|
Skal du se Blade Runner 2049? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Oktober-2017 kl. 16:02 |
Jeg skal se den i morgen... og jeg ved INTET om handlingen
![]() Det er da godt klaret, når man bliver bombarderet med både dette og hint Redigeret af jake51 - 06-Oktober-2017 kl. 16:03 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja da, håber at få den set i IMaxx salen i Aarhus i 2D...
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
Om jeg skal se den? Tjah, hvis den bliver sendt i TV eller på fx. Netflix, så ja...
|
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Det tror jeg ikke. I alt fald ikke i biografen. Jeg har ikke været der i mindst 5-6 år, og ser ingen grund til at jeg begynder nu.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Selvfølgelig skal jeg da se sådan en fremragende film. Men det blir på Bluray. Biffen er nogo med for høj lyd og larmende sidepersoner.
|
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 211 |
Jeg skal ind og se den på onsdag. glæder mig til at se den i Big bio i Herlev for den har jeg ikke været i før.
Så forresten American assassin i Lyngby Kino i går, den var Ok men heller ikke mere.
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Så den i går aftes i CinemaxX Århus i IMAX salen. Jeg er kæmpestor fan af Blade Runner og må ærligt erkende, at jeg ikke blev særligt glad, da jeg hørte der skulle laves en fortsættelse. Historien var godt afsluttet og der var alt for stor risiko for at ødelægge det eftermæle filmen har.
Jeg blev så endnu mere nervøs, da jeg hørte, at Ridley Scott ikke selv ville lave den. Dog fik jeg i mellemtiden set både Prisoners og Sicario (begge af Denis Villeneuve), hvilke begge to er fremragende film. Det beroligede lidt. Jeg gjorde også alt hvad jeg kunne for ikke at se eller læse mere om filmen, bortset fra at se teaseren og den første trailer. Anyway, jeg gik ind i aftes med lidt modererede forventninger, men dog med åbent sind... OG HOLD KÆFT HVOR BLEV JEG BLÆST VÆK! Det er simpelthen en fantastisk film. Intet mindre. Den bygger rigtigt godt videre på historien fra den oprindelige film. Der er ingen tåkrummende scener, som man måske kender fra andre ellers gode film. Og jeg er faktisk meget glad for, at det ikke var Ridley, der lavede fortsættelsen. Særligt efter Alien: Covenant, som er en OK film, men som slet ikke indfriede de forventninger man havde til den (selv håbede jeg på en rigtig fortsættelse til Prometheus og *ikke* endnu en Alien film). Hvis jeg skulle pege på et minus ved den nye Blade Runner 2049, så er det musikken. Jo, Hans Zimmer prøver da på at efterligne Vangelis lidt og det virker da også til dels. Men når alt er sagt, så når soundtracket på ingen måder Vangelis' original. Hvorom alt er, så TAG IND OG SE FILMEN I BIFFEN ...og allerhelst i stort format. IMAX i Århus var i al fald hele prisen værd ...også på lydsiden. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
Nemlig, den skal ses på et stort lærred
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Filmen blev ikke optaget med Imax kameraer, kan det alligevel betale sig at se filmen i Imax?
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Iflg. IMAX selv ser du 26% mere billede, da den er "specially formatted for IMAX". Iflg. IMDb er digital intermediate i 4K format (4096 x 2160), dvs. den "normale" biografversion i 2,35:1 er blevet matted (maskeret) i top og bund. EDIT: Har lige fundet ud af, at filmens fotograf, Roger Deakins, bekræfter, at man ser mere billede i IMAX versionen. Redigeret af azrael - 07-Oktober-2017 kl. 20:12 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Ja, glæder mig meget til at se den - om nogle måneder, i min egen biograf
![]() |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
karsten86 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
jeg så filmen igår i den store sal i Viborg, og jeg er ikke oppe og ringe over filmen.
da jeg hørte, at der skulle, laves en efterfølger til Blade Runner, blev jeg også bekymret da det jo er en Ridley Scott film, men da jeg læste at det var Denis Villeneuve der skulle instruere, blev jeg mere rolig. det skal siges at jeg har set alle teaser og trailer, plus de 3 kortfilm, især de 3 kortfilm giver en god, forståelse, til flere ting, i selve filmen dog giver trailer et forkert, syn på filmen, i trailer, her har man samlet alt det, med action, hvilket er lidt forkert men desværre er der flere ting der ikke går, for mig, filmen være 2 timer og 40 minutter hvilket efter min mening, er ca 30 min for meget, der er flere steder, i filmen, hvor der bliver kogt suppe på filmen(kaldes meget slow tv) filmen selve plot, blive faktisk hurtig klar, hvilket er godt, men desværre regnet jeg det nok lidt for hurtig ud Harrison Ford bliver kaldt en af hovedrolle indehaverne, det vil jeg ikke vil kalde ham, vil mere sige at han har en stor birolle, skal sige, at Ford først kommer ind efter ca 1,5 time, og selv der, er han ikke med hele tiden. folk som Robin Wright og Silvia Hoeks, har faktisk lige så meget film visning, som Ford har. Ryan Gosling gør det godt i rollen som Blade Runner, og han, er klart den rigtig i rollen, også Dave Bautista, gør det fantastisk selv om hans er lille selve stemningen i filmen er ramt plet, filmen har den mørke og lidt skummel, virkning hvilket bare er den rigtig, og det virker også til, at man ikke har skruet op, for overdrivelsen set på at filmen forgår 35 år efter originalen. men henhold til musikken, vil jeg sige at jeg syntes, at Hans Zimmer, desværre prøver for meget filmen er en værdi efterfølger, men efter min mening, bliver det ikke en klassisk kult film,(læs min mening) vil også sige at jeg personlig ikke har travlt med at skal eje filmen, det bliver en film jeg kan købt når den kommer på tilbud. vi har alle vores mening, og det har jeg respekt for, men filmen fanger bare ikke helt mig, jeg er nok lidt mere til en god action film. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |