recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skuffet over Samsung Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkuffet over Samsung Plasma

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 13:31
Jeg trækker min påstand om at Optimizer kun virker optimalt på den pågældende film testen følger med. BioJensen skriver det ikke er korrekt.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 13:46

Ja, optimizeren er go' nok og brug af den gavner også afspilning af andet og live TV. Jeg havde i øvrigt også et par 3D briller med blåfilter i det ene glas liggende og kunne derved udnytte den bedre m.h.t. farver.

Som en lille vejleder er den god til at tjekke billede og lyd. Og når man også får en storfilm optaget med HD-kameraer med i købet, så...

Et alternativ er et prøvebillede, men det er efterhånden lidt sjældent at se - og der er jo ikke instruktioner med og modtaget analogt er det heller ikke perfekt og rent tegnet op.

Øjnene er absolut vigtigste redskab. Optimizeren tvinger bare brugeren til at bruge dem.

Naturligvis kan man ikke slippe for af og til at øge lys eller kontrast eller andet - der er en del film, der er ret undereksponerede eller kontrastfattige.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 14:05
lyder interresant, men lige inden jeg går amok, hvor meget er der at hente på et nyt hitachi 42" plasma?? Ved godt at i ikke kan svare præcis, men generalt. Går ud fra at fabriks indstillingen er den bedste, over all alså en gylden middelvej, vil selvfølge altid gerne have bedre billede, men vil gerne undgå 10 min indstilling, hver gang at jeg tænder. Og der er vel heller ikke meget fidus i, fra fabrikkens side at lave et "dårligt" billede??
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 14:08

Jeg råber lige: FABRIKSINDSTILLINGERNE ER ALDRIG GODT TRO MIG!!!!!!!!!!!

DU FÅR MEGET UD AF OPTIMIZER HVIS DU ALDRIG HAR RØRT VED DIN MENU PÅ TVET

Mvh

Den meget rolige Bendix

Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 14:16
I de eksisterende menuer har jeg justeret, det har især hjulpet på de alm. antenne signaler. Det var mere det andet med kalibrering og skjulte menuer...
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af cbrdaniel cbrdaniel skrev:

lyder interresant, men lige inden jeg går amok, hvor meget er der at hente på et nyt hitachi 42" plasma?? Ved godt at i ikke kan svare præcis, men generalt. Går ud fra at fabriks indstillingen er den bedste, over all alså en gylden middelvej, vil selvfølge altid gerne have bedre billede, men vil gerne undgå 10 min indstilling, hver gang at jeg tænder. Og der er vel heller ikke meget fidus i, fra fabrikkens side at lave et "dårligt" billede??

Jamen TV'et husker da indstillingerne, der er intet indstillings-ritual krævet for at se TV efter at det er kalibreret. Samme med 5.1 lyd: Når først fase og lydtryk og afstande er indstillet og tjekket kan man glemme alt om det i hverdagen.

M.h.t. fabriksindstillinger er der nok en del psykologi og økonomi i det. Lidt blåtoning får os til at to, at det hele er lidt skarpere og renere. Og høj kontrast sælger, når man i en velbelyst forretning og ser TV side om side. Men hjemme er der ikke brug for glansbilleder og nær så meget lys.

Det tager tid at kalibrere! (Og tid er penge). Og det kan også kræve udstyr, jeg ved ikke nøjagtigt hvad Sony og Hitachi og andre gør og om det er automatiseret eller ej. Moderne TV er meget digitale. 

Og jeg har endnu ikke læst om nogle hér, der har bedt om dyrere TV medmindre de også havde bedre specs på papiret. Og kalibrering falder lidt udenfor det, for det handler jo ikke om specs men om at få gengivelsen optimeret. Vi (altså jacobe og vi andre, der svarede ham) kom jo også fra et billigt brugt, der blev bedre efter lidt fiflen.

Hvis du har et digitalkamera kan du prøve at fotografere et stykke hvidt papir i et rum med farvet lys fra gardiner e.l. Og så prøve det med og uden manual WB indstilling og f.eks. også med og uden manuel eksponeringskompensation. Hvor stor forskellen er kommer an på så meget, men den er der. Og lidt det samme med TV og farver.

Noget, der er ret let og kan give et fingerpeg om fabrikkens indstillinger: Skru farven helt ned. Er sort nu sort (og ikke f.eks. mørkeblå), grå ren grå og hvid hvid (og ikke lyseblå eller lysegrøn)?

Redigeret af Carser - 14-Juni-2006 kl. 14:53
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu