|
Skal I på frit valg 1. Februar? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2014 kl. 14:38 |
Jeg vil godt undtagelsesvist :) rose Stofa for at tilbyde det der for mig ligner ægte frit valg. For første gang ligner det at jeg rent faktisk kan vælge præcis de kanaler jeg ser og undgå at skulle bidrage til medfinansiering af kanaler jeg aldrig kommer til at se.
Men som folk har forudsagt er det ret dyrt og det er ikke sikker man sparer så meget. Jeg overvejer kraftigt grundpakken og så nogle sportskanaler, men de er pænt dyre så gevinsten er minimal. Men principielt er det dejligt at markedskræfterne får lov at husere, og at jeg betaler for det jeg ønsker og kun det. Har andre tænkt sig at gøre brug af frit valg? ![]() |
|
![]() |
|
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg prøvede at ligge billedelink med men det fungerede vist ikke, i hvert fald ikke på iPad
http://www.horsenssyd.dk/2-programmer/images/Fritvalgmedtekst.jpg |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Hvordan kommer du frem til, at dette har noget som helst med ægte frit valg at gøre? Som jeg læser det, skal man som minimum have den lille pakke, som indeholder adskillige betalingskanaler, som ikke kan fravælges. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Jeg har tænkt mig at tilkøbe TV3 Sport2 til pakke 1 som jeg har i forvejen. Jeg har dog ikke undersøgt hvordan det ligger med eventuel bindingsperiode og oprettelsesgebyr. Kan kun se, at Stofa skal have kr. 26,-/md i kortafgift. Flemming Redigeret af fltk - 20-Januar-2014 kl. 15:45 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Man skal også lige huske, at det kommer til at kræve man bruger CAM i alle enheder. Det koster lidt, og kan være lidt problematisk, hvis man har TV, PVR eller Mediacenter uden CAM slot.
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det forholder sig sikkert som det gør hos You See med frit valg, man skal have Grundpakken, dertil kan man så vælge øvrige kanaler, fra en og opefter. Der er intet gebyr på det første kort, det koster Kr. 100 at oprette, extra kort koster Kr. 15/måned.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg ser tv3, kanal5, Charlie og ellers mest af alt nabolandskanaler i grundpakken. Selvfølgelig er det derfor stadig ikke ægte frit valg, men det er da for pokker et mega langt skridt henimod det i forhold til sådan som det har været indtil nu.
Jeg har kun et tv, via Zaptor box, men jeg kan godt se et irritationsmoment ved de pokkers kortafgifter og andet. |
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Tjah, det er vel et skridt i den rigtige retning, men jeg finder det nu stadig irriterende, at man er pålagt at have en grundpakke. I mit tilfælde (an-tv i Aalborg) skal jeg jo stadig betale for fx tv3 og Kanal 4, to kanaler der er mig komplet uinteressante.
For mig bliver det først interessant, når der kommer et fuldstændigt frit valg. I mellemtiden klarer jeg med en ret genial løsning, som vist ikke tåler omtale på disse sider *host host* |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
Tja, "de smarte" i vores boligforening fik lige gennemtrumfet, at vi ikke længere betaler for grundpakken over huslejen. Det har sparet os 117 kroner i kvartalet. Til gengæld er prisen fra Stofas side steget med små 400 kroner. Jeg kan kun klappe i mine små hænder!
![]() Begrundelsen er selvfølgelig den selv samme som der altid fremtures med, nemlig at man så kan nøjes med at betale for de kanaler, man vil se. "Frit valg", altså. Der er bare nogle småting man gerne glemmer i denne sammenhæng, og det er at priserne for individuelle kanaler er højere end i pakker. Desuden er det sjovt nok de kanaler, som nogle åbenbart ikke vil have, der koster mindst. Det, der absolut koster mest, er sportskanalerne. Nå ja, og så er der den lille detalje med CAMs og smart cards. De "frie" kanaler er selvfølgelig krypteret. Dvs. at man for hver enhed skal anskaffe et CAM til ca. 500 kroner. Det er en ensgangsudgift, fair nok. Men så kommer prisen for de enkelte kanaler, som hos Stofa p.t. ligger mellem 10 og 40 kroner månedligt. Og så kommer det sjove, kortafgiften. 26 kroner per måned *per kort* (correct me if I'm wrong). Vi har 5 enheder i vores hjem, 3 tv og 2 harddisk optagere. Det er 2500 kroner for CAMs som startudgift. Og så 130 kroner om måneden til smart cards blot for at få lov til at tilkøbe kanaler enkeltvis! Og selvfølgelig de ekstra kanaler man måtte ønske. Dem tror jeg nu man kun skal betale én gang per husstand, månedligt forstås, men jeg kan tage fejl. Jeg kunne forestille mig, at det ikke ser meget anderledes ud i mange andre hjem, så jeg fatter bare ikke alt det råben og skrigen efter "frit valg". Ja, du er "fri" til at betale endnu mere end før... ![]() "Frit valg" er efter min mening, når man individuelt *per husstand* kan vælge individuelle *ukrypterede* kanaler, og intet andet. Det skal være sådan, at jeg frit kan sætte enheder til i min bolig og nyde de kanaler jeg har betalt for. Sorry for det sure opstød, men jeg måtte lige af med det... EDIT: Klarificerede lige et par ting. Redigeret af azrael - 21-Januar-2014 kl. 07:55 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Ja, det er så åndssvagt at man må mistænke dem for at det er planlagt. Om et år bliver det så droppet fordi ingen brugte det. |
|
![]() |
|
Naim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-December-2004 Status: Offline Point: 425 |
Jeg har den store pakke hos Yousee og den koster kr. 479, - og prøvede så at vælge grundpakken + nogen kanaler jeg gerne ville have. Da jeg ser meget engelsk fodbold er man jo nød til vælge disse tv 3 kanaler og jeg valgte også nogen BBC programmer, men at spare 10 kroner på dette er jo til grin.
Der er jo også stadig mange programmer jeg ikke gider at se og hvorfor ikke tilbyde et alternativ? Jeg gider ikke Tv 2, men hvorfor ikke tilbyde mig tv 2 news istedet? |
|
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special ZEN MK.II STD http://www.uwsonline.com/index.php |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Det er bare hamrende dyrt at drive tv, pengene skal komme et sted fra... Hvis folk tror de store pakker til 5-6.000 om året bliver skåret ned til 10 enkelt kanaler af 10kr og slippe afsted med det, uden at skulle give noget til drift via md gebyr og lign tja, så kan de tro om igen ;p
Til gengæld har jeg hørt rygter om at folk kun nedgradere i øjeblikket... Men tv som vi kender det idag er jo på vej retur, det jo umoderne. Idag vil vi streamers når vi har tid og lyst... ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |