recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift fra kabel til streaming - Erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift fra kabel til streaming - Erfaringer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skift fra kabel til streaming - Erfaringer?
    Sendt: 06-September-2016 kl. 14:09
Hejsa

Leger lidt med tanken om at skifte fra normal Yousee TV-pakke til ren streaming, og vil derfor gerne høre jeres erfaringer. Allerede nu kører jeg med HBO Nordic ved siden af.

En af grundene til at jeg ikke tidligere har skiftet er, at jeg gerne vil se Champions League, Premier League og La Liga. Jeg kan dog se at alt dette dækkes ind ved køb af Viaplay (minus landskampe Unhappy).

Hvordan er jeres erfaringer med at bruge Viaplay til at se sport? Er opløsningen og streaminghastigheden ok?

Vil også meget gerne høre hvilke devices I bruger.

Lige nu har jeg et gammelt Sony NX720, hvor jeg vil køre det med en Chromecast. Fungerer det godt for jer med Chromecast?

Jeg går dog også med overvejelser om at opgradere til et nyt 4k Smart-TV. Hvordan er jeres erfaring med Viaplay i native apps vs Chromecast?

Til sidst kunne det også være meget sjovt at høre hvad I ser som den ideelle sammensætning af streaming-udbydere, for at få mest mulig varietet. 

Glæder mig til at høre fra jer :-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 17:12
hvis du søger bare en lille smule på recordere.dk - så finder du ud af at viaplay er fint nok til tablet visning, men bitraten er for lav til fuld streaming på storskærm

Generelt - vil man være fuld cord cutter, så skal man være forberedt på at der ikke findes en enkelt vidunderboks som bare kan alt - så et eller andet sted skal der laves kompromisser.
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Oktober-2011
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 22:51
Tak for svaret Claus.

Så konklusionen er at det bedste kan betale sig at fortsætte med kabel med en bedre opløsning og framerate og evt. opgradere til et bedre TV?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 23:27
@Christopher B

Synes du skulle give det en måneds chance hvor du bibeholder dit tv abonnement sideløbende. For så at se om du finder kvaliteten tilfredsstillende.

Har selv streamet et par enkelte kampe igennem ViaPlay og synes billedet var ok. Ikke helt så godt som via livetv, men ok.

Elsker selv at se fodbold og ville godt kunne slå mig til tåls med kvaliteten, men da fruen også har lidt at skulle have at sige herhjemme og hun elsker bare sidde og zappe, eller se noget med et halvt øje. Så derfor vil det ikke fungere herhjemme med kun ren streaming og vi har derfor den store pakke og jeg kan se alt fodbolden på den måde.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 06:33
Tilbage i foråret droppede jeg Stofa kabel tv til fordel for streaming: Viaplay Sport og Netflix.

Vi kommer ikke uden om, at der ér en forskel i billedkvalitet. Men for mig er det skiftet værd. Som ovenstående vil jeg anbefale, at du lader det komme an på en prøve.

Jeg kører Viaplay på en Apple TV3, og det kører altså rigtig godt. 
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 07:29
Jeg bruger Viaplay til at se formel 1.
Fungerer ganske udmærket over chromecast. Husk dog at ændre til 50hz
Til top
Guerillasmurf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-September-2009
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guerillasmurf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 10:56
Hejsa.
Jeg kobler mig lige på denne tråd. Vi har dog ikke kabel og har kun DR kanaler på antenne. Derudover har vi TV2 live+On Demand, HBO, Netflix og Cmore-Play.
Vi streamer en del DR programmer.
Alt stream kører vi ind på en Intel NUC.

Jeg vil dog gerne af med antennen på taget, men i den forbindelse er jeg på jagt efter noget software der kan samle vores streaming løsninger. Findes det derude?
Det jeg tænker at i stedet for at vi skal starte DR app, TV2 app eller netflix hjemmeside, så kan vi bare fyre op for et eneste stykke software hvor det hele er samlet i.

Hilsen Tommy
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@Christopher B

Synes du skulle give det en måneds chance hvor du bibeholder dit tv abonnement sideløbende. For så at se om du finder kvaliteten tilfredsstillende.

Har selv streamet et par enkelte kampe igennem ViaPlay og synes billedet var ok. Ikke helt så godt som via livetv, men ok.

Elsker selv at se fodbold og ville godt kunne slå mig til tåls med kvaliteten, men da fruen også har lidt at skulle have at sige herhjemme og hun elsker bare sidde og zappe, eller se noget med et halvt øje. Så derfor vil det ikke fungere herhjemme med kun ren streaming og vi har derfor den store pakke og jeg kan se alt fodbolden på den måde.

Der er sket lidt siden mit indlæg, vi skifter over til ren streaming ved udgangen af denne måned. Hun er villig til at give det chance.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu