recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skiftet til Floppydtv...ahhhh!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkiftet til Floppydtv...ahhhh!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 00:01
ja, Floppydtv er ret smart og let  og er man er fri for boxe. Tillykke med det. Billedet er flot fra floppyDTV.

Det kunne være rart med en guide. Jeg drømmer lidt om at lave  et forslag på en HTPC med floppyDTV  på  et site jeg har lavet om bygning af HTPC.

Jeg syntes der er et behov for en mere grundig vejledning i hvad man egentlig gør, da det er et af de mest interessante prosekter man kan lave, selv om der også er sider på nettet hvor man kan hente vejledning.

Til top
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2005
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 00:37

Jamen jeg kan da lige starte med en lille miniguide :-)

Her er min box før jeg skiftede :

Kabinet:Antec Lifestyle Fusion (kommer med indbygget PSU)
Motherboard: MSI K9NGM2-FID socket AM2
Grafikkort: nVidia Geforce 6150 (onboard)
Lydkort: Realtech 7,1 surround - digital (onboard)
CPU: AMD Athlon 64 X2 3500+
CPU køler: Cooler Masper - Susurro
Ram: 1024 MB DDR2 Dual channel
TV-kort: Haupauge PWR 150 MCE
Harddisk: Samsung Spinpoint 150gb
DVD brænder: Samsung
Keyboard: MS Remote keyboard for MCE
Remote: MCE Remote
Skærm: 37" Panasonic PV60 Plasma
Kabeludbyder: TDC (fuldpakken)
HTPC Software: Mediaportal v.0.2.1 http://www.team-mediaportal.com/

Jeg indkøbte derefter et Floppydtv kort med medfølgende ViaaccesCAM herfra : http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=617901&producent=Digital
til 1895.-
Samt et Selector kort fra TDC : http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P12800243181145881566768&_nfls=false  
til 199.- pr. år

Jeg valgte at pille mit gamle tuner kort ud af maskinen og da jeg havde en del problemer med mit windows valgte jeg ligeledes at slette hele harddisken og geninstallere windows.

Selve den fysiske installation af kortet er let nok hvis man vi have den siddende i et floppy drev, men da jeg ikke har noget floppydrev i min maskine skulle jeg påmontere den pci-bracket der medfølger så kortet kan sidde i et tomt pci slot. Det var ikke helt ligetil og det tog mig ca. 30 minutter hvor jeg bandede en del over de satans små skruer, men jeg er heller ikke så fingerfærdig .

Når kortet så sidder i, enten som floppy drev eller pci kort, så skal det tilsluttes et 4-pin molex strømkabel inde i pc'en samt der går et kabel med et stik fra kortet som skal sættes i et firewire stik. Derefter sætter man selector kortet ind i viaacces cam'et og cam'et ind i floppydtv kortet (absolut ingen problemer med det). Og slutteligt smider man et antennestik i kortet. Så er det hardwaremæssige overstået.

Når man installere driverne til sit floppydtv kort skal man lige være opmærksom på hvilke drivere man installere. I den pakke jeg købte følger der drivere med som KUN passer til MCE og dem skal man ikke installere hvis man bruger noget andet software. Da jeg bruger Mediaportal måtte jeg på nettet og hente BDA drivere : http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php
Jeg installerede de nyeste altså 4.2. De 2 hotfixes som der er links til på Digital Everywhere siden har jeg ikke instaleret endnu, og da det virker så godt som det gør tror jeg ikke jeg installerer dem (af frygt for at de fucker noget op)

Derefter instalerede jeg så Mdeiaportal igen og den fandt alle kanaler (lidt over 100) i setup-wizard'en, samt en masse radiostationer (dem har jeg ikke rodet med endnu). Jeg er ret sikker på at MCE gør det samme.

Så var det tid til at få EPG'en til at virke og jeg bruger o2grabber : http://www.o2design.se/o2grabber/
Der er en guide til både Mediaportal og o2grabber her : http://www.multimediacenter.dk/forum/forum_posts.asp?TID=109 &PN=1&get=last
Det eneste der er lidt træls her er at sidde og rename alle kanalerne så de passer til grabberen, men der skal jo kun gøres en gang.

Derefter er det sådan set bare at fyre op for Mediaportal og sortere i kanalerne i den rækkefølge man vil have dem og så spiller det hele.

Jeg kan desværre ikke sige noget om hvordan det virker med MCE, men det er testet her : http://www.digital-everywhere.com/cms/en/cms_daten/files/fir edtv_review_www.digitalt.tv.pdf
Og det virker som om det er let nok i MCE også.

Jeg kan helt klart anbefale Floppydtv til dem som har et analog tuner kort og døjer med et dårligt billede. De 2 eneste minuser jeg umiddelbart kan se er prisen som er lige høj nok og så det faktum at der ikke er undertekster på tv1000 og canal+ osv.

Håber det besvarer lidt af de spørgsmål der måtte være med FloppyDTV. Hvis der er flere spørgsmål så skriv endelig.

Mvh
Martin
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 04:15
MartinB:

Jeg ville gerne have lov til at anvende dit setup og din tekst på min side hvis det ville være ok. Den anvisning du har lavet er så grundig at den får fokus på nogle af de problemer der jo kan være. Ikke mindst er der nogle meget gode links som du har med. Det er endda meget godt. Jeg vil så vise at det er dig der har lavet det. (MartinB) hvis det er ok.

Her drukner det ret hurtigt, hvis du ved hvad jeg mener. Jeg vil så indføje en henvisning i indledningen et sted.

http://home20.inet.tele.dk/wicb/

Redigeret af Ken_T - 23-December-2006 kl. 04:16
Til top
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2005
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 14:08

Det er helt iorden Ken

Jeg er bare glad, hvis der er nogen der kan bruge det.

Mvh
Martin
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 22:21
Ok, tak  det gør jeg så så snart der lige er en tid  
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 23:50
Super beskrivelse tak for det. Lyder fristende. Specielt da mit nye LCD viser et meget dårligere analog signal end mit gamle CRT. Jeg bliver dog nødt til at have to tunere. Kan du umiddelbart forudse nogle problemer med det? Man skal vel have to TDC kort, men vel kun en stor pakke. Og selvfølgelig to floppyTV løsninger. Derudover skal der vel bruges to firewire indgange - men måske kortet tilbyder daisychaining af den port det bruger? Du skriver i øvrigt at det sidder i et PCI slot - bliver PCI porten rent faktisk brugt?

Håber nogen kan svare på bare lidt at disse spørgsmål. tia.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 00:41
PCI porten bruges ikke, den fastholder kun kortet. En floppydtv er jo faktisk beregnet til fronten på en PC der hvor man anbringer et almindelig floppydrev. Men det kan man jo ikke i en HTPC. Og så henter den strøm via et kabel fra et almindelig strømstik. Også firewireport sluttes til med kabel der kommer ud hvor kortet er skruet i med en skinne. Her er der samtidig antennestik.

Selv om man skal have 2 TDC selector kort virker de med med fuldpakken og mindre, men de virker ikke begge med de ekstra pakker man har købt. De hører til et bestemt kort, sådan er det i det mindste med 2 selectorer.

Man kan jo også overveje almindelige DVB-C kort, de kræver ikke firewire. Der er da mindst 2 fabrikanter af dem (der laver dvb-c kort)  Men den software der er til firedtv er jo vigtig hvis det er til MCE. Og så er der fjernbetjening til floppyDTV, der virker i MCE.

Skulle være rigtigt Ellers er det forkert.

Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 02:48

Tjaaaa, saa har dette indlaeg kostet mig lidt over 2000 kroner  Nu glæder jeg mig bare til at komme igang med at lege!!!

Tak for dit indlæg - det var rart med lidt brugererfaring!!

Mvh - og glædelig jul

LBA75

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 05:35
Syntes du skal se på denne her side hvor der er et billede der viser hvordan kortet sidder i et slot   Husk at købe til TDC (det rigtige CAM modul) men det er korrekt på dette link. Du mangler så blot et selectorkort.

http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvarenr=617901&menu= pc&partner=8
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 18:15

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Selv om man skal have 2 TDC selector kort virker de med med fuldpakken og mindre, men de virker ikke begge med de ekstra pakker man har købt. De hører til et bestemt kort, sådan er det i det mindste med 2 selectorer.

Så er jeg ret sikker på, at TDC har lavet en fejl. Kortene skal virke præcis ens. Ellers er der jo eksempelvis ingen ide i at have flere selectorer rundt omkring i huset. Det er i bund og grund også det du betaler 199,- om året for.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 22:02
Ok  Kandersen, men det vil jeg da lige checke ud igen  jeg mener at hver selector har et nr. og hvis jeg køber en selector med en programpakke virker pakken kun med den selector, ellers kunne naboen jo godt købe sammen med mig, ikke og så "låne" den ene? Det er det TDC siger, så vidt jeg husker.

Men de kommer med mange modstridende forklaringer. Det kommer an på hvem man snakker med. Før jeg fik 2 selectorer sagde de ligesom du er inde på, oven i købet flere, men så efter jeg havde skaffet endnu en, var det noget andet.

Men sådan virker det hos mig.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2006 kl. 01:10

Jeg ved ikke om jeg er helt idiot, men jeg fatter ikke i putter så mange penge i røven på TDC, med mindre i ikke har en fysisk mulighed for en parabol

Med en parabol og en DVB-Antenne (for at se TV2) kan i se alt det i vil for meget færre penge, bortset fra betalingskanalerne fra Viasat og Canal Digital, som koster ekstra, men det gør de også hos TDC. Det er tilmed i samme digiale kvalitet, som det i modtager fra TDC. Eller er der noget jeg har overset?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu