recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart home Go/No go
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart home Go/No go

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

er det google mesh

Nope; Netgear Orbi.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Ang. Ikea Trådfri

Kan nogen hjælpe her:

Min Gateway er tilsluttet via ethernet-kabel. Men da min iPhone kører på vores mesh-netværk, kan Ikea app'en ikke se gateway'en. Sjovt nok kan både Google Home og Apple HomeKit.

Men hvordan får jeg Ikea's app til at se min gateway via mesh?

Lugter af at du har tilsluttet din gateway med ethernet kabel ind i din router (formentlig den du har fået fra din internet-udbyder), og du også har koblet en dine MESH-AP'er (accesspoint) ind i router via. ethernet kabel.

Hvis jeg har ret i det, og du ikke kan se gateway'en fra en af dine trådløse enheder, så har jeg formentlig også ret i næste hypotese: 

Du har ikke slået DHCP-serveren fra på enten routeren eller MESH-enhederne.

Med andre ord kører du med dobbelt DHCP-server, og det er et no-go, fordi det betyder, at Routeren f.eks. tildeler alle enheder som er koblet til den med IP-adresse i form af 192.XXX.X.XXX, men alle enheder der tilslutter via. MESH enhederne får IP-adresser i form (f.eks.) 83.XXX.X.XXX
Så kan enhederne ikke umiddelbart finde hinanden.

Så det er ikke nok, at du har slukket WIFI i din udleveret router.. Du skal også ind i MESH-enhederne og slå DHCP fra.. (Alternativt så slå det fra i routeren, MEN så kan du ikke tilslutte enheder med ethernet til din router mere..)
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Ang. Ikea Trådfri

Kan nogen hjælpe her:

Min Gateway er tilsluttet via ethernet-kabel. Men da min iPhone kører på vores mesh-netværk, kan Ikea app'en ikke se gateway'en. Sjovt nok kan både Google Home og Apple HomeKit.

Men hvordan får jeg Ikea's app til at se min gateway via mesh?

Lugter af at du har tilsluttet din gateway med ethernet kabel ind i din router (formentlig den du har fået fra din internet-udbyder), og du også har koblet en dine MESH-AP'er (accesspoint) ind i router via. ethernet kabel.

Hvis jeg har ret i det, og du ikke kan se gateway'en fra en af dine trådløse enheder, så har jeg formentlig også ret i næste hypotese: 

Du har ikke slået DHCP-serveren fra på enten routeren eller MESH-enhederne.

Med andre ord kører du med dobbelt DHCP-server, og det er et no-go, fordi det betyder, at Routeren f.eks. tildeler alle enheder som er koblet til den med IP-adresse i form af 192.XXX.X.XXX, men alle enheder der tilslutter via. MESH enhederne får IP-adresser i form (f.eks.) 83.XXX.X.XXX
Så kan enhederne ikke umiddelbart finde hinanden.

Så det er ikke nok, at du har slukket WIFI i din udleveret router.. Du skal også ind i MESH-enhederne og slå DHCP fra.. (Alternativt så slå det fra i routeren, MEN så kan du ikke tilslutte enheder med ethernet til din router mere..)

Det lyder som en plausibelt forklaring. Det vil jeg prøve at rode med. Foreløbig tak ;-)
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2021 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Ang. Ikea Trådfri

Kan nogen hjælpe her:

Min Gateway er tilsluttet via ethernet-kabel. Men da min iPhone kører på vores mesh-netværk, kan Ikea app'en ikke se gateway'en. Sjovt nok kan både Google Home og Apple HomeKit.

Men hvordan får jeg Ikea's app til at se min gateway via mesh?

Lige en update; Løsningen var ganske ligetil. I stedet for at tilslutte Ikea-gateway til min router, tilsluttede jeg den i stedet i mesh'ens LAN-port (Det er en Netgear Orbi). Og det virker, nu kan alle hustandens enheder se Trådfri dimserne.
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2021 kl. 18:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu