|
Skal jeg se Dragon Tatoo? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mænd, der hader kvinder
4 af 5 The Girl with the Dragon Tattoo 3 af 5 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
GadgetBoy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2012 Status: Offline Point: 40 |
Jeg har ikke set den, da jeg havde den holdning at jeg allerede havde set den svenske version, så hvad nyt kunne der dog være i den amerikanske. Men det kan da godt være man skulle se den alligevel.
|
|
![]() |
|
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
Jeg er imponeret og meget tilfreds med resultatet af "Dragon Tattoo". Det er en virkelig god version af oplægget, som modsat den svenske lige tager sig tid til yderligere at uddybe Salanders aktiviteter udenom selve hovedplottet. Om denne version er bedre end Oplevs ved jeg ikke rigtigt. Måske en smule. Filmisk virker den mere helstøbt og et par efterfølgere på samme niveau ville være fantastisk. De 2 svenske tv-film var aldeles rædderlige.
Om skuespillet er der ikke så meget at sige andet, end at det er topklasse hele vejen rundt. Casting er spot on. Mara er god som Salander og bærer rollen fint i skyggen af Rapace. Stellan Skarsgaard er genial. Min største skepsis var på forhånd Daniel Craig, men han klarer rollen overraskende godt. Faktisk er det rart at se Mikael Blomkvist som en lidt mere troværdig kvindebedårer, som han er beskrevet i bøgerne. Michael Nykvist var god, men er alt andet lige ikke nogen trussetyv. Åbningssekvensen er desuden noget af det vildeste, jeg har set. Stor anbefaling herfra, men er man negativt forudindtaget, skal man holde sig væk. Så er der ikke nok at komme efter. |
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |