recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart home Go/No go
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart home Go/No go

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2020 kl. 16:02
@BBubble Du kan da knytte dit Ikea system op på Apple Homekit
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
BBubble Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2020
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BBubble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2020 kl. 16:15
Du har ret!
Og de har også fået integreret både Google Assistant og Alexa kan jeg se :)
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Status: Offline
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2020 kl. 17:52
@BBubble og ikea lys kan køres på Hue systemet. 
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2020 kl. 19:07
jeg har efterhånden rigtig mange smarthomeenheder og generelt er jeg tilfreds. Et konstant irrationsmoment er dog der ikke er lavet enhed der samler det hele OG som kommer med en lækker brugervenlig dashboard
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2020 kl. 19:16
den eneste ulempe med Ikea er at det ikke virker sammen Logitech Remote. Det gør Philips hue derimod.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2020 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af BBubble BBubble skrev:

Der er mange positive ting ved at kunne styre både lys og gardiner, med smart home features.
Personligt bruger jeg Philips Hue, med tilhørende tilbehør, som Smarte kontakter og motion sensor.
Jeg har derfor sjældent fat i app'en for at styre lyset, og kan også styre det med Google Home.

Til gardiner benytter jeg Soma, men kvaliteten syntes jeg ikke er så høj.

IKEA har nogle udmærkede smart home produkter, men du skal huske, at det er lavet, til kun at fungere med deres eget økosystem, hvilket betyder, at du ikke kan koble dem på eksisterende smart homes, og du derfor, er nød til, at fortsætte dit smart home, i deres produkt lineup, hvis tingene skal snakke sammen.

For både lys og gardiner, findes der mange gode produkter, som kan bruges
Kig evt. her, på nogle af de forskellige smart lys produkter: https://smarthomeguiden.dk/kategori/lys-og-lamper/
ikke korrekt, Ikea understøtter HomeKit. Det er ikke et Ikea ØKO system.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 09:38
Det jeg er mest glad for af mine 'smart home' dimser er mine termostater fra Tado som sikrer en god besparelse på varmeregningen.

jeg har alle mulige andre ting 'online' fx hue, sous vie, hvidevarer etc. men det mest praktiske er som sagt termostaterne.
.
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 09:52
Hej alle,

Tak for alle jeres svar. Jeg har nu investeret i en r*vfuld Ikea Trådfri pærer, remotes og en gateway. Herudover også deres smarte blinds til hele lejligheden.

Jeg flytter først i uge 51, så der skal jeg have sat det hele op. 
Herudover, har jeg også købt en Google Nest Mini til at styrer det meste. Jeg har valgt, at købe blænddæksler til alle kontakter der styrer "hovedlys i rum" og klister en Ikea remote på. På den måde, kan jeg både styre med stemme, med app og med kontakter direkte på væggen.

Vi ser hvordan det går. 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

jeg har efterhånden rigtig mange smarthomeenheder og generelt er jeg tilfreds. Et konstant irrationsmoment er dog der ikke er lavet enhed der samler det hele OG som kommer med en lækker brugervenlig dashboard

Har du kigget på Home Assistant? - Smartthings med add on dashboards kan også bruges 
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 01:42
Er vel oplagt at smide er link op til min side,
Det kan måske hjælpe dig med at komme i gang.


BaaaaaH
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 00:37
Ang. Ikea Trådfri

Kan nogen hjælpe her:

Min Gateway er tilsluttet via ethernet-kabel. Men da min iPhone kører på vores mesh-netværk, kan Ikea app'en ikke se gateway'en. Sjovt nok kan både Google Home og Apple HomeKit.

Men hvordan får jeg Ikea's app til at se min gateway via mesh?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 08:14
er det google mesh
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu