recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skrotte tvet og kun have en projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skrotte tvet og kun have en projektor?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: skrotte tvet og kun have en projektor?
    Sendt: 08-Februar-2014 kl. 08:51
Hejsa.
Er der nogen som spørgsmålet lyder på, som simpelthen kun kører med projektor?
Jeg ser yderst sjældent tv om dagen, det er kun om aftenen at jeg ser tv eller for det meste film og serier.
Jeg vil have noget større end min nuværende 55" og tænker en del på at købe en 65VT60, men jeg vil gerne på længere sigt have noget endnu større og 4k er jo på trapperne. Derfor har jeg også tænkt en del på at sige farvel til tv markedet for så at købe en lækker projektor løsning.
Jeg synes dog at det ser fedest ud med en fastlærred, så tvet skal jo væk.
Er der andre som har droppet tvet i stuen, som vil fortælle lidt deres erfaring omkring det? Hvad de oplever af positive og negative ting? Smile

Tv markedet er jo midt i en større omvæltning lige nu, hvor plasma er ved at uddød, 4k er her nu, men det er først 2014 modellerne som får hdmi 2,0. Samt det er først i 2015 at der kommer 4k afspiller, samtidig med det er OLED på vej. De vil koste kassen i mange år endnu og især når de kommer op i 65" og opad.
Men det samme kan vel siges om Projektor? 4k er også på vej. Er der andre ting som der lige er på trapperne? 
jeg har rimelig styr på tv teknologierne og hvad der sker, derimod er jeg temmelig ny i projektor verden. Jeg er dog ved at læse op omkring de forskellige teknologier som de forskellige projektorer producenter kører med, men jeg vil meget gerne have hjælp på mine spørgsmål.
tak Smile


Redigeret af KennyIver - 08-Februar-2014 kl. 09:35
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 11:53
Jeg gik selv fra en 120" Full HD projektorløsning, til mit nuværende 75" Samsung 9005 TV, og jeg har ikke fortrudt ét sekund.
Den anden vej ville ikke gå hos mig, men er selvfølgelig en mulighed.
Min stue er 38 kvm. og jeg mener bestemt de 75" passer rigtigt godt og ser samtidigt KNALD godt ud (synes jeg ;-)   )
Husk at en god støjsvag projektor og et godt lærred nemt render op i 25- 50.000 kr. afhængig af krav.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 12:07
Jeg har erstattet tv'et med en projektor, og for mig har det ikke været et problem. Jeg kan sagtens se tv med lyset tændt, hvis det bare er nyheder eller andet ikke seriøst billedmateriale. Jeg savner ikke rigtig mit tv. Ja, jeg kan godt se kontrasten ikke er fantastisk, når der er lys i lokalet, det vil sikkert genere en del, men jeg behøver ikke optimale forhold til nyheder og lignende. Men der skal være mørkt før det bliver rigtig godt.

Som børnefamilie har jeg været glad for et skift til led, da vi så hurtigt kan tænde og slukke for dyret, uden at tænke på lampen og langsom opstart.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 12:09
Det skal så også lige siges, at prisen er HELT en anden for projektor løsningen 😃
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 12:50

i nogen gode points.

det er vil koste en del. og jeg ved ikke hvor meget jeg skal bruge på det.
Jeg ser på projektor som sony,jvc, panasonic i prisklassen 15000-30000.
 Men jeg har et lille problem med mørklægning. Jeg kan gør rummet temmelig mørk, men loftet, alle væggene er hvide, som i kan se i min bio tråd.
med dårlig mørklægning, kan det vel godt betale sig at gå efter et godt lærred. Måske i grå, kan jeg læse mig til. Ja måske det ligefrem kan betale sig bruge mere på et lærred end på projektoren.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 12:54
Hvide vægge er ikke SÅ stort et problem, at du bør gå på kompromis med lærredet, hvis du spørger mig. Og mørklægning må du gøre så godt som muligt; det er heller ikke helt perfekt her, men fra naturens side bliver der jo også mørkt udenfor, på et tidspunkt hver dag.
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvide vægge er ikke SÅ stort et problem, at du bør gå på kompromis med lærredet, hvis du spørger mig. Og mørklægning må du gøre så godt som muligt; det er heller ikke helt perfekt her, men fra naturens side bliver der jo også mørkt udenfor, på et tidspunkt hver dag.

okay, hvad tænker du, når du skriver jeg burde gå på kompromis med lærredet? 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 09:14
Det skriver jeg netop ikke.
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det skriver jeg netop ikke.

Beklager, jeg var hvis træt i morges
en Panasonic PT-AT6000, vil den starte hurtig op, som en anden skriver hans LED gør, nu hvor det en LCD Projektor?
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 10:43
Du bruger lyn hurtigt 2000 timer på pæren ved en projektor løsning.

Ved en TV løsning tænker du ikke over, at du lader TV'et stå og brænde en hel dag.

Hvis du skifter til en projektor løsning, så mister du lidt den frihed.

Du vil tænke: Nåh ja, jeg må hellere lige slukke projektor når jeg skal ud og spise .... 

Det er muligt at lave et skift, men det er ikke en "billig" løsning rent forbrugs mæssigt.
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Du bruger lyn hurtigt 2000 timer på pæren ved en projektor løsning.

Ved en TV løsning tænker du ikke over, at du lader TV'et stå og brænde en hel dag.

Hvis du skifter til en projektor løsning, så mister du lidt den frihed.

Du vil tænke: Nåh ja, jeg må hellere lige slukke projektor når jeg skal ud og spise .... 

Det er muligt at lave et skift, men det er ikke en "billig" løsning rent forbrugs mæssigt.

Jeg har en Panasonic plasma skærm idag, og jeg tænker faktisk over hvornår den er tændt. for som jeg skriver i mit første indlæg, så ser jeg næsten ingen alm tv, og jeg har slet ikke tvet tændt en hel dag, som baggrunds underholdning.
Jeg vil nok bruge den ca. 2 timer hver aften i gennemsnittet.
Jeg har tit nogen uger hvor jeg kun bruger den 2 hverdags aftener om ugen. 

Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DavidHimself Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 11:01
Living Smart-TV lavede 2 udsendelser om emnet - 5 pros og 5 cons :) (godt nok med afsæt i en specifik projektor så vidt jeg husker)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu