recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg skifte til Waoo TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal jeg skifte til Waoo TV?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg skifte til Waoo TV?
    Sendt: 20-November-2011 kl. 13:00
Hej,

Har 15/15 fra waoo i det gamle profiberområde.

Overvejer om jeg skal tage springet fra Yousee (Skanderborg) til Waoo TV og har et par spørgsmål i den anledning.

Hvordan opleves billedkvaliteten?

Hvor hurtigt kan boksen zappe (mener det er en tilgin/amino profiber bruger)?

Hvor stabil er boksen/ TV oplevelsen?

Skal TV-boksene kables direkte til Waoo-router eller kan det foregår gennem switch?

Hvordan opleves brugen af Web TV?

pft
Letten


Redigeret af Letten - 20-November-2011 kl. 18:37
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 13:14
Billedkvaliteten er efter min mening ok. Men jeg har kun dvb-t at sammenligne med.
Zaptid ca. 2 sekunder.
Boksen (Tilgin) kører normalt stabilt. Har dog været ude for at billedet fryser, og jeg må slukket/tænde den. Men det sker højst en gang hver anden måned, og kan også skyldes routeren.
Jeg har boksen tilsluttet via en switch.
Bor selv i Skanderborgområdet og er fuldt tilfreds med løsningen. 30/30 med Tilgin 1311 router og Tilgin tv boks.

/Peter
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 13:34
Jeg overvejer også og kunne godt tænke mig at få at vide om der er forskelle på de forskellinge Tv bokse. Hvad jeg kan se bruges der 3 forskellige bokse Motorola, Airties og Tilgin.
Er der nogen der kan oplyse hvorvidt de har dårlige/gode erfaringer med disse også i givet fald hvilken router de sammensættes med. Et spørgsmål mere er der ved bestilling muligt selv at vælge router/Tv boks sammensætning.
/Erik
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Parabolen Parabolen skrev:

  Et spørgsmål mere er der ved bestilling muligt selv at vælge router/Tv boks sammensætning.

Umiddelbart vil jeg gætte på at router og tv-boks er fastlagt pr. elselskab. Waoo er en overbygning som giver fælles markedsføring og indhold. Men infrastrukturen nedenunder er lidt forskellig af historiske årsager.

På sigt vil de sikker ensrette det mere for at få enklere support osv..
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 13:50
@pfugl: tak for svar, hvad med web-TV har du prøvet det?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

@pfugl: tak for svar, hvad med web-TV har du prøvet det?

Nej, jeg har kun den lille TV pakke som ikke inkluderer webtv.

/Peter
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 16:51
Billedkvaliteten ved Waoo TV er i top, og boksen er som de fleste digitaltv bokse ikke for langsom men heller ikke for hurtig (det var squ nemmere i de gamle analog dage hvor man kunne lyn zappe...)

Inden du skifter skal du gøre op med dig selv om du kan undvære Viasat kanalerne. Er du inkarneret fodboldfan der ikke kan leve uden Superligaen, så er det måske ikke lige Waoo TV du skal flytte til. Er det ikke en af prioriteterne, så kan du fint skifte.

Mht router så skulle de nyere routere ikke give de store problemer, og der er ikke nogen grund til ikke at anvende det der bliver leveret med.
Jeg fik dog i sin tid en oldgammel linksysrouter udleveret, som slet slet ikke var gearet til fiberinternet og iptv på samme tid. Jeg kører i dag med en Netgear WNR3500L, som er en open source router, hvor jeg har installeret Tomato firmware, men igen det vil jeg ikke mene er nødvendigt med det der bliver leveret med i dag (men er man lidt nørded så er det alligevel rart nok at have mere kontrol over hardwaren).
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 17:05
kommer an på hvilken boks man har.. vi havde i starten en AMINO boks den var sløv, langsom til at skifte, og det hele virkede træg men billede kvalitet i top.
 
Fik så en Airties boks sammen med det nye tilgin modem (havde 1311 HG før det nye hedder noget med 2xxx) Airties boksen er MEGET hurtigere næsten INSTANT mellem SD kanaler, og HD kanaler er max et sekund, VÆSENTLIGT hurtigere end da jeg brugte DVB-C tuneren i min B555 til Yousee..
 
er ENORMT tilfreds, HD står også enormt godt, med en høj bitrate..
 
har så en Viasat pakke, har ikke de der kanal 4-5-6-9 har TV3 3+ puls og en del andre (zulu og sådan) + Premier league, tv2 sport + Premier league + sport i HD også 3+ i HD og DRHD
 
NEGATIVT skal siges at det er pisse træls man skal have en boks til hvert tv..
 
men kører du kanal 4-5-6-9 og zulu og sådan så kan du kører det over antenne nettet og bare bruge den interne tuner i tv istedet for at bruge bokse
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 17:08
@Rasmusdc er det ikke meget dyre med Profibers viasat pakke over Waoo/Profiber? Der ville jeg mene at på TV fronten i det tilfælde er det billigere med Yousee, og så nøjes med at tage internet delen ved Waoo.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Billedkvaliteten ved Waoo TV er i top, og boksen er som de fleste digitaltv bokse ikke for langsom men heller ikke for hurtig (det var squ nemmere i de gamle analog dage hvor man kunne lyn zappe...)

Inden du skifter skal du gøre op med dig selv om du kan undvære Viasat kanalerne. Er du inkarneret fodboldfan der ikke kan leve uden Superligaen, så er det måske ikke lige Waoo TV du skal flytte til. Er det ikke en af prioriteterne, så kan du fint skifte.

Mht router så skulle de nyere routere ikke give de store problemer, og der er ikke nogen grund til ikke at anvende det der bliver leveret med.
Jeg fik dog i sin tid en oldgammel linksysrouter udleveret, som slet slet ikke var gearet til fiberinternet og iptv på samme tid. Jeg kører i dag med en Netgear WNR3500L, som er en open source router, hvor jeg har installeret Tomato firmware, men igen det vil jeg ikke mene er nødvendigt med det der bliver leveret med i dag (men er man lidt nørded så er det alligevel rart nok at have mere kontrol over hardwaren).

Tak for svar.

Vi har godt nok viasat kanalerne i dag, men synes de er ringe og har alt for mange reklamer. Så de kan bestemt undværes. Ser kun sporadisk fodbold.

Sendte i sin tid Profibers router (linksys 400 et-eller-andet) retur da jeg ville have gigabit netværk, har nu min egen Linksys E4200 - er selvfølgelig spændt på om den vil kunne bruges men er ikke religiøs omkring det - vil dog gerne have at det bliver en gigagbit (og N) router, men det kan de vel oplyse inden man skriver under.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

@Rasmusdc er det ikke meget dyre med Profibers viasat pakke over Waoo/Profiber? Der ville jeg mene at på TV fronten i det tilfælde er det billigere med Yousee, og så nøjes med at tage internet delen ved Waoo.

Synes også det lyder dyrt. Skantenne stor pakke koster 3.900/år, læg dertil 12*75(for yousee plus og lidt boksleje) i alt 4.800/år.

Det er lidt svært at vurdere TV prisen hos waoo fordi der er internet i pakken, men hvis vi sætter en 30/30 til 248/md, så koster Waoo 3 (30/30)

12*548-(248 til bredbånd)
+2*399
+12*39(ekstra boks)

i alt 4.866/år

Så er der så ikke viasat, men derimod web-tv og flere OD tjenester, samt adgang til dette på to TV i huset (i dag har vi én yousee boks, og bruger dvb-c på nr 2)




Redigeret af Letten - 20-November-2011 kl. 18:40
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 17:25
@Letten

Jeg kender ikke den router, men den skal have understøttelse for IGMP multicast for at virke, og du skal have mulighed for at ændre boot-option for at TV boksen kan genstarte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu