recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg se Dragon Tatoo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg se Dragon Tatoo?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg se Dragon Tatoo?
    Sendt: 27-April-2012 kl. 15:12
Skal jeg se The Girl With the Dragon Tatoo?
1: Jeg har læst bogen
2: Jeg har set den dansk/svenske (?) film
Jeg kan godt forestille mig, at jeg kommer til at kede mig... når jeg nu kender handlingen
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Skal jeg se The Girl With the Dragon Tatoo?
1: Jeg har læst bogen
2: Jeg har set den dansk/svenske (?) film
Jeg kan godt forestille mig, at jeg kommer til at kede mig... når jeg nu kender handlingen
Jeg kender ikke filmene - men at dit argument for at filmen kommer til at kede dig fordi du kender handlingen dur ikke - efter min mening.

Jeg har læst HP bøgerne og været fornøjet over filmene, det samme gælder "da vinci mysteriet" og "engle og Dæmoner"

Så hvis du syntes om pkt. 1 & 2, så hvorfor ikke?
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 15:16
Jeg syntes ikke man fik meget ud af at se den, foretrækker original versionen. 
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 15:22
Jeg synes at den amerikanske version på nogle måder er bedre end den svenske. Men omvendt er der også nogle andre ting der er bedre ved den svenske :) 

Fx synes jeg Blomquist/Salander rollerne er meget bedre skildret i den svenske. Mens jeg synes den amerikanske er teknisk bedre lavet og flottere.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 15:22
Jeg kan bedre lide US versionen, frem for den svenske.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 15:28
Jeg personligt er blevet miljø skadet af alt for mange amerikanske film, så jeg var personligt mere glad for den amerikanske version, og fik aldrig set hele den svenske.

Jeg er sikker på at den svenske er en bedre film historie mæssigt, men synes den amerikanske havde et fint flow.

og synes generelt de amerikanske roller var OK besat.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 15:34
Jeg er også i syv sind, men tror nu jeg skal se den alligevel.

Se en anmeldelse af Christian Monggaard fra Information:

Korte pluk fra anmeldelsen:

Den største forskel mellem de to filmatiseringer ligger i skildringen af Mikael og Lisbeths forhold. Hvor Niels Arden Oplevs udgave i høj grad fokuserede på opklaringen af Harriets forsvinden, er Fincher mere interesseret i forholdet mellem Mikael og Lisbeth.
...
Visuelt er David Finchers film en fryd for øjet, ligesom lydarbejdet er upåklageligt, og Trent Reznors industrielt klingende, urovækkende musik akkompagnerer handlingen fint og utraditionelt. Fincher har valgt at optage filmen i Sverige, og den har et mørkt, skandinavisk look, som klæder den mørke historie. Til gengæld roder skuespillerne lidt rundt i accenterne.
...

Mest ærgerligt er det dog, at også The Girl with the Dragon Tattoo mangler det lag af samfundskritik, som for alvor gør Stieg Larssons bøger til noget særligt.

Venlig hilsen
KB
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ErikUkendt1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 16:01

Jeg er selv i tvivl om jeg gider at se den amerikanske version. 

Jeg har også læste alle tre bøger og set filmudgaverne. For tiden ser vi her i huset de forlængede versioner, som vises på DR1, med meget stor fornøjelse. De forlængede versioner, giver meget mere mening, end de første korte filmudgaver.

Min fordom er så, at der umuligt kan proppes så meget ind i en den amerikanske version.

Samfundskritikken er også en vigtig del af filmen, så det vil være ødelæggende hvis den ikke er med.

Mange af de store film hit er ofte et remake af film fra andre lande. Lige nu kan jeg ikke komme på nogle, hvor de er bedre end originalen, af de jeg har set.

Mvh Erik
Til top
hajenraj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2008
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hajenraj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 17:07
Jeg brød mig ikke om den Amerikanske version, synes den svenske var meget bedre især den lange version
Mvh
Hajenraj
Til top
Darking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-December-2003
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 17:45
Jeg har set dem begge, og jeg har svært ved at sige om jeg foretrækker den ene mere end den anden, der er ting der fungere bedre i begge, bare på forskellige tidspunkter.

Hvis du ønsker at se en god film, er de begge to dog klart anbefalelsesværdige.

Jeg frygtede lidt at blandt andet voldtægts scenen ville blive udvandet, men det var heldigvis en meget positiv oplevelse (hvis man kan kalde det det...)

Kan bedre lide den amerikanske udgave af Mara Rooney som lisbeth selander, men bryder mig ikke helt så meget om daniel craig (om end han gør det udemærket!)
What We Do In Life Echoes In Eternity

Pioneer LX508D(kalibreret), Yamaha RX-V650, Playstation 3, DLS R66.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 17:56
Om ikke andet, så kan man vinde den hos bdlive.d k. Så kan den måske blive gratis.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 18:52
Jeg synes den svenske ligger mere op ad bogens handling, hvor den amerikanske har lidt mere fri leg. Jeg kan bedst lide førstnævnte. Og så irriterer det mig at de for at gøre den åh så svensk, skal snakke med svensk accent nogle gange i Dragon Tattoo...
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu