recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signaturer på recordere.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignaturer på recordere.dk

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Emne: Signaturer på recordere.dk
    Sendt: 18-Maj-2011 kl. 10:15

Emnet har udspring i "PSN er hacket"-tråden. 

Jeg vil bare høre om ikke det er muligt, at opløsningen på signaturerne gøres en smule højere? Nu har jeg i lang tid set signatur, der overskrider reglerne uden, at jeg har bemærket, at det har påvirket siden funktionalitet eller hastighed.

Desuden vil jeg gerne have klargjort hvad recordere sorterer som "neutrale farver"?

@rhsin

Mht. diktaturet, tænkte jeg bare på, at nogen vil have bestemte signaturer fjernet pga. budskabet. Og det mener jeg ikke er rimeligt - i det konkrete tilfælde.



BORING!
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 10:24
Jeg må indrømme at jeg personligt synes signaturer er ganske ligegyldige - Der er da intet mere intetsigende end at vide at bruger XX har 74 dvd'er, en stavblender og et 50" tv. Billedsignaturer kan man jo heldigvis blokere sig ud af.

Redigeret af Kasper_J - 18-Maj-2011 kl. 10:24
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 10:25
mht farver, det kan jeg ikke præcisere nærmere.. måske Lars kan?
 
Min egen holdning til signaturer.. og nu tager jeg moderator kasketten af.. for det jeg nu skriver har ingen sammenhæng til min anmodning i ovennævnte tråd og er bare min egen personlige holdning.
 
Jeg syntes det er rigtigt træls med alt for mange store.. og ikke mindst farverige signaturer.. især hvis de bare skal fyre et eller andet (nogle gange ligegyldigt) "statement" af.. det er for mig irrelevant, og ret trivielt at kigge på måned efter måned, og det gør at scrolle en tråd igennem til en broget affære.. lidt lissom jeg ikke ville bryde mig om der var reklamer mellem indlæggene (bare for at lave et sidespring).
 
For mig ville det være helt fint hvis signaturer i princippet blot var tekst/links.. intet andet.. alt andet virker bare forstyrrende i mine øjne. Smile
 
Mvh

René
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 10:26

Jeg er ikke enig. For det kan sagtens give inspiration hvis folk sætter et link o.lign.

Mht. at skrive hvad man ejer, så er det jo bare blær. Big smile


BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 10:28

@rhsin

Jeg kan sagtens følge din mening, og respekterer den, men jeg har ikke samme opfattelse. Har slet ikke fundet de farverige (for at kalde dem noget) signaturer forstyrrende. Det hænger måske sammen med, at der trods alt ikke er mange af dem.


BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 10:35
Er ligeglad med farver, men jeg kan godt følge pointen i at det ikke er fedt hvis man skal scrolleigennem hvert enkelt signatur.

Jeg er også ligeglad med indholdet, er det noget sjovt kan man jo kun more sig lidt. :0)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 10:53
problemet er jo heller ikke den enkelte i ny og næ, men prøv tænk på hvordan det så ud hvis alle gjorde det.. ja der kunne jo ligefrem gå sport i hvordan den vildeste signatur så ud.. så ville det godtnok være trælst i længden imo.. jeg er naturligvis indforstået med der er mange meninger og det har jeg fuld respekt for.
Jeg syntes bare at sidde og kigge på det samme statement afhængig af hvor aktiv en bruger ellers er virker overflødigt.. og kan skade mere end det gavner.. både visuelt og indholdsmæssigt.. det er nogle gange de mærkeligste ting der kan dukke op i en signatur... især hvis det er animationer
Mvh

René
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 11:02

Så dette her ville få rhsin til at blive rundtosset?

http://www.psu.com/forums/threads/269839-Highest-killstreak?p=5547141#post5547141


BORING!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 11:34
Hej Alle
 
Jeg vil ikke udelukke et forbud mod helt at have billeder i signaturen.
 
Syntes personligt der er forstyrrende med billederne, når man læser ned igennem en tråd.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 11:55
IMHO er billeder i signaturer træls. Avatars der blinker er lige så træls.
 
Jeg synes ikke udstyrslister i signaturer er rent blær. Ofte giver det noget viden om en persons forudsætninger for en given debat. Men jeg mener signaturer burde holdes på max fire linier, for ikke at fylde for meget. I linket ovenfot fylder sigs jo langt mere end selve debatten.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Jeg må indrømme at jeg personligt synes signaturer er ganske ligegyldige - Der er da intet mere intetsigende end at vide at bruger XX har 74 dvd'er, en stavblender og et 50" tv. Billedsignaturer kan man jo heldigvis blokere sig ud af.
Hørt Clap I  nogle fora har man selv mulighed for at indstille om man vil se signaturerne eller ej. Den mulighed vælger jeg altid men det kan man desværre ikke her.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Så dette her ville få rhsin til at blive rundtosset?

http://www.psu.com/forums/threads/269839-Highest-killstreak?p=5547141#post5547141


Ohja, signal/støj-forholdet på den side er ret højt, der skal scrolles en masse for at finde ganske få linier med tekst.

Jeg synes det er fint med en begrænsning på signaturer, både de grafiske og dem af ren tekst.

De grafiske synes jeg er okay sålænge de max. fylder det samme som 3-4 tekstlinier og ikke er så bredde at man skal til at scrolle sidelæns for at læse indlæg. Samtidigt vil jeg foretrække at de ikke bør blinke, spille lyde eller på anden måde lave "SE MIG!!"-finter. Vi har mulighed for de der avatars ude ved vores navne, en grafisk signatur i samme højde og ca. 5 avatars i bredden ville være rimeligt efter min mening.

Hvad angår tekst signaturer mener jeg de bør begrænses til færre linier end det er muligt idag. Allerede nu er der folk der har så mange linier med udstyr og hvad ved jeg i signaturen at signaturen i sig selv får en scrollbar. Det betyder at når man scroller ned gennem indlæg ender man indimellem med at bliver "fanget" i en signatur der scroller, det holder bare absolut ikke.
Kig fx. på tråden her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97264&title=tv3plus-dkket. Taj59 slipper godt fra at have 9 linier i signaturen, mens JeTex længere nede demonstrerer at 12 linier giver en scrollbar i selve signaturen.

Jeg forstår godt at folk gerne vil have en signatur, samtidigt mener jeg det er værd at værne om at forummet er læsevenligt og ikke "støjes til" af for store signaturer så man skal scrolle langt mellem godbidderne af reel information. Derfor vil mit bud på signaturregler se ud noget i den stil her:

1) Du kan vælge mellem en grafisk signatur eller en af tekst, men ikke begge dele.
2) Grafiske signaturer må være samme højde som de nuværende avatars og 5 gange bredere.
3) Tekst signaturer må være max. 5 linier.

5 liniers tekst bør være rigeligt til at informere om eget anlæg, skrive kække one-liners, lægge link til sin hjemmeside eller hvad folk nu bruger signaturerne til. Til gengæld er 5 liniers "ligegyldigheder" okay at scrolle forbi inden man når ned til næste indlæg. Samme overvejelser gælder grafiske signaturer, en avatar i højden svarer ca. til 5 linier og bredden gør at man selv på små skærme bør slippe for at skulle scrolle sidelæns.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu