recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal, skal ikke ha' win8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal, skal ikke ha' win8

Besvar Besvar Side  <123>
Afstemningsspørgsmål: Skal Du/I ha' win 8 når det udkommer
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
22 [44.90%]
24 [48.98%]
3 [6.12%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 04:10
Kører Win7 og har gjort dette siden beta. Er normalt en early adaptor, men denne gang regner jeg med at takke nej tak til pakken.

For et styresystem der egner sig fortrinligt på nedskalerede enheder som smart-phones, pads og tv, er jo i bund og grund et interface, der som sådan nedskaleret, er at betragte som værende ganske insufficient og ineffektiv til at navigere på en full-blown PC (Metro UI'en ville drive mig til vanvid ala media center navigationen). Det forhold at man i realteten vinder en nag-screen i form af Metro-UI'en, før man kan klikke sig videre til the real McCoy for en PC, er noget af et turn-off for mig. Så på telefoner, pads og TV, ja tak. Men på min PC, nej ellers tak!

Men måske ender man med at få en valgfri konfigurationsmulighed, så man kan boote direkte ind på desktoppen på sin PC og nøjes med at boote ind i Metro-UI'en på nedskalerede enheder ala smartphones, tv og pads. Så ville det måske være mere attraktivt at installere det på en fuldvoksen PC og så kunne jeg nok nemmere bide på en "opgradering" igen, hvis der da ellers er afgørende forskelle i øvrigt ifht Win7 hvad angår performance og funktioner, altså ud over den "opgradering" jeg reelt betragter som en dumbed-down nedskaleringer af brugerinterfacet.   

Redigeret af TBC1 - 03-Marts-2012 kl. 04:23
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 07:30
Jeg venter også, til når det er tid at skifte - til den tid kan man sikkert også få billige computere med Windows 8. Min nuværende Windows 7-computer til bare 2.500 Kr., kører fint.

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men måske ender man med at få en valgfri konfigurationsmulighed, så man kan boote direkte ind på desktoppen på sin PC 

Det har der været snakket om siden tidernes morgen. Jeg troede da bestemt også man kunne dette i Win 8 preview. Måske ved folk bare ikke hvordan man gør endnu.

Om jeg skal have windows 8? - tja, hvis det kører ligesom win 7, så ser jeg ingen grund til at skifte. Jeg ved ærligt talt ikke hvorfor man skulle skifte fra Windows til andet styresystem som det er allerede nu.. men jeg køber også maskiner som er i god kvalitet (modsat Acer og billige HP) og undgår BSOD's mm.. alt kører perfekt!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men måske ender man med at få en valgfri konfigurationsmulighed, så man kan boote direkte ind på desktoppen på sin PC 

Det har der været snakket om siden tidernes morgen. Jeg troede da bestemt også man kunne dette i Win 8 preview. Måske ved folk bare ikke hvordan man gør endnu.

Om jeg skal have windows 8? - tja, hvis det kører ligesom win 7, så ser jeg ingen grund til at skifte. Jeg ved ærligt talt ikke hvorfor man skulle skifte fra Windows til andet styresystem som det er allerede nu.. men jeg køber også maskiner som er i god kvalitet (modsat Acer og billige HP) og undgår BSOD's mm.. alt kører perfekt!
jamen. win 8 køre langt hurtigere, end win 7. skrivebordet virker sløvt i både 7 og 8 i forhold til metro brugerfladen.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 08:56
Er den windows 8 beta noget der kan hentes lovligt eller skal man skrives op og håbe på at være heldig? 
(Eller skal det skaffes via lidt mere uofficielle veje?)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 09:06
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Brixen? Hvad ligger inden hjelmen på din pc? For sandybrights cpu' kører sku fint synes jeg

VMware Fusion på en Mac. Jeg gav den 1,5 GB ram og 1 cpu kerne. Det er en i7 med 8 kerner og 3,4 GHz.

Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 12:11
Jamen jeg har osse kørt den virtuelt. Men det stinker. Kør den som rigtig dualboot så skal du se sager
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jamen jeg har osse kørt den virtuelt. Men det stinker. Kør den som rigtig dualboot så skal du se sager

Jeg skal ikke bruge den til andet end at lege med, så det bliver kørt virtuelt. Kommer aldrig til at bruge Windows mere, undtagen af og til i Windows XP (og det er også virtuelt).

Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 17:30
har kun nået at lege lidt med den virtuelt via virtualbox, men umiddelbart vil jeg nok ikke bryde mig om metro's måde at håndtere tingene på. nok også derfor jeg ikke har en winmo 7.5 tlf. Efter 3 år med macos på arbejde ryger jeg tilbage på en win7. Håber jeg kan holde det ud selvom jeg ikke har det store mod win7, ellers må jeg se om jeg kan fixe et par småting som kan gøre det tåleligt. (en af mine absolutte favoritter er lommeregnerintegrationen direkte i search på osx. det bruger jeg godt nok dagligt frem for at sidde med en lommeregner ved siden af.)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 08:34
Efter at have leget med det et par dage, vil jeg sige at jeg ikke kan lide at vi skal have startskærmen på store skærme. Det er sikkert godt på telefoner og tabletter.

Venlig hilsen
KB
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 08:43
jeg har fået "pined" mine mest brugte programmer til proceslinien så synes det er fint nok, dog virker det som om Chrome har lidt problemer med flash (især nogle små spil osv), men firefox har ikke samme problem, typisk når man har skiftet fra firefox til chrome Cry
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu