recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning
    Sendt: 27-August-2021 kl. 10:28
Mine forældre har indtil nu brugt en Slingbox til at få deres kabel-tv med i sommerhuset. Den er nu død, og da Slingbox er død pr. 1/9 2022 giver det ikke mening at anskaffe en ny. 

De/vi leder efter en enkel opsætning hvor de kan se tv i sommerhuset. Da deres antenneforening ikke har en streaming løsning vil jeg gøre om i har nogle input til en enkel, og gerne relativt billig, løsning så de kan få live-tv med sig. 

Umiddelbart virker en HD Homerun + en mini PC med Plex som en god løsning eller er der andet der giver mere mening? 

Jeg er helt grøn på området, og har prøvet at læse lidt her på forummet, men kunne godt bruge lidt ekstra input.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2021 kl. 12:02
troede ikke nogen benyttede den løsning mere.
kan alle kanaler ikke streames via en app ?

Du fortæller ikke noget om udbyder ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2021 kl. 12:36
 Der skrives jo at udbyderen ikke har en streaming løsning, hvilket er underligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2021 kl. 13:30
Hej.

Da deres antenneforening ikke har en streaming løsning vil jeg foreslå at sige dem op.

Jeg ved ikke hvilke TV Stationer dine forældre ønsker at se i sommerhuset?

Men Boxer har mulighed for et ekstra abonnements kort til en engang pris på 399,-


Så vil det være muligt at kunne modtage Boxers kanaler både Hjemme og i Sommerhus.

Hilsen Carsten.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2021 kl. 13:47
Et alternativ:
- Streamingtjenesten DRTV, med alle live-kanaler og hele arkivet, kan tilgås frit af alle danskere. 0 kroner månedligt (ud over den tvungne licens)
- TV 2 Hovedkanalen kan købes på streamingtjenesten TV 2 Play for 49 kroner månedligt (79 for to kanaler).
- To enheder (hjemme og i sommerhus) til at streame disse skal naturligvis indkøbes. Det kan være alt fra Chromecast til Apple TV, afhængigt af budget.

Så er man godt i gang ift. dansk tv. Indholdet kan også streames på ferie og rejser i EU. 

Det er sporten, der typisk er dyr, så hvis det er den der trækker kan en tv-pakke nok bedre svare sig.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2021 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

da Slingbox er død pr. 1/9 2022 giver det ikke mening at anskaffe en ny.

Jeg har en SlingBox stående, som jeg ikke bruger. Den kan de evt. købe for et par hundrede kr..

Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2021 kl. 18:49
yousee giver fx ikke adgang til webTV i den lille TV-pakke.

Men ellers gå med Rasmus Larsens muligheder og et appleTV. (eller en nvidia shield hvis man er til android i familien)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2021 kl. 18:59
 Web TV og App jo, men ikke On Demand (Arkiv).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 00:02
Da der både bliver set Viasat Golf, formel 1 på TV3 plus, snooker på Eurosport og MotoGP ligeså  efterspørger jeg stadigt erfaringer med HDHomerun eller lign. Og en Plex Server eller lignende.

- Tak for inputtet omkring Boxer Carsten, det havde jeg ikke overvejet! De ticker næsten alle boksene, men mangler desværre Viasat Golf.
•Kan ved nærmere eftersyn se at man skal have bredbånd ved Boxer for at kunne få deres streaming pakke, hvor der indgår Viasat Total, og eftersom de giver 145 kr. For 100/100 Mbit net nu vil de nok ikke betale 249 for 23/2 som Boxer kan levere.

For at fremtidssikre er de ikke interesserede i en "ny" Slingbox, men vil gerne fortsat have deres tv med i sommerhus, også udenfor EU. 

Er der nogen der har erfaringer med at sætte en HD Homerun op, og dernæst bruge en mini PC eller lignende som Plex Server og få signalet med ad den vej? 




Redigeret af mathias1 - 28-August-2021 kl. 00:25
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Er der nogen der har erfaringer med at sætte en HD Homerun op, og dernæst bruge en mini PC eller lignende som Plex Server og få signalet med ad den vej?


Jeg kører med en Plex Server og en HDHomeRun. Det er ret nemt at sætte op (og giver så også mulighed for at optage programmer - og sætte optagelser remote fra).

Eneste ulempe ved den løsning er, at der ikke findes en HDHomeRun med kortlæser - så hvis der er kodede kanaler involveret, så duer den løsning ikke...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 10:22
...



Redigeret af longjohn2 - 28-August-2021 kl. 10:24
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2021 kl. 10:29
 Der skal ikke bruges VPN i EU.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu