recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skandaløst Kanal5 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkandaløst Kanal5 HD

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Nu er fodboldskampe på tv jo nok ikke billige , som serier, at købe adgang til, så skal de yderligere betale for live HD matriale koster det jo knaster, som der nok ikke er endnu. og ville flere se de fodbold kampe fordi de var i HD? næe, jeg tror de samme fanatikere ville gå til kampen og se den, og dem som så den på tv, så den alligevel, selvom det var i SD.

Nej fodbold er bestemt ikke billigt.... MEN kampen bliver jo i forvejen lavet i HD (de sidder ikke og laver samme kamp 2 gange), det der koster penge er at downlinke den... altså modtage den, da et HD signal jo fylder meget mere. men selv om de ville kunne de ikke da de ikke har udstyret i Milleparken! London.... altså deres transmission kan tage et HD feed, men ikke i DK. og deres udstyr gør igen igen at de ikke kan lave HD tv! Men hvorfor de ikke fik den kamp i 16:9 er mig en gåde

Redigeret af KasperH - 04-Maj-2009 kl. 16:20
Xbox 360, HTPC, panasonic 42pz85 og så er der jo og så alt det andet man får samlet sammen...
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 17:39

ja.. ok, 16:9 er jo noget de alle burde kunne sende, og de fleste nok have mulighed for at kunne modtage idag.

Stod der ikke tidligere i denne tråd at kanal5 skifter til 16:9 inden for kortere tid?

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

ja.. ok, 16:9 er jo noget de alle
burde kunne sende, og de fleste nok have mulighed for at
kunne modtage idag.

Stod der ikke tidligere i denne tråd at kanal5
skifter til 16:9 inden for kortere tid?

De skifter blot deres 16:9 udsendelser til ægte 16:9
fremfor det 4:3 letterbox de sender nu. De udsendelser
som de kun laver/indkøber i 4:3 vil stadig blive sendt i
4:3.
Til top
delco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 13:00

Det er set før, at en tv-station kan vælge en sportsbegivenhed i enten 4:3 SD eller 16:9 HD. Jeg kender ikke direkte årsagen, men det må ligge i de ønsker som aftagerne (tv-stationer) har. Ellers giver det ikke mening.
Og jo, jeg ved godt at HD altid pr definition er 16:9.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu