recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal det være nyt for at være godt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal det være nyt for at være godt?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Så er jeg røget på en gang "80'er reference" i form af Splintens JBL 240ti, tak for handlen!

Jeg har ikke lige noget nyt at sammenligne dem med så jeg kan svare på om "ny mellemvare" er bedre end "old badass", men jeg blev i fantastisk humør af en beskeden lytteprøve hos Splinten så nu er jeg supertændt på at få frisket enhederne op og høre hvad de virkelig kan..

Nu er jeg så uroligt for om resten af mit anlæg kan leve op til dem, det ender jo med at blive dyrt hvis jeg faktisk også lige bliver nødt til at have et par rå effekttrin fra dengang osv. osv.. LOL
Tillykke med de fine højttalere.  Jeg kender ikke lige 240Ti, men har da selv haft et sæt Ti1000 og et sæt Ti3000 og det var (så vidt jeg husker) gudehøjttalere der bare spillede RIGTIGT godt,og så vidt jeg husker kræver de ikke enorme kræfter for at ydeWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

De spiller rigtigt godt hvis de er hele Osv. husk også at de får stuetemp. og bliver spillet godt og langsomt varme. jeg har hørt jbl's xxx.ti serie for mange år siden, og jeg savlede og sukkede ligesom dig ,så mange gange tillykke!Smile 

Taktak.. Ang. stuetemperatur så er de alt for store til at jeg tager dem med ud og gå tur, jeg har planer om at holde dem permanent i min stues stuetemperatur.. LOL
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 10:29
ingen tvivl.. bedst value for money, opnår man ved at købe top grej der er brugt,
jo mindre brugt tid, jo dyre bliver det,
og jo mindre slid og mindre service skal det have :-)
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 15:16

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

De spiller rigtigt godt hvis de er hele Osv. husk også at de får stuetemp. og bliver spillet godt og langsomt varme. jeg har hørt jbl's xxx.ti serie for mange år siden, og jeg savlede og sukkede ligesom dig ,så mange gange tillykke!Smile 

Taktak.. Ang. stuetemperatur så er de alt for store til at jeg tager dem med ud og gå tur, jeg har planer om at holde dem permanent i min stues stuetemperatur.. LOL
JaJaja!! Jeg kan godt se de er tunge!LOLLOL Det var ment som hvis de har stået i et lokale med svingende Temp. Evt.garage ,så kan der komme kondens ,ilt Og "edderkopper" ind, og de kan faktisk være lidt rustne, lidt ligesom en strandvasker godt kan være tør!LOL
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 22:20

Så er jeg røget på en gang "80'er reference" i form af Splintens JBL 240ti, tak for handlen!

Selv tak - det var en fornøjelse at have dig på besøg. Jeg håber at din ryg er "rettet ud" igen - min ryg var i hvert fald lidt stiv i går aftes efter at have slæbt rundt på de 38,6 kg pr. højttaler Wink

Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Selv tak - det var en fornøjelse at have dig på besøg. Jeg håber at din ryg er "rettet ud" igen - min ryg var i hvert fald lidt stiv i går aftes efter at have slæbt rundt på de 38,6 kg pr. højttaler Wink

Ryggen har det heldigvis okay og jeg fandt ud af hvorfor min kammerat ikke var hjemme til at hjælpe med at slæbe op..

Inden det nu bliver alt for indforstået så vil jeg lige delagtiggøre jer andre lidt også.. Splinten fristede mig med sine 240ti'er lidt højere oppe i tråden her, så jeg var forbi ham og lytte, sludre og handle.. Splinten og jeg slæbte højttalerne ud i min bil og da S. spurgte om jeg havde nogen til at hjælpe med at slæbe ind når jeg kom hjem, svarede jeg kækt "Orkja, jeg har en kammerat der bor ca. 500m fra mig, han må lige komme og hjælpe.."

Da jeg kom hjem var min kammerat ikke hjemme, så efter at have kigget lidt på højttalerne tænkte jeg "Hvor svært kan det være?" og slæbte dem op på 1. sal selv. Til orientering er svaret "SVÆRT!".

Her idag spiste jeg så frokost med min kammerat og beklagede mig over han ikke var hjemme. Han svarede "Du ved sguda godt hvor jeg var, jeg var hos ham autoelektrikeren for at få fikset det der el på min bil, du havde sagt jeg bare kunne ringe hvis jeg skulle bruge et lift".. Uuuups, lidt svært at være bitchy over selv at skulle slæbe når jeg havde svedt min aftale med ham ud.. Embarrassed
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu