|
Skingre stemmer |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | ||||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Furious;
Har du forsøgt at prøve uden audyssey xt32? Da jeg selv brugte det påen tx818, gav det og som jeg husker det, ikke skingre stemmer.. Til alle.: Selv voksne mennesker skal ud med aggressioner.. Men mon ikke vi kan få tråden tilbage på sporet? ![]() Elsker at bruge recordere.dk's forum. Før i tiden var det h4a, men siden er virkelig langsom og som der er blevet nævnt, er den præget af overtro. Her på siden er der mindst ligeså mange der er kritiske på det punkt. Vi er alle en del af at gøre forummet til hvad det er, uden dig!, var det aldrig det samme. Så tak ![]() |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
|||
Er du også her ? |
||||
![]() |
||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
|||
Hej alle
Tusind tak for alle jeres svar osv. Jeg prøver at sortere diverse ting fra som ikke hjælper mig så meget;) Jeg har ikke haft tid til at lege med anlægget, og har det ikke før i morgen. Jeg så find nemo med engelsk tale, prøvede ikke andre sprog. Jeg har ikke prøvet at slå audyssey frá. Umiddelbart er det kun find nemo som de har været problemer med. Vi har set ca 10 film på anlægget og der har ikke været problemer i andre film. Skal se et par film i morgen og så må jeg lige se hvordan det går. Jeg tror jeg skal have købt det PRO kalibrerings kit, vil bare lige være sikker på det er noget for mig (læs: noget jeg kan finde ud af) inden jeg køber:) Sætter stor pris på hjælpen herinde fra og den ekspertise en stor del af jer har:) |
||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||||
![]() |
||||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|||
Hej Furious, nu ved jeg ikke hvor IT kyndig du er.! Men det kunne være en god ide at finde en i dit nær område som kunne kickstarte dig i forhold til en Audyssey Pro kalibrering.! Når du har fået lavet en kalibrering vil du altid kunne redigere i denne fil og prøve forskellige kurver og opsætninger uden audyssey pro kittet.! Dvs der er masser af opsætning at lege med når dette er gjort. Men hvis du så vil lave en ny kalibrering eller andet kan du så overveje at købe pro kittet.! |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|||
Audyssey pro er lige så simpelt at køre igennem som Audyssey xt32, så det kan du roligt bevæge dig ud i.
Ved der har været lidt rod i tråden, og det udskylder jeg. Er bare træt af at folk smider om sig med råd omkring ting de ikke har en dyt forstand på. jeg har en bil med et lille anlæg, jeg har en gang haft en pladespiller, og jeg har da også et digitalkamera, men det kunne aldrig falde mig ind at rådgive i hverken Carfi forum, analog forum eller digital foto forum, for det rækker mine evner ikke til.. Den ( i mine øjne ) naturlige "stop funktion" er der desværre nogle der mangler, og de føler de har læst/hørt nok om emnet til at være eksperter, på trods af de aldrig har rodet med det selv. Og når de personer går så vidt, at de begynder at misinformere og irettesætte dem der rent faktisk har brugt meget tid med tingene, så koger jeg sgu over. Der skal være plads til alle, men folk skal nogengange sætte sig ned og lytte før de kommer med påstande og begrunde de påstande med " det har jeg læst"..! Man kan ikke være ekspert på alle områder.! |
||||
![]() |
||||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|||
Det er simpelthen ikke korrekt.! Der skal installeres USB til RS232 driver, oprette dig som installer hos audyssey, du skal downloade kalibrerings fil til din mikrofon, det skal tilsluttes på en anden måde end din normale medfølgende mikrofon, du skal købe en licens, du skal installere audyssey program til din computer(win only). Og der er ingen On Screen vejledning.! Så nej det er langt fra lige så enkelt som XT32 Derfor er det en god ide at blive kickstartet til dette ... ligesom du selv og jeg blev!!!
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|||
Der er så mange fine guides på nettet, så den er efterhånden lige til højrebenet.
|
||||
![]() |
||||
|||
Det er rigtigt, men alt er nemmere når man har en der kan forklarer, som allerede har prøvet det før..! Men jeg er sikker på at Furious sætter pris du at han kan spørger dig til råds når han skal i gang med at pro kalibrere...
For der vil komme mange spørgsmål.! ![]() |
||||
![]() |
||||
|||
Han spørger vel bare løs herinde, der er jo en del kyndige.
|
||||
![]() |
||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
|||
hahaha ja det kan du fanme bande på Vejrup, RIGTIG mange spørgsmål.
Mange ting ER bare nemmere når man ved det. Jeg er ok IT kyndig men nu må vi se. Så længe der er vejledninger på nettet osv går det nok og så længe jeg kan spørge herinde selvfølgelig:) Nu vil jeg først lige lege lidt med audyssey for det er mange år siden jeg har haft det og det var jo slet ikke som det er i dag. har nu altid sat stor pris på din hjælp Strecker (og andre) så no worries mht rod i denne tråd :) |
||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||||
![]() |
||||
|||
![]() |
||||
![]() |
||||
|||
Nå det blev kun til en enkelt film i dag. Ingen problemer med skingre stemmer. Skal se lidt flere film i den kommende uge. Der opstod dog et andet problem i dag som nok er mere alvorligt. Opretter en ny tråd til dette.
|
||||
7.2.4 atmosbio
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |