Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:13 |
PLASMABOY skrev:
pendec, Newliving og Boogie
kommer i fra en anden planet ?
|
Ja, Jorden? hvor er du oprindelig fra?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:29 |
pendec skrev:
Ja, Jorden? hvor er du oprindelig fra? |
En planet, hvor almindelig anstændighed kræver, at man ikke markedsfører sig som HD-kanal, før man har HD-udsendelserne på plads? Ups. Den planet kommer jeg vist også fra.
|
PLASMABOY
Bruger
Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Point: 237
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:52 |
lol - tak allan - håber det er forklaring nok
cheers lads
|
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 08:23 |
Allan Olesen skrev:
En planet, hvor almindelig anstændighed kræver, at man ikke markedsfører sig som HD-kanal, før man har HD-udsendelserne på plads?
|
Kender du ITV HD udsendt fra England? Denne kanal sender kun et signal når de har et program som er HD.. Er det sådanne forhold du gerne ville have haft?
Så nu er kanal5HD tændt iaften, de sender en serie, eller film, og resten af tiden slukkes, når deres soaps starter.. Det er jo vilkårerne som set i England som eksempel. et alternativ til SD på en HD kanal.
Jeg vil så hellere have en kombi kanal5hd som deler begge programflader. selvom det kræver et SD på en HD kanal. Da program udbuddet hos kanal5 stadig er ældre så er nogle "ældre" programmer jo stadig SD. Thats life.
og dem som ikke vil acceptere kanal5hd og den måde deres HD sendeflader kører på, de kan jo bare se på en anden kanal. værrere er det vel ikke? men jo, det er så let at kritisere.
|
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1747
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 08:53 |
Waw.. Er godt nok glad for jeg finder fodbold noget så extremt kedeligt.. Tænk hvor mange problemer jeg bliver foruden. Samtidig beholder jeg også min tilfredshed til Kanal 5 HD.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 10:35 |
RuneH skrev:
Waw.. Er godt nok glad for jeg finder fodbold noget så extremt kedeligt.. Tænk hvor mange problemer jeg bliver foruden. Samtidig beholder jeg også min tilfredshed til Kanal 5 HD.
![](smileys/smiley36.gif)
|
Enig!
Alt kan blive bedre, dog som kanal5hd er nu, så er de godt på vej..
|
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 11:03 |
Jeg kan nu godt se fornuften i at kalde den HD, da der ellers ville være kunder der klager over at de ikke kan se kanalen eller enkelte indhold. Hvis kanalen dog kunne downgrade automatisk, burde de dog have kaldet den Kanal5+ eller lign.
Men er der nogen der betaler direkte til kanalen? følger den ikke gratis med i YouSee og på Canal Digital med i endda den mindste pakke? Jeg kan godt følge i at man får et kedeligt billede til fodbold man ønsker at følge, men har SBS/Kanal5 lovet fodbold i 16:9 (burde jo komme fra juni) eller i HD? og hvis de gjorde det, så kommer hele bitrate-diskussionen som på TV3 Puls.
Anyways kan jeg ikke se kanalen og har heller ikke lyst til det ![](smileys/smiley17.gif) Men derfor kan man jo godt prøve at holde diskussionen på et sagligt niveau
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
JohnH
Super bruger
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 283
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 11:46 |
pendec skrev:
og dem som ikke vil acceptere kanal5hd og den måde deres HD sendeflader kører på, de kan jo bare se på en anden kanal. værrere er det vel ikke? men jo, det er så let at kritisere.
|
Hvis vi nu lige skulle vende tilbage til trådens udgangspunkt som gik på at det er for ringe at Real-Barca blev sendt i 4:3 SD - og nej, vi kan ikke bare se en anden kanal! Det er jo Kanal 5 der sender den kamp. Jeg synes informationerne i denne tråd gør at man virkeligt undres over hvorfor de sender den i 4:3 - som minimum burde den sendes i 16:9 som den tilsyneladende er produceret i. Er der nogen der har hørt SBS af hvorfor den blev sendt i 4:3?
|
KasperH
Bruger
Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 122
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:13 |
pendec skrev:
RuneH skrev:
![](smileys/smiley36.gif)
|
Enig!
Alt kan blive bedre, dog som kanal5hd er nu, så er de godt på vej..
|
Godt på vej??? er er da ingen udvikling! og hvad værre er der heller ikke nogen ambitioner fra deres side... som et minimum brude de da lave deres egne ting i HD eller???
Ældre programmer i SD.... hmm kan du sige nye som ældre!
Men ok hvis i er glade er det jo fint. og igen jeg har kun et problem over at de igen og igen hopper over hvor hegnet næsten ikke findes!
|
Xbox 360, HTPC, panasonic 42pz85 og så er der jo og så alt det andet man får samlet sammen...
|
KasperH
Bruger
Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 122
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:17 |
Hvis du vi laves en kanal der hed tv 16:9, men kun 10-20% af tiden sendte i 16:9 og iøvrigt ikke gjorde noget for at komme højre op end det, ville du så også være ok med det?
Eller den berømte rejesalat uden rejer.... bevars der er da en eller to og derefter står den på pasta, er det også ok med dig.... hvis ja er du da div firmaers våde drøm af en kunde.
Redigeret af KasperH - 04-Maj-2009 kl. 12:18
|
Xbox 360, HTPC, panasonic 42pz85 og så er der jo og så alt det andet man får samlet sammen...
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:49 |
Jeg er ikke 100% tilfreds med Kanal 5 HD (og slet ikke Real - Barca kampen), men ret skal være ret: Det er blevet bedre. Da jeg startede med at kunne modtage den (for lidt over et ½ år siden) sendte de kun HD i tidsrummet 20-24. Det var både deres serier (CSI, Numbers, Lost osv.) og en stor del af filmene. Men når disse serier så blev genudsendt midt om natten eller om formiddagen, blev de pludseligt sendt i opskaleret SD - på trods af at det var samme afsnit som blev sendt dagen inden i HD.
Jeg har nu oplevet at der sendes HD uden for primetime også, så noget gør de da for at blive bedre.
Mener da også at deres egenproduktion, Comedy-kuren, blev sendt i HD, så mon ikke at flere af deres egne ting også bliver optaget og sendt i HD?
|
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:59 |
jonaskp skrev:
Mener da også at deres egenproduktion, Comedy-kuren, blev sendt i HD, så mon ikke at flere af deres egne ting også bliver optaget og sendt i HD?
|
Nu er produktionerne til Kanal5 ikke altid lavet af dem selv, og det burde nok være sådan at hvis kanal5 lavede egenproduktion, så kunne de ofre lidt på nogle HD kameraer til formålet, det er helt korrekt!
Men når produktion indkøbes, så er det rigtig, at Comedykuren og andre kunne være produceret i HD, da de jo har det som primær business at lave optagelser til TV og ikke at sælge reklame tid og andre redaktionelle indlæg. Så her har de producenter jo nok lidt konkurrence og nogle investerer hurtigere end andre i HD udstyr.
Og ja, måske små skridt og de er på vej mod et bredere udbud af HD matriale.
Nu er fodboldskampe på tv jo nok ikke billige , som serier, at købe adgang til, så skal de yderligere betale for live HD matriale koster det jo knaster, som der nok ikke er endnu. og ville flere se de fodbold kampe fordi de var i HD? næe, jeg tror de samme fanatikere ville gå til kampen og se den, og dem som så den på tv, så den alligevel, selvom det var i SD.
|