recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg skifte til Waoo TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal jeg skifte til Waoo TV?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 19:32
Ja.. hvis du har et eksisterende antenne net i huset, så kan du fjerne antennen eller Yousee tilkoblingen og koble det til boksen istedet..

Ja tror jeg kun har den lille så, har intet at bruge kanal 4-5-6-9 til bryder mig ikke rigtigt om dem, discovery så jeg ikke så tit mere, da jeg synes det var rent genudsendelse, og de mest interessante programmer kommer tit på DRHD.

så jeg har Viasat pakken så bare basis resten.. dog med SPORT pakken i, som sagt hedder 14 eller 17 i det der viasat skema så vidt jeg ved.

synes faktisk 600 er ok, men må indrømme det er nok mest fordi jeg er så enormt glad for fiber forbindelsen som kører 70/70 mbit uden issues... 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 20:13
@Rasmusdc, ja mit største "problem" er faktisk at finde en backupudbyder kan kan matche min uploadhastighed. Men det er nu også rigtig rart når man sidder og arbejder op mod arbejdet hjemmefra,
Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 20:34
Airties Air 7120 er en lorte boks!
Ingen 5.1 surround sound på DR HD
Ingen mulighed for at skifte mellem 720P og 1080i format! (Den vælger selv)
Totalt grimt menu system, grafikken er så grim, og ser ud som noget der er lavet i år 2000!
Boksen er langtid om at starte op.
Jeg har kun haft tv fra waoo i 4 dage!
Og sender boksen retur til dem, kan ikke holde ud at se på sådan en grim grafik + dårlig tv tuner!
Hvordan er den boks med HDD ? og hvad hedder den.
 
Og er grafikken flot på den ?


Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

@Rasmusdc, ja mit største "problem" er faktisk at finde en backupudbyder kan kan matche min uploadhastighed. Men det er nu også rigtig rart når man sidder og arbejder op mod arbejdet hjemmefra,

Jeg har faktisk også ledt forgæves. Det ville være oplagt for Waoo at tilbyde central backup som tillægsydelse.

Har tænkt på at lave en aftale med en af naboerne om at vi kan stille en harddisk hos hinanden og så bruge Crashplan software til at lave backup hos hinanden. Data ligger krypteret så man kan ikke lure hos hinanden. Men det kræver at man har en server/computer tændt 24/7 hvis det ikke skal blive for upraktisk.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af kenneth4200 kenneth4200 skrev:

Airties Air 7120 er en lorte boks!
Ingen 5.1 surround sound på DR HD
Ingen mulighed for at skifte mellem 720P og 1080i format! (Den vælger selv)
Totalt grimt menu system, grafikken er så grim, og ser ud som noget der er lavet i år 2000!
Boksen er langtid om at starte op.
Jeg har kun haft tv fra waoo i 4 dage!
Og sender boksen retur til dem, kan ikke holde ud at se på sådan en grim grafik + dårlig tv tuner!
Hvordan er den boks med HDD ? og hvad hedder den.
 
Og er grafikken flot på den ?


1: sidst jeg tjekkede havde jeg nu fint 5.1 lyd på DR HD
2: Hvorfor vil du skifte mellem 720 og 1080??? Jeg synes det er fint at den opskalere det bedste som ens tv kan håndtere.
3: Selve tv portalen, har jo ikke noget med boksen at gøre på nogen måder, så at sige det er en lorte boks, er i mit hoved total hen i vejret.
4: lang opstarts tid????? Hvad snakker du om?? 30 - 35 sek om at starte op før den køre, er ikke lang tid i forhold til andre udbydere.
5: Waoo har en Airties 7130 med hdd, og en Motorola VIP 1963, og det er helt klart Airties 7130 som køre bedste.

Og grafikken bliver ikke anderledes på en anden boks. :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 22:51
den tager 30 sekunder om at starte af fra (strøm pillet fra) fra slukket status så er den da næsten instant klar...
 
Min gamle samsung DVB-C boks var væsentligt værre.
 
men ja træls med 5.1 over HDMI har samme issue, løses i mit tilfælde med et Digital kabel til forstærkeren så virker det perfekt. (tror det må være noget software i boksen der driller)
 
720p issuet har jeg også... AMINO´en kørte 1080i når det var til rådighed.. men det er ikke Airties boksen, det er det interface WAOO ligger ind over, der fjerne justerings mulighederne..
 
men man kan vist åbne det, boksen understøtter fint 1080i
 
men hvis du synes det er det der er værst, så må jeg indrømme så har du aldrig oplevet opstarten af DVB-C med utallige bokse som har direkte problemer med at køre, der er AIRTIES og også amino boksene klippe stabile, de har INGEN problemer. har ikke haft et eneste nedbrud eller hickup..
 
Ja jeg savner den bedre guide fra mit tv, men den har alt vi normalt bruger, planlæg skift, arkiv, hurtig tvon demand.
 
synes ikke grafikken er direkte grim, men den er meget MEGET simpel, men okay man kan godt kræve mere af en boks i dag. men hellere stabilitet frem for coverflows og smarte menusystemer, som æder ressourcer og gør det langsomt


Redigeret af Rasmusdc - 20-November-2011 kl. 22:56
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

@Rasmusdc, ja mit største "problem" er faktisk at finde en backupudbyder kan kan matche min uploadhastighed. Men det er nu også rigtig rart når man sidder og arbejder op mod arbejdet hjemmefra,
 
ja.. sidder også og arbejder hjemmefra, og til tider så skal jeg have tilgang til en remote 64BIt maskine og hive forholdsvis store konstruktioner op..
 
det sjove er at det faktisk kører bedre derhjemme over min 60/60 end på arbejdet, hvor 64bit´en er lige under bordet, men skal så siges at vores lokale LAN er under rimlig belastning, men kan da stadig hente med 6-7mb/sec over nettet fra jobbet.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 22:55
Jeg kan helt klart anbefale Waoo , vi har været med fra starten af med Profiber . Jeg gik over til Waoo især på grund af at jeg så fik Tv2 Hd sport og de andre ting som start forfra , Od o.s.v. .. Jeg havde mange problemer med vores Tilgin tv boks i starten med at vi ikke havde tv fra boksen i op til en 3-4 dage . Dette er der skrevet meget  om dengang her i forum . Det var ikke den bedste suport vi fik , ved ikke hvordan det er nu .
 
Super billedkvalitet , Den nye Store tv pakke bliver også væsenlig bedre næste År med flere Hd kanaler.  Pris 329 kr + 67 ( serviseafgift ) = 396 kr + 30/30 Internet 249 kr = 645 kr
Bemærk nye 2012 Priser    Pris nu 615 kr .
 
Nuværende stor tv pakke .
 
Kommende   stor tv pakke . Pressemøde
 
Noget som jeg mangler at få besked på er hvilke tilvalgspakker der kommer næste år , da jeg synes der er et par mangler .
 
Der er ingen pakke med Kanal 4 Kanal 5 kanal 6 da jeg så måske ville overveje den lille tv pakke + evt tilvalgspakker hvis jeg så kunne få Viasat Bonuspakken + sport .
 
Den store Tv pakke hos Waoo vil jeg personligt synes er bedre end Canal Digitals Family som jeg havde hos Profiber . Nok har jeg mistet kanal 5+6 I Hd Eurosport Hd  men har så fået Tv2 sport Hd og mange tyske enda i Hd og næste År RTL HD som jo viser Formel 1 ( Vises dog på Tv 2 sport senere men tit først kl ca Midnat ) Tv 2 Film Hd .
 
 Family koster 399 kr - ca 60 kr hvis du er Telenor kunde da de ejer Canal Digital . = 340 kr . Hvilket jeg er har faktisk måske overvejer ved bare ikke om det er mugligt igennem mit elselskeb . Mener godt at man kan få  Canal Digitals Family hvis man vælger Waoo 3 med 30/30 og Lille tv pakke 338 + 67 ( Serviseafgift ) = 405 kr + 289 kr for Canal Digitals Family både som Ip og Kabel Dvb-C .
Pris 694 Kr så det er lidt dyere men ved ikke om man kan få 60 kr i rabat som Telenorkunde som man får som pabolkunde ( Gælder alle  Canal Digitals Pakker )
Der er dog forskel på Canal Digitals Family på fiber og Parabol
Fiber   
Parabol
 
Waoo koster 615 kr ( 2012 pris 644 kr )
 
Så er der jo også Viasat som Parabolkunde eller på Fiber , hvad jeg ikke vil anbefalde da det i længden bliver en dyr løsning da man feks skal betale ca 40 Kr ekstra for Hd .
 
Men Fiberselskberne og Waoo tilbyder det på deres platform .
 
Min egen personlige komentar til  Waoo nye Tv pakke næste år er at TV3 Tv 3 + ikke kom med i en af pakkerne eller som evt Tilvalg for skal vi sige 50 - 80 kr pr måned . Som det er nu skal man betale ca 256 kr for Bonus pr måned for at kunne se Tv 3 Kanalerne . ( Heraf 67 kr i seviseafgift en gang til da man har betalt servise afgift i Waoo pakken )
DET ER EN OMMER  Waoo eller Energiselskberne , Det skal i kunne gøre bedre da jeg er en af dem som er blevet lovet Tv 3 kanalerene i en Pakkeløsning faktisk lige fra da vi fil fiber uden at Viasat skal skumme fløden .
Læste at Waoo har fået ca 135000 nye kunder det første År , Så nu må Viasat da snart kunde tilbyde tv 3 kanalerene til en rimelig pris som de kan til stofa og Yousee .
 
Det var et langt indlæg da der eftehånden er flere som viser interesse for Waoo og Energiselskbernes tv pakker og der er efterhånden også startet flere forskelige tråde om emnet .
 
Jeg følger også lige Pt tråden kvaliteten på Hd-Kanalerene hos YouSee  hvor Billedkvalitet jo ikke ligefrem er så god mere .
Jeg har stadig  Canal Digitals Family på kabel ( DVB-c ) Men kun Dr-HD og her er billedkval ok . Håber snart at Nrgi Horsens kan tilbyde Waoo Pakke på dvb-c Da jeg optager af denne vej . Noget jeg ogse synes AT Waoo og energiselskaberne snart skal få styr på , men der er jo mange ting som skal falde på plads . 
Men synes faktisk at energiselskaberne og Waoo bliver bedre de laver fejl med regninger og deres suport kunne nok ogse være bedre .
   


Redigeret af janbau - 20-November-2011 kl. 23:19
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Håber snart at Nrgi Horsens kan tilbyde Waoo Pakke på dvb-c

Tænker du på at Waoo's lille hhv. store TV pakke (som i dag er ren IPTV) skulle sendes både IPTV og DVB-C til samme pris som nu?

Ville godt nok være bekvemt Big smile


Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 11:08
Lige et lille teknisk spørgsmål:

Tror i det vil give problemer ift. IPTV at routeren er placeret forholdsvis langt fra fiberboksen (flere kabeltræk) ?: 

WAN:
Fiberboks (kontor)
- cat6 patchkabel til vægstik (0,5m) 
- cat6 installationskabel til patchboks på loftet (12m)
- cat6 installationskabel til WAN port på router i bryggers (10)

(spørg ikke hvorfor fiberboksen ikke bare blev ført ind i bryggers Smile)

Med hensyn til mit LAN, så har jeg benyttet mig lidt af at der er 4 gigabit porte på routeren og ført de tre af dem tilbage op på loftet. 2 af dem går via patchboks videre til udtag i huset, den sidste går ind i en gigabit switch også på loftet og derfra videre til udtag i huset.

Hvis det er en fordel kan jeg altså sørge for at de to udtag der evt. skal benyttes til IPTV-boks kan patches op på de to kabler der går direkte til routeren. Men ellers går alle udtag i huset igennem switchen. På den måde formoder jeg at det er ligegyldigt om switchen understøtter IMGP-hvad-det-nu-hedder.



Fungerer fint til internet
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

 
Inden du skifter skal du gøre op med dig selv om du kan undvære Viasat kanalerne. Er du inkarneret fodboldfan der ikke kan leve uden Superligaen, så er det måske ikke lige Waoo TV du skal flytte til. Er det ikke en af prioriteterne, så kan du fint skifte.

 
- Det kan altså fixes på en anden måde end at have Viasat, med et Tv2 Sputnik Sport abb. kan du få næsten alle kampene i Suppen, og skal du have det hele med ja så tager du bare et Viaplay Tv + Film + Sport med i hatten så er du sikret det hele fra suppen.
 
Jeg vil endda tro at det er den billigste løsning, Sputnik Sport koster 129/md og Viaplay TV + Film + Sport koster 159/md - altså 290 kr/md og det tror jeg ikke du kan få alt suppe-bold for meget billigere.


Redigeret af mhv_omjk - 21-November-2011 kl. 11:43
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Lige et lille teknisk spørgsmål:

Tror i det vil give problemer ift. IPTV at routeren er placeret forholdsvis langt fra fiberboksen (flere kabeltræk) ?: 

WAN:
Fiberboks (kontor)
- cat6 patchkabel til vægstik (0,5m) 
- cat6 installationskabel til patchboks på loftet (12m)
- cat6 installationskabel til WAN port på router i bryggers (10)

(spørg ikke hvorfor fiberboksen ikke bare blev ført ind i bryggers Smile)

Med hensyn til mit LAN, så har jeg benyttet mig lidt af at der er 4 gigabit porte på routeren og ført de tre af dem tilbage op på loftet. 2 af dem går via patchboks videre til udtag i huset, den sidste går ind i en gigabit switch også på loftet og derfra videre til udtag i huset.

Hvis det er en fordel kan jeg altså sørge for at de to udtag der evt. skal benyttes til IPTV-boks kan patches op på de to kabler der går direkte til routeren. Men ellers går alle udtag i huset igennem switchen. På den måde formoder jeg at det er ligegyldigt om switchen understøtter IMGP-hvad-det-nu-hedder.



Fungerer fint til internet

IPTV er bare UDP pakker, dvs standard IP. Så det burde ikke give nogen problemer med de kabellængder.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu