recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skiftet til Floppydtv...ahhhh!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkiftet til Floppydtv...ahhhh!

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: Skiftet til Floppydtv...ahhhh!
    Sendt: 22-December-2006 kl. 01:54

Jer har idag (eller igår er det vel nu) skiftet min hauppauge pvr150 tuner ud med en floppydtv dvb-c tuner, viaacces cam og selector kort fra TDC.

Dette gjorde jeg pga jeg var træt af det grynede grimme billede jeg fik når jeg så tv igennem min htpc.

Og god damn en forskel. Nu står billedet bedre på min htpc end direkte i tv'et (lige på nær tv2 news hvor deres rulletekster hakker?!?) og det er en fryd at se på. Når man bestiller et selektor kort får man åbenbart alle kanalerne (altså betalings kanaler osv) med et stykke tid, bl.a. canal+ HD som viser HD TV og fåårkk det ser godt ud,

Jwg måtte slippe næsten 2100.- for det hele, men da jeg er lidt en tv narkoman så er pengene godt givet ud synes jeg.

Så til alle dem der har problemer med tv billedet på deres htpc og som bruger en analog tuner så kan det være en løsning at skifte til floppydtv. Det er ikke nogen billig løsning dog

Jeg ved der er et par stykker herinde der har overvejet denne løsning så derfor denne lille 'anbefaling herfra'   

Hvis der er nogen spørgsmål til installation eller lign. er jeg klar på at svare.

Mvh
Martin
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 04:18

Hej MartinB

Tillykke med din opgradering....... har selv kraftigt overvejet Floppydtv til min HTPC, og tror nu, at dit indlæg har kostet mig 2100 kroner 

Lige et par spørgsmål: Hvor har du købt det? Bruger du MCE eller Mediaportal? Hvis du bruger MCE (som jeg gør), hvordan er det gaaet med at sætte kanalerne op, og hvordan virker det med EGP?

Kan du evt. lave en lille guide.......

Mvh

LBA75

Til top
lundbak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 12:51
-du siger at du har brugt viaaccess cam. Jeg har Canal Digital, og mit kort er af 01 147 typen. Jeg vil såå gerne gøre som dig, men kan du eller andre svare på om det kan lade sig gøre med det kort og et conax modul...
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 14:06

Hej Martinb

Er ligeledes meget interesseret i evt. at bytte Hauppauge pvr500 ud med floppydtv dvb-c tuneren. Er det feks. nødvendigt at udtage hauppauge kortet (har garantiforsegling på mit tower), eller ser MCE ikke kortet når der er installeret andre drivere? Jeg går næsten ud fra at der stadigvæk ikke er understøttelse for undertekster? Som LBA75 nævner ville det være fantastiskt med en guide, så please.... .

Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 14:43

Mikey

Garantien dækker stadig, hvis du ikke skader noget ved at åbne dit tower. Fabrikanterne må ikke afvise evt. garanti på det grundlag i alle tilfælde.

Alternativt kan du måske deaktivere dit tvkort i enhedshåndtering.

Redigeret af Doee - 22-December-2006 kl. 14:44
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 15:49

Doee

Jeg mener stadig at forseglingen har betydning, ellers ville jeg have været derinde allerede *SS*. Mht. deaktivering, vil pc'en ikke forsøge at installere driverne til ukendt hardware?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 16:35

#Mikey

Der er forskel på at deaktivere (Disable) og fjerne (Remove). Hvis du "fjerner" kortet i enhedshåndtering så vil du ganske rigtig blive bedt om at installere drivere etc. ved næste genstart, men det sker ikke hvis du deaktiverer det

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej MartinB

Tillykke med din opgradering....... har selv kraftigt overvejet Floppydtv til min HTPC, og tror nu, at dit indlæg har kostet mig 2100 kroner 

Lige et par spørgsmål: Hvor har du købt det? Bruger du MCE eller Mediaportal? Hvis du bruger MCE (som jeg gør), hvordan er det gaaet med at sætte kanalerne op, og hvordan virker det med EGP?

Kan du evt. lave en lille guide.......

Mvh

LBA75

Du kan få det til 1.895.- i en samlet pakke, Jeg har lige installeret hos en kamarat, men det ser ikke for godt ud, det så bedre ud med Selector 

Er der nogle der har set den i forhold til Selector?

Kortet er sat i den mediacenter fra Aldi.

Jeg mistænket lidt signalet, det er et stort hus 300 M2 + så det kan godt være at signaler er for svagt.

Der er mange kanaler der ikke kan ses i guiden, kan i se alle kanaler i guiden?

Når den søger finder den en masse radio kanaler, kan man sætte dem så den ikke finder dem, det er træls at flytte runde på 208 kanaler, det tager godt nok lang tid.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 17:23

#martinB

Hvad med undertekster i MCE2005?

Ifølge leverandøreren så understøttes DVB-Subtitles ikke. Jeg har ikke DVB-C, men DVB-S og DVB-T. Kan være at teksterne sendes hardcoded med ved DVB-C?

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 17:23

MCenterFreak

Selvfølgelig *GG*, tænkte mig ikke lige om. Takker.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 21:51
Hvis man er velbevandret i Swahili, Urdo, kinesisk, japansk  og arabisk og hvis man desuden kan engelsk, tysk,  også videre , kan det jo være ligemeget med undertekster. 

Ja, jeg siger det fordi man lige skal overveje om man kan undvære. Ellers er en floppyDTV da et regulært fremskridt der vil noget i forhold til analog, særlig hvis man har et skod antennesignal.

Det er lidt dyrt, men jeg syntes ikke det er noget specielt hvis man sammenligner med en selector der normal koster omkring 14-1500 kr (ikke tilbud og sagem60) Og så er det måske mere rigtig at sammenligne med en HD selector, ikke?

Men igen trækker undertekster (de mangler, ikke?) kraftigt ned i forbindelse med floppyDTV.

Og endelig er der kvaliteten af det man ser. Her kan en selector (sagem60) måske vise et bedre billede. Jeg ved godt at nogen straks siger, at selector jo laver det digitale signal om til analog og at der derfor må være et tab. Men jeg tror man glemmer at teori ikke altid holder. Der er jo andre faktorer der spiller en rolle i forbindelse med et billede på TV. Og endelig har en selector undertekster.

Men så igen, der er forskel på noget der er indbygget i en HTPC og så en udvendig box. Det kan ikke modsiges.  Men man kunne måske godt kamuflere en mindre box. Men det flotteste billede tæller meget, hvad  enten det nu er FloppyDTV, FireDTV eller selector. (det er selector, ikke :)  surt nok (hører jeg vilde  protester?). Men nok ikke ved HD, som en sagen60 jo ikke kan vise.

Kunne jeg tænke mig floppyDTV i stedet for sagem60 og s-video ind på HTPC? Tja..? der kommer jo 2 sportskanaler i HD lige om hjørnet. Det er nok ikke så dårligt.

ken

Til top
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2005
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 23:37

Jeg vil meget gerne skrive en guide, men jeg bruger jo ikke som de fleste andre herinde MCE men derimod Mediaportal.

Mht. undertekster så er der undertekster på de 'normale' danske kanaler, men ikke på tv1000 og canal+ osv. Dette er ikke det store problem for mig, da jeg ikke har tænkt mig at abonnere på disse.

Jeg har ikke set billedet på en selector, men billedet står rigtig godt her hos mig. Bedre end det normale analoge kabeltv signal. Og den kanal der sender i HD ser jo selvfølgelig fantastisk ud. 

Pakken jeg købte var den hos mmvision til 1895,- men man skal jo også have et selector kort hos TDC til 200.- (hvis man altså har tdc kabel).

Grunden til at jeg valgte Floppydtv istedet for en selector var dels HD og dels at selectoren er grim og konen er ved at få spat af elektroniske dimser og ledninger, og så orkede jeg ikke at rode med ir-blastere osv. På Floppydtv'et er det jo bare den normale MCE remote man bruger til at skifte kanal uden at skulle sætte ir-blaster op.

Mvh
Martin
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu