recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slippe for Licens ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slippe for Licens ?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er ca. 4000 ansatte, men hovedparten af det de viser er købt ude i byen.


Viser?
Ved ikke om du har opdaget det, men en del af det de laver kan kun høres.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Der er ca. 4000 ansatte, men hovedparten af det de viser er købt ude i byen.


Viser?
Ved ikke om du har opdaget det, men en del af det de laver kan kun høres.....


Klaus

Og det styres af computere det meste af tiden på DAB. På P5 står der "Easy Listening" hele tiden på displayet, mens de samme 200 titler blir spillet i random play. Da jeg fik min DAB radio, var der tekst der fortalte hvilken kunstner der spiller lige nu.

Redigeret af Kampus - 05-Juni-2017 kl. 15:03
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jep, det giver nemlig masser af mening, at fordi DR insisterer på ikke at beskytte indholdet på deres hjemmeside, så skal alle med en internetadgang betale licens fordi de har muligheden for at gå ind på DR og så er det i øvrigt ligegyldigt om de rent faktisk gør det eller ej.

Jeg har en trillebør stående i min indkørsel, jeg har valgt ikke at stille den ind i mit aflåste skur, dvs. den er princippielt til rådighed for jer alle, I kan hermed se frem til en opkrævning af trillebørleje, uanset om I benytter jer af muligheden eller ej - hvis det giver mening i forhold til licens, så må det også give mening i forhold til en trillebør.

Så mangler du bare at overtale folketinget om at lave en trillebørs lov
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
og nu vi er i gang så har jeg ikke syge børn så lad os også nedlægge folkeskolen og hospitalerne
Nu man tænker over det der en masse der kan nedlægges
Man kan også lave er stort skilt med NEJ! og nedlægge Udlændingestyrelsen
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 15:24
Du kan ikke 100% lovligt slippe for licensen, men du kan nok bare afmelde dig..
Hvis du bor et sted hvor licensmanden kan se ind af vinduerne, uden at gå ind på din private grund, så ville jeg nok bare bide i det sure æble og betale.

Hvis du ikke gør, så er det bare at afmelde sig, det sker der ikke det store ved, der kommer aller højst en licensmand forbi og postulerer at han kan se man skal betale licens, men så siger man bare nej og at man ikke må tigge ved dørene, og lukker døren igen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

På P5 står der "Easy Listening" hele tiden på displayet, mens de samme 200 titler blir spillet i random play.


Nu har de andet end "hovedløs musik der ingen støder" kanaler.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Da jeg fik min DAB radio, var der tekst der fortalte hvilken kunstner der spiller lige nu.


Det har de så kunnet gøre via FM, siden RDS blev indført.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.

Jeg har som sådan ikke noget problem med hverken det kgl teater, kulturstøtten eller DR, kun med det forældede licenskoncept. Hvis vores politikere vurderer at DR er lige så vigtig som diverse kultur, skoler, sygehuse og hvad der nu ellers er nævnt i tråden her, så lad os da betale over skatten - på den måde kommer betalingen til at være indtægtsbestemt i stedet for den "one size fits all, rig som fattig" vi har nu.. og som man for øvrigt kan snyde sig fra.

Pointen med licensen var, at DR skulle være uafhængig af politikerne og derved bedre kunne stille sig kritisk i forhold til dem. Det er dog kun på papiret at det er sådan, for i praksis er det folketinget der afgør hvor høj licensen skal være og dermed indirekte styrer DR's indtægt - so much for uafhængighed.

I dag virker licensen stik modsat. Hvis du vil have uafhængige nyheder i dag er der masser af muligheder på nettet, vi har ikke længere brug for DR til at udfylde den rolle. Alle har i dag mulighed for at komme til orde og give luft for kritiske holdninger til vores styre, det kræver for det meste bare en internetadgang og netop derfor er det komplet idiotisk at "beskatte" adgangen til internettet med en medielicens - at begrænse folks adgang til informationer.

Der er, som jeg ser det, kun to muligheder:

1) Privatiser hele molevitten, passwordadgang til DR's hjemmeside og udsendelser. Teknisk set er det ikke noget problem, selv luftbårne tv signaler er idag digitale og kan nemt krypteres så kun betalende kunder kan få adgang til indholdet. DR bliver således ægte brugerbetalt og ægte uafhængig af politikerne.

2) Smid skidtet på skattebilletten og lav det til en rendyrket statskanal. Rent mel i posen, en statsfinancieret kanal der leverer et indhold politikerne mener det er vigtigt for os danskere at få leveret. Det falder så fint i tråd med politikernes ønsker om at tilbyde os biblioteker, skoler, sygehuse og asfalterede veje.

Jeg er ikke modstander af DR. Jeg er ikke bruger af DR da jeg hverken ser tv eller hører radio, men der er mange andre statstilbud jeg heller ikke er bruger af, længe leve mangfoldigheden, det generer mig ikke at være med til at betale for tennisbaner, svømmehaller, kirker og andet jeg ikke personligt benytter.

Det jeg er modstander af, er en forældet ide der ikke længere har en berettigelse, et koncept der idag virker hæmmende på adgangen til fri og kritisk information.




Redigeret af strandvasker - 05-Juni-2017 kl. 18:41
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
Meget uenig, jeg betaler gerne.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
Meget uenig, jeg betaler gerne.
 
Ditto. Dog synes jeg DR, og hvem der yderligere får licensmidler, burde på finansloven, så man helt afskaffede licens. Der er ingen grund til at betale for de opkræver noget alle alligevel bruger/har adgang til.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
Meget uenig, jeg betaler gerne.

Det var naturligvis ironi. Betaler min licens med fornøjelse, da jeg er storforbruger af radio og TV.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
og nu vi er i gang så har jeg ikke syge børn så lad os også nedlægge folkeskolen og hospitalerne
Nu man tænker over det der en masse der kan nedlægges
Man kan også lave er stort skilt med NEJ! og nedlægge Udlændingestyrelsen

Kan du ikke selv se hvor tåbeligt dit augument er. Nu er der jo forskel på underholdning og  folkeskoler/hospitaler. Der er vist ikke mange andre lande hvor man ser fornuft i at misbruge befolkningens penge på unødvendig underholdning.
Nu er det jo heller ikke lige til at sætte et skilt op med "nej" da vi har internationale forpligtigelser. Jeg kan hører du ikke har været en tur i Udlændingestyrelsen, for så havde du set at det skam ikke er deres "betjening" de bruger penge på.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
Meget uenig, jeg betaler gerne.


Vil også gerne betale,men kun for det jeg gerne vil se.
Mvh.









Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu