recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel, billig og god  Blu Ray afspiller til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpel, billig og god Blu Ray afspiller til stuen

 Besvar Besvar Side  <1 15161718>
Forfatter
Besked
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 13:03
Til Otto:
Objektivt kriterie der går på om der kan ses forskel på en film! Vi har diskuteret chromaburst tidligere i tråden, jeg har forklaret hvorfor jeg mener alle bluray vil levere samme resultat.
Det drejer sig om synlige forskelle på film!

Jeg er træt af at skændes med dig - jeg pisser dig af, og du pisser mig af! Hvis du kigger på min snak med stridsvognen nogle få indlæg tilbage, kan du se hvad jeg mener hele debatten kan bruges til.

Jeg kan godt forstå at disse spørgsmål om blindtest er kedelige for en forhandler, det kaster jo et lys på en del påstande som som nærmest er hellige i "fagpressen", blandt fabrikanter og forhandlere.
Men jeg har gentagne gange sagt, at mit mål ikke er fortælle nogen hvad de skal købe eller ikke købe, blot at denne viden kan bruges til at prioritere hvor vi skal lægge pengene.

Jeg kan ikke se at det gavner din forretning at du igen og igen kaster dig ud i alen lange indlæg om dette emne. Du sælger masser af ting som beviseligt ikke giver nogen forskel - f.eks. strømkabler til exorbitante priser, tænk hvis kunderne begyndte at spørge til om det kan høres :-)

Mvh Lars
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 13:08
Lars, du skriver tidligere i tråden følgende:

"Til Stridsvognen, det handler ikke om at håne nogen, det handler om at blive bedre oplyst som forbrugere - Branchen sælger hele tiden nye produkter baseret på at de er "bedre", bedre billed bedre lyd osv. Uden at levere dokumentation for det. En anden branche, HiFi blade og nu hjemmesider, har understøttet AV-branchen, med subjektive tests hvor det alt gennemgående træk har været, at alt har indflydelse på lyd og billede. Meget sjældent har man prøvet en blindtest, og da med katastrofale reultater set med branchens øjne, som da High Fidelitys tekniske redaktør blindtestede digitale kabler og resultat blev at han ikke kunne høre forskel.
Der kan være mange grunde til at købe et bedre apparat, byggekvalitet, materialer, betjening, tilslutningsmuligheder mm. og det er da helt okay at vi ser på det, men lad være med at bilde jer selv ind at der er store lyd-  eller billedmæssige forskelle, når det ikke er bevist at de findes!"

Med denne indgangsvinkel, så forstår jeg ganske enkelt ikke din modstand mod at bruge objektive tests til netop at påvise om der er forskel på to blu-ray afspillere eller ej, frem for blindtests.

De suverænt mest grundige tests der foretages af blu-ray afspillere, hvor man netop gennem årene har gjort et kæmpe stykke arbejde med at levere objektive tests, fremme kendskabsgraden til hvor forskellene er og kan være, og sætte fokus på de forskelle i en grad der har fået mange producenter til at levere bedre produkter - hvilket er dét du slår til lyd for ovenfor - finder du her:

http://www.hometheaterhifi.com/blu-ray-players/blu-ray-players-reviews.html

Med andre ord, jeg er fuldstændigt ENIG med dig i ønsket om at foretage objektive evalueringer af tingene. Jeg er IKKE enig med dig i at blindtests er måden at gøre det på.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:



Jeg kan ikke se at det gavner din forretning at du igen og igen kaster dig ud i alen lange indlæg om dette emne. 


Hvem har sagt at jeg gør det for at gavne min forretning? Hvis jeg gjorde dét, var det så ikke et endnu større problem?
 
Iøvrigt skal der to til at skændes. Jeg har samme ret til at sige min mening som du har.


Redigeret af Otto J - 03-Juni-2013 kl. 13:14
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 13:40
Til Otto: Beklager, men jeg opfattede nogle af dine svar som værende noget uhøflige, og ligeledes nogle af mine (beklager).
Jeg vil aldrig bestride din ret til at ytre dig.

Lad os ryge lidt fredspibe :-) jeg tror vi begge er enige om at objektive målinger er en god måde at afdække egenskaber ved forskellige enheder.

Der hvor vi skilles er så ved de hørbare eller se-bare forskelle, hvor mit input er at disse ikke er så voldsomme, at de kan begrunde de ofte store priser forskelligt udstyr har, samt at den eneste måde at afsløre forskelle på er blindtests.
Din mening er at blindtest ikke kan bruges, og der er vi så temmelig uenige. Disse to synspunkter kan ikke forenes, som jeg ser det, så folk må selv forholde sig til det.

Jeg kan ikke helt skelne mellem dig som privatperson og som forhandler, så jeg har formodet, at når du skrev, havde du din forhandlerrolle i baghovedet.
Jeg ser som sådan ingen konflikt i at du kan bruge et forum, som et redskab for forretningen, og du lægger jo ikke skjul på din professionelle interesse i AV.(og ind imellem giver du jo et godt råd :-)

Med venlig hilsen
Lars

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Det er en hel anden debat, jeg vil påstå at der er forskel på 2 forskellige strømkabler til 10 kr, men det er også muligt de er lige ringe, eller at det 10kr kabel de har dækket til i 10000kr kablet lyder super meget bedre, eller ringere.

Pris debatten er en anden snak som trigger ting i hovedet på folk.. Det er som med blindtest, pris beviser ikke at det performer bedre. Men det kan stadig ikke afgøres ved blindtest da det heller ikke beviser en skid medmindre nogen med sikkerhed kan udpege det hver gang.

Men hvis du vil kæmpe mod markedsføring og videnskab så bliver du hurtig gammel.

Lær at stole på dine sanser, og du kan udvikle dem, eller du kan læse bøger og Google resten af livet og argumentere for og imod hvad du lyster, men du er stadig ikke klogere på erfaring.


Du snakker helt udenom.

Men det er lidt pudsigt at alle dem der siger der er forskel ikke vil bevise det i blindtest, fordi blindtest lige pludseligt ikke kan bruges.

Under hvilke andre forhold er det så du kan se/høre forskel. Skal du vide at forstærkeren eller bluray afspilleren er den dyr/gode før du kan udtale dig. Jeg forstår det virkeligt ikke??


Nu har jeg så været ham der gerne vil prøve at demonstrere for andre at jeg kan se/ høre forskel i en blindtest, men der var et par betingelser med for at dem der havde lyst også kunne udvide deres horisont, og opleve hvad der sker i en blindtest af et emne som man vil sværge på at man er home safe.

Og hvis du kender en smule til mine holdninger ved du at jeg nærmest er modstander af extremt dyre produkter, men aldrig benægter at de kan være berettigede, men i mange tilfælde kan billige produkter sagtens udkonkurere langt dyere produkter på performance, kabler er en af de helt gale emner. Dermed ikke sagt at lakridskablerne er brugbare.

Og så har jeg ikke bedt om at vide nogetsomhels omkring det jeg skal blindteste, en blindtest er en test i total uvidenhed, ellers er det ikke en blindtest.

Otto og jeg har ikke det bedste forhold her på siden, men jeg må dog sige at han har min fulde opbakning til at håne Google pøblen der ikke ved hvordan hvad skal vende eller bruges, og bare bliver ved med at råbe BLINDTEST. Som en flok muslimer på vej i hellig krig..

Redigeret af stridsvognen - 03-Juni-2013 kl. 13:48
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:


Lad os ryge lidt fredspibe :-) jeg tror vi begge er enige om at objektive målinger er en god måde at afdække egenskaber ved forskellige enheder.
 
Fint. Beklager hvis jeg har været opfarende, men du gav udtryk for det modsatte, og det er dét jeg reagerede på. Helt konkret din formulering: Kan det ikke ses i en blindtest, eksisterer forskellen ikke. Det er ganske enkelt ikke korrekt, og hvis du tænker lidt over det, tror jeg også du er enig.

Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:


Der hvor vi skilles er så ved de hørbare eller se-bare forskelle, hvor mit input er at disse ikke er så voldsomme, at de kan begrunde de ofte store priser forskelligt udstyr har,
 
Jeg tror du tillægger mig holdninger jeg ganske enkelt ikke har. Jeg har alle dage argumenteret for at to blu-ray afspillere der ikke udviser forskelle i nogen objektive tests (forudsat at vi tester grundigt nok), ikke indeholder synlige forskelle. Jeg er uenig med Stridsvognen på det punkt (som jeg forstår det), og derfor er det væsentligt at du ikke slår Stridsvognen og jeg sammen, når du argumenterer. Vi argumenterer for to forskellige synspunkter, men som begge er forskellige fra dine.  
 
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:


samt at den eneste måde at afsløre forskelle på er blindtests.
 
Og det er hér vi er grundlæggende uenige. Du har selv lige sagt at vi er enige om at "objektive målinger er en god måde at afdække egenskaber ved forskellige enheder." Så er blindtests jo heller ikke den eneste, objektive målinger er en anden.
 
Du ønsker at bruge blindtests til at afsløre om forskellene er SYNLIGE, og hér er vi også uenige.

Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:


Din mening er at blindtest ikke kan bruges, og der er vi så temmelig uenige. Disse to synspunkter kan ikke forenes, som jeg ser det, så folk må selv forholde sig til det.
 
Fint med mig. Det kræver nødvendigvis at jeg fremfører synspunktet.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


Otto og jeg har ikke det bedste forhold her på siden,
 
Jeg bærer ikke nag overfor nogen, men jeg kan ikke love nogen at jeg ikke opfører mig som en idiot igen en gang i fremtiden Wink
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 14:16
En klog mand har engang sagt: "Når folk siger man er en idiot, så har man to muligheder: Enten tie stille, eller åbne munden og bortfjerne enhver tvivl!"
Sådan har jeg tit følt mig i disse debatter, hvor hvert ord ind imellem skal vejes på en guldvægt, og hvor det kan være svært at ryste et øjebliks ophidselse af sig.
Jeg håber vi fremover kan få en konstruktiv debat.


Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


Otto og jeg har ikke det bedste forhold her på siden,

 

Jeg bærer ikke nag overfor nogen, men jeg kan ikke love nogen at jeg ikke opfører mig som en idiot igen en gang i fremtiden Wink


Så vil jeg da heller ikke holde mig for fin til ikke at være iriterende..

Jeg er pt. i fuld sving med at samle en projektor der gerne skulle gøre en ende på al tvivl om de digitale projektoeres fremtid.. Regn med jeg bliver ulidelig hvis det lykkedes..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 

Med denne indgangsvinkel, så forstår jeg ganske enkelt ikke din modstand mod at bruge objektive tests til netop at påvise om der er forskel på to blu-ray afspillere eller ej, frem for blindtests.



Kender du et godt eksempel på en film, som man kan bruge til at vise forskellen på sådan 2 afspillere - altså ikke et testbillede, men en rigtig blu-ray film?
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


Otto og jeg har ikke det bedste forhold her på siden,

 

Jeg bærer ikke nag overfor nogen, men jeg kan ikke love nogen at jeg ikke opfører mig som en idiot igen en gang i fremtiden Wink


Så vil jeg da heller ikke holde mig for fin til ikke at være iriterende..

Jeg er pt. i fuld sving med at samle en projektor der gerne skulle gøre en ende på al tvivl om de digitale projektoeres fremtid.. Regn med jeg bliver ulidelig hvis det lykkedes..

 
Jep vi glæder os allerede. Specielt hvis den kan komme ned i kassen til en JVC x35 og det kan sandsynliggøres at den kan seriefremstilles og sælges med moms og avance til under 50k. Sæt i værk... Wink
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:


Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


Otto og jeg har ikke det bedste forhold her på siden,

 

Jeg bærer ikke nag overfor nogen, men jeg kan ikke love nogen at jeg ikke opfører mig som en idiot igen en gang i fremtiden Wink


Så vil jeg da heller ikke holde mig for fin til ikke at være iriterende..

Jeg er pt. i fuld sving med at samle en projektor der gerne skulle gøre en ende på al tvivl om de digitale projektoeres fremtid.. Regn med jeg bliver ulidelig hvis det lykkedes..

 
Jep vi glæder os allerede. Specielt hvis den kan komme ned i kassen til en JVC x35 og det kan sandsynliggøres at den kan seriefremstilles og sælges med moms og avance til under 50k. Sæt i værk... Wink


Glem det.. De der fimsede små sorte plast kasser er kun for kvinder og drenge med fistel stemmer..

Og der er nok ikke flere mænd tilbage, så produktionen er stoppet inden den er kommet igang.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 15161718>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu