! :D

Redigeret af kimschurmann - 01-April-2012 kl. 15:59
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimschurmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:59
Umiddelbart fungerer det rigtigt godt - og må indrømme at jeg slet ikke har set artifakter endnu ved motion+ = tydelig!

Glæder mig til at se noget mere bold og se om problemet er væk! Tak for tippet!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu