recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg se Dragon Tatoo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg se Dragon Tatoo?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 19:10
Jeg kan ikke forestille mig at den skulle være bedre end originalen. Holder virkelig af Michael Nyqvist og Noomi Rapace i de to hovedroller.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg kan ikke forestille mig at den skulle være bedre end originalen. Holder virkelig af Michael Nyqvist og Noomi Rapace i de to hovedroller.

Det tror jeg heller ikke den er. Men den ryger på skærmen i aften alligevel :-) Jeg har lige set at den er til at leje på Apple TV.

Kampus: Prøv at læse anmeldelsen jeg linkede til på første side. Den gør at jeg tror på filmen holder, selv om den har en anden vinkel end originalen.

Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det tror jeg heller ikke den er. Men den ryger på skærmen i aften alligevel :-) Jeg har lige set at den er til at leje på Apple TV.

Kampus: Prøv at læse anmeldelsen jeg linkede til på første side. Den gør at jeg tror på filmen holder, selv om den har en anden vinkel end originalen.

Lyder altså til at være overfladisk, renskuret og uden dynamik i fortællingen. Så kan det godt være at den teknisk er flottere at se, men det betyder mindre.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 20:03
Finchers udgave er en nyindspilning af bogen og ikke en amerikansk remake af den svenske film, og derudover tvivler jeg på at en Fincher film er renskuret.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Finchers udgave er en nyindspilning af bogen og ikke en amerikansk remake af den svenske film, og derudover tvivler jeg på at en Fincher film er renskuret.

Jeg er godt klar over at det ikke er en remake - derfor skal den også ses :-)
Og jeg vender tilbage i morgen når jeg har set den. Den er lejet.

Venlig hilsen
KB
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 22:23

Blev positivt overrasket over den. Og synes til tider den er bedre end originalen. Kan bedre lidt "kalle" i den nye, til gengæld er der ingen som kan slå noomi i den rolle som salander.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 23:31
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 00:39
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Blev positivt overrasket over den. Og synes til tider den er bedre end originalen. Kan bedre lidt "kalle" i den nye, til gengæld er der ingen som kan slå noomi i den rolle som salander.
Jeg synes godt nok at Michael Nyqvist (i den Svenske udgave - har ikke ikke set den Amerikanske) har lige så meget karisma som et stykke vådt bølgepap. Når det er sagt, så den første film supergod, mens de to efterfølgende faldt noget af på den, hvilket sansynligvis, til dels, skyldtes skift i valg af instuktør og format.

/Nils
           
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 01:26
kunne bedst lide finchers
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jeg synes godt nok at Michael Nyqvist (i den Svenske udgave - har ikke ikke set den Amerikanske) har lige så meget karisma som et stykke vådt bølgepap. Når det er sagt, så den første film supergod, mens de to efterfølgende faldt noget af på den, hvilket sansynligvis, til dels, skyldtes skift i valg af instuktør og format.

/Nils

Det var vist også det jeg sagde, kan bedre lide den nye udgave af kalle
Til top
kal-el Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-April-2009
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kal-el Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 11:05
jeg syntes at man skal se begge to at de begge to har noget some den anden ikke har og det er jo en vildt god fortælling
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 13:10
Jeg synes den svenske udgave faldt i spænding på 2eren, men kom stærkt tilbage i 3'eren, hvor puslespillet faldt på plads, og skuespillet bragede igennem.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu