recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skrotte tvet og kun have en projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skrotte tvet og kun have en projektor?

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 11:03
Hvis du ikke bruger den mere, så ville jeg også skifte til projektor.

Nu siger folk 25-50.000 kr - det kan nu gøres billigere. 

Jeg havde lærred som kørte ned foran mit TV ... og efter det, fik jeg aldrig tændt mit TV mere hehe ...

Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 11:03
Jeg vil have fat i Av connection, for jeg har fundet nogen spændene ting hos dem.

De har en Panasonic PT-AT6000 på bud. Den får en del ros for dens billedkvalitet i flere test jeg har læst.

Der er jo stor forskel prismæssigt på lærreder idag og det er klart, at skal jeg have en projekter løsning, skal jeg også have en lærred som matcher den projektor jeg køber i ydelse og kvalitet. Det må jeg høre dem af, hvad de forslår af lærreder.

Men prismæssigt med en godt hdmi kabel og en ophæng er jeg imellem 25 til 30 tusinde. Det er jo ikke helt galt, når jeg sammenligner med en panasonic 65VT60 som koster 25000. 

Har andre i forslag til en projektor løsning til 25-30 tusinde? Smile

Redigeret af KennyIver - 10-Februar-2014 kl. 11:04
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Hvis du ikke bruger den mere, så ville jeg også skifte til projektor.

Nu siger folk 25-50.000 kr - det kan nu gøres billigere. 

Jeg havde lærred som kørte ned foran mit TV ... og efter det, fik jeg aldrig tændt mit TV mere hehe ...

jeg bruger det ikke mere, og jeg følger med i få serier og ser lidt nyheder. Men ellers ser jeg blurays film og serier.

jeg overvejer også bare at købe en 65" panasonic vt60, til 25 tusinde, og ca. deromkring er et fint budget synes jeg. Smile

Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af DavidHimself DavidHimself skrev:

Living Smart-TV lavede 2 udsendelser om emnet - 5 pros og 5 cons :) (godt nok med afsæt i en specifik projektor så vidt jeg husker)

tusinde tak! Tongue
Setup:
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 13:24
Jeg har ikke noget TV, og bruger kun min projektor. 

Tænker det handler om behov. 95% af tiden bruges projektoren til film. Det kan godt gå uger imellem at vi ser TV på den, og jeg har primært en tuner så royale gæster ikke går glip af nytårstalen. 

Det er klart at jeg også tænker på pæren i dette tilfælde, men hvis økonomi ikke betyder noget vil jeg mene at det er en fed løsning. Det er dog ikke lige så hurtigt som lige at tænde for TV'et. 
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @lex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 16:09
Jeg går fra projektor til TV grundet forskellige omstændigheder Smile

Har bygget ny stue, hvor der nogle store vinduespartier, der kræver (elektrisk) mørklægning, for anvendelse af projektor i dagtimer. Skal bruge kr. 20.000,- herfor, som man kan få en hel del ekstra tommer TV for.

Har motorlærred, der absolut vil skæmme i ny stue sammen med synlig projektor, så det skrottes til fordel for et 70+" TV.

Har oplevet, at vi ser mere TV efter TV (nuværende Panasonic 42" Plasma) er blevet primær kilde (dejigt nemt, starter hurtigt og virker i dagslys)

Derudover var larmen fra motorlærredet anstrengende, når det kører op og ned.
Et fastrammelærred vil ikke kunne indpasses  i stuen.

Driftudgift til nye projektorlamper (ca. kr. 1200,- hver andet år)

Det er fedt at se film, sport og koncert på 90" projektor, men tror et 70+" TV også vil give gode oplevelser samt at det er meget nemmere. 90" kan blive for stort til Nyheder, Morgen TV og lignende :-)

Så er der jo lige dilemmaet om man skal investere i et stort (Sharp) "almindeligt" HD TV nu eller om man lige skal klappe hesten et års tid og se hvad der sker med UHD og OLED (forfærdelig tidspunkt at skulle investere i et nyt TV :-)

Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vijnana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

i nogen gode points.

det er vil koste en del. og jeg ved ikke hvor meget jeg skal bruge på det.

Jeg ser på projektor som sony,jvc, panasonic i prisklassen 15000-30000.

Men jeg har et lille problem med mørklægning. Jeg kan gør rummet temmelig mørk, men loftet, alle væggene er hvide, som i kan se i min bio tråd.

med dårlig mørklægning, kan det vel godt betale sig at gå efter et godt lærred. Måske i grå, kan jeg læse mig til. Ja måske det ligefrem kan betale sig bruge mere på et lærred end på projektoren.

Jeg er begyndt at se en del tv på min projektor (i dedikeret biorum). Min JVC projektor giver et supergodt billede der udmærket kan ses med lidt lys rummet. Sjovt nok er min nuværende projektor den billigste og absolut bedste jeg har haft. (omkring 25K) den er ganske vist koblet til en lumagen billedprocessor der giver den endnu et løft. Men stadig -JVC er et godt køb. Mit lærred har kostet 3 gange så meget som projektoren
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 16:34
Ja JVC laver gode maskiner. I din prisklasse ville jeg nok gå efter en JVC.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 17:11
Jeg ringede til av connection idag og fik en længere snak med dem.
Jeg forklarede hvordan min lejlighed er indrettet, lys indfald og behov.
De anbefalede panasonic projektoren fremfor den jvc, den mindste model.
Den højere lysstyrke, var hans primære begrundelse.
Han mente kun at jvc'en kom til sin ret, i en meget mørk belagt rum.
Det eneste der irriterer mig lidt ved at købe panasonic'en og hos dem er at de ikke tager ud og kaliberer.
Jeg vil have den kaliberet, så jeg må have fat i Otto efterfølgende.
Der er jo ved siden af projektorens pris, det vil jeg jo få med i prisen ved køb af en jvc hos tape connection :)
Setup:
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vijnana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg ringede til av connection idag og fik en længere snak med dem.
Jeg forklarede hvordan min lejlighed er indrettet, lys indfald og behov.
De anbefalede panasonic projektoren fremfor den jvc, den mindste model.
Den højere lysstyrke, var hans primære begrundelse.
Han mente kun at jvc'en kom til sin ret, i en meget mørk belagt rum.
Det eneste der irriterer mig lidt ved at købe panasonic'en og hos dem er at de ikke tager ud og kaliberer.
Jeg vil have den kaliberet, så jeg må have fat i Otto efterfølgende.
Der er jo ved siden af projektorens pris, det vil jeg jo få med i prisen ved køb af en jvc hos tape connection :)

At få Otto på banen er en god investering (men han vil måske nok prøve at overtale dig til JVC ). Selvfølgelig er billedgengivelsen bedre i et mørklagt lokale med en mørk farve på vægge og loft (Anthracit grå er den helt optimale farve.) Du kan evt. nøjes med male væggen omkring lærredet i denne farve - det giver også noget. Efter min mening giver JVC et superlækkert billede.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 18:47
Prøv at tage en snak med Otto. Imo er JVC og Sony et skridt foran Panasonic i din prisklasse.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 19:11
Jeg har fri i morgen, der vil jeg prøve at give ham et kald :)
Setup:
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu