|
Slippe for Licens ? |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | ||
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juni-2017 kl. 00:41 |
|
I min kommune har jeg mulighed for at vælge Nej Tak til fællesantennen. Dvs ingen tv kanaler & radio. Jeg har tænkt mig at benytte mig af streaming istedet.
Kan man så slippe for Licensen ? Vi har naturligvis mobil telefoner samt ipads i hjemmet . |
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1032 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej
Se her: http://www.dr.dk/om-dr/licens/hvordan-er-licensreglerne
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Det hedder ikke TV-licens mere, men medie-licens, så hvis man har et "medie" der kan fange DR, så må man betale.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
|
Jep, det giver nemlig masser af mening, at fordi DR insisterer på ikke at beskytte indholdet på deres hjemmeside, så skal alle med en internetadgang betale licens fordi de har muligheden for at gå ind på DR og så er det i øvrigt ligegyldigt om de rent faktisk gør det eller ej.
Jeg har en trillebør stående i min indkørsel, jeg har valgt ikke at stille den ind i mit aflåste skur, dvs. den er princippielt til rådighed for jer alle, I kan hermed se frem til en opkrævning af trillebørleje, uanset om I benytter jer af muligheden eller ej - hvis det giver mening i forhold til licens, så må det også give mening i forhold til en trillebør.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19624 |
|
Kun 2/3 af licensen går til DR, men DR er sat til at opkræve den.
https://www.dr.dk/om-dr/licens/hvad-gaar-medielicensen-til Der er folketinget der bestemmer, ikke DR. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7156 |
|
Kampus... jeg stemmer på dig
![]() |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Ja, kan godt læse ironien her, men det er faktisk det man burde gøre. Vi er i 2017, ikke 1864 (
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Åh ja, glemte den dyreste drama produktion nogensinde, "1864". Var det 170 mill danske skattekroner den kostede, de fleste godt nok bevilget af Folketinget. |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
|
Man kan undre sig over hvad alle de mennesker egentlig foretager sig. Der er ca. 4000 ansatte, men hovedparten af det de viser er købt ude i byen. Det er vel danmarks største (og dyreste) indkøbsafdeling
![]() |
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
|
Som mange andre offentlig ansatte, så pynter de i statestikkerne over lav arbejdsløshed. De kunne sikkert nøjes med de 2.000 og producere det samme.
|
||
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
|
Det hedder ikke TV-licens mere, men medie-licens, så hvis man har et "medie" der kan fange DR, så må man betale.
Jep, det giver nemlig masser af mening, at fordi DR insisterer på ikke at beskytte indholdet på deres hjemmeside, så skal alle med en internetadgang betale licens fordi de har muligheden for at gå ind på DR og så er det i øvrigt ligegyldigt om de rent faktisk gør det eller ej. Ja det var det vi havde fra 1733 til 1788, det blev kaldt Stavnsbåndet, men det er åbenbart ikke blevet ophævet endnu.
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |