recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skæv iP5. Hvad mener I om det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skæv iP5. Hvad mener I om det?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

De må I undskylde.

At jeg har trådt på jeres ligtorne.

Jeg bakker lige så stille ud af dette forum - i skal ikke høre et ord mere fra mig om Apple fans manglende humor og evne til at springe op af stolen lige så snart der er en, formaster sig til at stille spørgsmål ved Apples produkter.

Men jeg vil da ikke undlade at gøre opmærksom på at jeg er blevet bekræftet  i mine fordomme

Jesus kristus, hav da lidt mere ondt af dig selv.

Jeg vil da så i samme omgang gøre opmærksom på at DU kommer med fordomme omkring folk der køber Apple produkter, og så er du overrasket over at folk reagerer!

Man kan ikke komme med en nedladende, fordomsfuld kommentar, og så ikke forvente at folk reagerer negativt - i nogen som helst sammenhænge. Jeg kan også rende ud og sige "Alle indvandrere stjæler", ville det bekræfte den fordom hvis folk reagerede på den? (Og det er selvfølgelig ikke rent faktisk min mening, men et hypotetisk eksempel, hvis folk skulle være i tvivl).

Du har ikke stillet nogen reelle, konstruktive spørgsmål til Apple's produkter, du er kommet med en dumsmart kommentar, og fik respons her på. Det er vitterligt ikke så underligt!

Man kan have masser af konstruktive diskussioner om positive og negative ting ved både Apple og Android, for ingen af dem er perfekte. Det var bare ikke det du gjorde - og så er den ikke rigtig længere.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Skulle man have lavet den "stabiliserende" ramme på denne telefon i Alu, så havde man brug for en struktur som man har i f.eks. extruderede aluminiums profiler.

At en profil er extruderet betyder ikke nødvendigvis at den er solid eller har en stabiliserende funktion. Det kan extruderes utroligt solidt eller som noget tyndt, flagrende skrammel der bøjer sig for en mild brise.

Det er længe siden jeg har haft en iPhone 5 i hånden, så jeg mindes ikke hvordan rammen ser ud, men mon ikke den også er extruderet?! Den kunne også være lavet med hydroforming, men jeg tvivler.

Mit bedste bud på bøjede mobiltelefoner, er at det ikke har noget med spændinger i rammen at gøre. Materialet er for tyndt til at indholde spændinger der er kraftige nok til at bøje en telefon. Jeg tror nærmere det drejer sig om at folk ikke har "behandlet" den pænt. Efterhånden som mobiltelefoner bliver mere slanke, skal der mindre til at skade dem. Et enkelt slag mod en dørkarm når du har den liggende i håndtasken eller lign.
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 20:39

De må I undskylde.

Jeg bakker lige så stille ud af dette forum - i skal ikke høre et ord mere fra mig om Apple fans manglende humor og evne til at springe op af stolen lige så snart der er en, formaster sig til at stille spørgsmål ved Apples produkter.

Men jeg vil da ikke undlade at gøre opmærksom på at jeg er blevet bekræftet  i mine fordomme

Redigeret af floe - 09-Januar-2013 kl. 20:39
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2008
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 08:09
Alle de brugere her i debatten, har haft ondt over Apple, kan I ikke sende et billed ind af dette problem? Nå, det har I ikke? 
Nu er der ikke fundet flere punkter at brokke sig over ved iPhone 5 og der er alt for stille omkring produktet. Så må vi lige hive en "ufo-historie" op af brokkassen! 
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 08:33

De må I undskylde.

Lækker lille detalje.
Først lader du som om du siger undskyld og derefter tramper du så på "de ømme ligtorne" på vejen ud....

Har ikke den store forståelse for fanatikere på hverken den ene eller anden side af debatten. Men indlæg der tilsyneladende primært har til formål at afspore/ophidse debatten hjælper ikke... 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Simba Simba skrev:

Alle de brugere her i debatten, har haft ondt over Apple, kan I ikke sende et billed ind af dette problem? Nå, det har I ikke?
Nu er der ikke fundet flere punkter at brokke sig over ved iPhone 5 og der er alt for stille omkring produktet. Så må vi lige hive en "ufo-historie" op af brokkassen!

Fænomenet med de brækkede iPhones er ikke ny - det blev bragt op allerede ved lanceringen sidste år, hvor andre også kørte "bent gate" på det:
http://www.tekcore.co.uk/2012/10/10/iphone-5-bend-gate/

Uanset hvilket produkt du har købt, så er der da i øvrigt ingen der finder det morsomt at få udpeget mulige fremtidige issues, som man skal gå og spekulere på. Om det er Panasonic TV med burn-in eller iPhones der knækker, så er der nok ingen der sætter pris på at få dårlige nyheder af denne type - og alle ville nok være lidt i defensiven hvis de ejede produktet.

Redigeret af Torben Rasmussen - 10-Januar-2013 kl. 08:44
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 09:11
De gør alt for at gøre et produkt tyndere og lettere. Glasset er blevet tyndere - 30% (digitizer og skærm er smeltet sammen), og hvis de i kombination også har lavet rammen tyndere (og telefonen længere) - ja så må man sige at de nok har krydset en grænse for hvor "stabil" telefonen i sidste ende er.
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 10:47
hvor er det morsom læsning det her, ja ALLE iphone 5 er skæve og noget lort ja klart. jeg må ha været meget heldig da min ikke er skæv overhovedet, eller ridset
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2008
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 15:20
HÆ  får sgu helt lyst til at smide en bemærkning. Wink

Men jeg har jo lovet at lade være Unhappy
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 16:11

Ufo eller éj, Apple må betragtes som et premium-produkt og derfor må der også stilles højere krav til det. Har produktet grundlæggende fejl (antenne-problemer, anyone?) er det klart man farer i blækhuset.

Sjovt nok tester B&O deres premium-produkter (TV: fryser dem ned, kører dem igennem rystemaskine mm) og de har ikke disse grundlæggende fejl. Er den ikke gal for Apple? - tager pengene for et premium-produkt og leverer noget ikke-optimalt (optimalt er ikke det samme som det perfekte)?
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2008
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:31
Og velkommen til Steve Jones. Har du en iPhone 5 MED problemet? Godt så! Jeg noterer mig blot, at selvom jeg har et anstrengt forhold til Samsung og Sony, så kommer du aldrig til at høre en nedladende bemærkning fra mig af! Jeg har da ingen grund til at nedgøre, at andre ser noget andet i disse produkter.
Jeg kunne godt fristes til en beskrivelse af de oplevelser jeg har haft med disse mærker, men det er i en anden post!
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Ufo eller éj, Apple må betragtes som et premium-produkt og derfor må der også stilles højere krav til det. Har produktet grundlæggende fejl (antenne-problemer, anyone?) er det klart man farer i blækhuset.

Sjovt nok tester B&O deres premium-produkter (TV: fryser dem ned, kører dem igennem rystemaskine mm) og de har ikke disse grundlæggende fejl. Er den ikke gal for Apple? - tager pengene for et premium-produkt og leverer noget ikke-optimalt (optimalt er ikke det samme som det perfekte)?

Sammenligningen med B&O holder ikke, synes jeg. For det første er Apples produkter ikke lige så højt prissat som B&O's (ihvert fald var indtil for et års tid siden), men de er dog dyrere end konkurrenterne, men vigtigst er nok at Apple er firstmovers på et marked hvor det virkelig skal gå stærkt for at holde sig på toppen. Når man vil være cutting edge, på design og teknik og ikke har nogle frontløbere at læne sig op af, så skal der være svipsere ind imellem.

Jeg bryder mig ikke om fejl og jeg synes ikke man skal acceptere dem (heller ikke andre steder end Apple) - og de par ting jeg er stødt på irriterer mig grænseløst (jeg er ikke selv stødt på nogle af de alvorlige heldigvis - måske lige bortset fra Maps, men faktisk har jeg ikke oplevet større kortfejl til min brug endnu).

Jeg bryder mig dog heller ikke om pressehistorier lavet på problemer som ikke rigtig er belyst, og hvor man ikke rigtig ved hvordan producenten forholder sig til det (skulle det vise sig at være generelle problemer).

Jeg vil gentaget at jeg ikke synes at Apple er fejlfri, men sammenlignet med konkurrenterne (som bestemt heller ikke er fejlfrie) leverer de langt den bedste helhedsoplevelse stadigvæk - også når man tager prisen med i betragtning. Og jeg har faktisk brugt de fleste af alternativerne i længere perioder.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu