|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() Sendt: 06-Juni-2006 kl. 00:21 |
Jeg har været så "heldig" at købe en brugt Samsung PPM42S3 skærm via en ven, som sælger kontorudstyr - det er en 3 år gammel model, som er kommet tilbage fra en kunde som del af en opgradering. Den er uden tuner, så jeg bruger min JVC DR-MH300 som tuner, og har fundet ud af at køre Progressive Scan 720p på den. Den er endvidere tilsluttet via et HDMI-DVI kabel fra Kramer. Nå, til sagen: når jeg skriver "heldig" øverst oppe, er det fordi jeg faktisk ikke er særligt imponeret af billedkvaliteten på skærmen. Billedet virker værre, end jeg har set på mange andre billige skærme div. steder. Det virker som om, at opløsningen er ekstremt ringe. Jeg kan bedst forklare det ved at sammenligne billedet med et digitalt fotografi i 24-bit, som man downgrader til 256 farver ?! Jeg synes jeg har prøvet alt, hvad der hedder indstillinger i både JVC'en og på fjernsynet, jeg har prøvet at køre Component istedet for HDMI-DVI, men synes ikke noget hjælper! Spørgsmålet er, om jeg har haft for høje forventninger til denne skærm, eller om der er et eller andet, jeg gør helt galt? Kan nogen hjælpe?? |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Der er sket _meget_ udvikling inden for flere områder, som gør at dagens fladskærme er af en helt anden standard end den skærm du har købt. Panelerne i almindelighed er blevet langt bedre, signalbehandlingen i almindelighed er blevet langt bedre, og Samsung i særdeleshed er ved at have fundet ud af hvordan man strikker et fornuftigt tv sammen. For tre år siden havde Samsung, helt berettiget, ikke dén position i markedet som de har i dag - de har udviklet sig _meget_. Jeg håber ikke du har givet ret mange penge for det tv... |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() |
Hej Otto, Tak for dit hurtige svar. Bevares, jeg har da fået skærmen relativt billigt, men når jeg ligefrem synes at billedet er elendigt i forhold til mit 32" CRT, ja så er enhver pris jo for meget. Men jeg havde da ALDRIG givet fuld pris for det for 3 år siden, det er da helt sikkert! Jeg kan bare ikke fatte, at det er SÅ dårligt - er der virkeligt ikke et eller andet, jeg kan have gjort grueligt galt i indstillingen/opsætningen?? Selvfølgelig svært at sætte sig ind i, uden at have set det med egne øjne, det er jeg klar over... |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
slet Redigeret af spawn - 06-Juni-2006 kl. 07:39 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Var det ikke et PLASMA det handlede om?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jo - det bemærkede jeg også lige efter jeg havde skrevet mine bemærkninger om LCD - derfor slettede jeg det igen |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
*TUDE* er der slet ingen bud på en mirakel-løsning til min skærm?? (og lad nu vær med at falde for fristelsen ved at skrive: "Jo, smid den ud og køb en ny" eller lign.... det får jeg ikke råd til, så det gælder for mig om at få det bedste ud af den skærm.) |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hvis vi ser bort fra alder og at den måske er indbrændt og/eller tyndslidt i fosforen i cellerne, så kan du jo indstille billedet, så skærmen yder det bedste, den kan. (Mirakler skal du ikke vente, det er "kun" et 3. generations TV). Smæk en StarWars DVD (eller en anden med THX-godkendelse) i din DVD-afspiller og gå ind i language-menuen på DVD'en og vælg THX-optimizer og brug god tid på at trimme alt vedr. video. PS: Anmeldt her - og der er bl.a. også et tip om at deaktivere DNIe: http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/samsung-4 2-review.html Redigeret af Carser - 07-Juni-2006 kl. 17:28 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
"I would have to ask myself if I would even want to own one.".... Sådan slutter den anmeldelse...jeg kan faktisk godt huske det. Den skærm kan han ikke lide,men den er også elendig(en kollega til mig har den)...så lidt ret har han jo. |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
![]() |
Carser: Mange tak for imnputtet og linket - det blev startskuddet til en lang nat med intens surfing og læsning på nettet om de skjulte muligheder i dette fjernsyn. Jeg har nu tweaket en del i service menuen, og fået et ganske hæderligt billede på skærmen, som mere rimeligt afspejler prisen jeg gav, samt opfylder mine forventninger. Jeg kan nu sagtens leve med denne skærm, indtil jeg om nogle år opgraderer. Irev: Fortæl din kollega, at hans skærm er skammeligt konfigureret og kalibreret fra fabrikken, og at de skjulte muligheder ligger i service menuen. |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Irev: Fortæl din kollega, at hans skærm er skammeligt konfigureret og kalibreret fra fabrikken, og at de skjulte muligheder ligger i service menuen. [/QUOTE] Skal ske,men tror nu ikke at han vil høre!! |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Det var da dejligt at høre. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |