recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte dobbelt harddisk ud med SSD(ere).
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte dobbelt harddisk ud med SSD(ere).

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, den mulighed havde jeg ikke lige tænkt på, fordi nu er der jo to pladser til diske. Men det ville være lidt billigere end de andre løsninger. Men er det ikke også bedst at have en separat disk til software og en til data? Nu ved jeg godt at de fleste computere  kun har 1 disk og det fungerer jo fint f.eks. ved at lave 2 partitioner - 1 til software og 1 til data. Men er det aller bedste ikke at have 2 separate? Hvis nu f.eks. den ene disk brænder af eller bliver ødelagt af virus eller et eller andet - hvilket typisk ville være software drevet det sker med - så har man stadig den anden disk, med i dette tilfælde alle data.

Men jeg kunne jo også starte med én 1 TB disk og så når 120 GB eller 250 GB SSD bliver endda bedre/hurtigere (de udvikles vel til stadighed), købe sådan én og så migrere C-drevet over på den. Det ville måske være smart nok - enten i den nuværende computer eller i en ny, afhængigt af situationen.

Så er der vist kogt nok suppe på den høne. Du modsiger ligefrem dig selv.

OVER AND OUT

Det var jo bare et eksempel på hvorfor det kan være en fordel med to partitioner på to forskellige diske. Ikke at jeg er bange for at de brænder af. Over and out too (med hensyn til den del af debatten i hvert fald). Og det jeg spurgte om har jeg omsider fået svar på.... Wink Selvom det tog lidt tid at få Jer til at svare på det jeg spurgte om og ikke alt muligt andet....  LOL
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 13:22
Bare lige som et kuriosium, i øvrigt uden for det oprindelige emne - jeg faldt over denne ekstremt lille USB-stick - som har plads til 64 GB. Og så til en ret ok pris - sådan umiddelbart. Ok - lidt dyr pr. Gigabyte måske. Men i teorien - hvis man nu ikke havde andre muligheder overhovedet, ikke havde mulighed for at skifte harddisk - kunne man så bruge sådan en til systemdrev?? Eller er USB3 trods alt for langsom i forhold til f.eks. en HDD?? Jeg kan ikke lige komme i tanke om hvilke tilfælde det kunne være nyttigt - det var mest en sjov tanke.

Thorvald.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 13:34
Ideen med OS på et USB stik er som sådan ikke galt. MEN hastigheden bliver helt hen i vejret, og det er i stik modsat retning af, hvad du oprindelig startede ud med. Det kan næsten ikke blive værre.
Men jo, det kan lade sig gøre, og det kan virke. Jeg ville dog personligt ikke selv gøre det, medmindre det var for at teste et OS, (pt tester jeg windows 10, og dertil har jeg valgt en old gammel bærbar med dertilhørende ekstrem langsom disk.. Det er dræbende kedeligt, skal jeg lige hilse og sige. Nåja, plus at windows 10 altså har nogle store problemer endnu, og at jeg slet ikke bryder mig om det nye "metro" look).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 13:58
Ja - til tests af OS eller måske hvis man har behov for at "flytte" sit OS mellem enheder, så kunne det måske være praktisk. Men som jeg nævnte er det off-topic i forhold til mig, jeg kunne ikke finde på at gøre det - har ikke behovet.

Thorvald.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 14:06
Hmm, det er godt nok en stor julefrokost dag i dag, og jeg formoder ikke du har drukket dig i hegnet endnu LOL
Så ved at henlede din opmærksomhed til din egen tekst:
"Men i teorien - hvis man nu ikke havde andre muligheder overhovedet, ikke havde mulighed for at skifte harddisk - kunne man så bruge sådan en til systemdrev?? Eller er USB3 trods alt for langsom i forhold til f.eks. en HDD??"

Kort svar: JA! (til begge spørgsmål).
Hvorvidt du så kunne finde på det, har behov eller en hvilken som helst anden forklaring, det interessere mig ikke synderlig meget.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu