recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - smart TV eller chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

smart TV eller chromecast

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Azrael  --du behøver ikke slukke via fjernbetjeningen. Du skal bare hoppe væk den pågældende hdmiport på tv'et - så går den automatisk selv i dvale

Ikke for at hijacke tråden, men det har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har jævnligt skiftet væk fra den pågældende HDMI indgang uden at Apple TV derfor er gået i dvale. Måske et spørgsmål om tid? Altså, at boksen går i dvale efter 5-10 minutter.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 11:31
Ja det er bare et spørgsmål om tid. Først går den til screensavere (hvor lang tid der skal gå kan konfigureres i menuen) og dernæst i standby. Men reelt er det vel nærmest ligemeget med at sætte Apple TV i dvale. Selv i fuld flor trækker den mindre strømeffekt end tv-distributørernes set-top-bokse gør i standby+ tilstand.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Azrael  --du behøver ikke slukke via fjernbetjeningen. Du skal bare hoppe væk den pågældende hdmiport på tv'et - så går den automatisk selv i dvale

Ikke for at hijacke tråden, men det har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har jævnligt skiftet væk fra den pågældende HDMI indgang uden at Apple TV derfor er gået i dvale. Måske et spørgsmål om tid? Altså, at boksen går i dvale efter 5-10 minutter.

Hvis du går ind i settings, og går ned i bunden kan du vælge, gå i dvale nu (eller noget lignede), så slukker både den og mit tv

Når man skal tænde den vælger man bare at tænde sit tv og vælge den rigtige indgang så tænder den selv,

så du behøver slet ikke at bruge den medfølgende fjernbetjening
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 18:03
at sætte enheden i dvale direkte er så ikke så fedt hvis man går fra ATV til flowTV og egentlig ikke ønsker den skal slukke tv'et også. - derfor man bare skal slå væk fra input så den ikke tager TV'et med sig :-)

Men ønsker man den skal slukke alt, så er det bare at sætte den i dvale.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

4/det kommer jeg til at kikke nærmere på, har du brugt/ bruger dvbviewer og Mediaserver?
   mit største problem er, at jeg ikke kan starte live streams fra mobilen til TV 
det virker på mobilen, men når jeg trykker "cast" til et TV så skifter billedet godt nok på TV'et, men til en grå flade med et Chrome logo. og på PC'en kan man se der streames til TV'et, sådan ser det iøvrigt også ud i Home appen. 
Starter jeg streamet direkte på pc'en til et vilkårligt TV med chromecast, så virker det, det er altså når mobilen bruges som "fjernbetjening" det går galt. Dvbviewer bossen - er det Griga han hedder? har simpelthen opgivet, han siger det skal virke, for det gør det hos ham, først gav han hastigheden på min PC skylden, men da jeg så opgraderede til en ret hurtig PC, og problemet stadig er der, gav han op. [snip]

Nu er det noget tid siden jeg legede med ProgDVB og dets betalte servermodul - Dengang havde Prog endnu ikke lavet ChromeCast funktion, men der fandtes allerede dengang en Android-TV klient app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.progdvb.progtva&hl=da Det var den jeg brugte. Den virkede for så vidt og havde faktisk mange indstillingsmuligheder og konfigurationsmuligheder også i forhold til dekodere mv. Men den var mere rodet mht kanaloversigt og EPG og den var ikke helt så stabil og troværdig ved kanalskift - altså den gang jeg legede med det - Det kan jo sagtens være at det er blevet forbedret siden = ? 

Da jeg som sagt grundet ATV'et i stuen til projektoren skulle have noget der var mere multiplatform blev det TV Mosiac jeg i stedet kastede mig over - Det har langt færre indstillingsmuligheder end ProgDVD klienten, men virker klippestabilt på mit Android TV - faktisk mere stabilt på Android TV'et end på ATVet, hvor jeg har oplevet at det har været gået ned et par enkelte gange - men også på ATV'et er det generelt ret stabilt og på begge platforme har det samme meget overskuelige EPG som udgangspunkt for kanalvalg (og evt optagelse). Mht til telefon virker det som sagt upåklageligt på telefonen, mens serveren (optimalt via Intel Quicksync eller Nvidia CUVID afhængigt af hvordan serveren nu er udrustet) skal transcode mht brug via Chromecast-funktion. Om der transcodes eller ej sker automatisk efter klientens behov (PC, Android-TV og ATV = ingen transcoding) - med mindre man selv definerer noget andet. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dvblogic.tvmosaic

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

lad ham dog bare lege med sin pc. Nogle synes det er smart at bruge tid på sin pc. Andre foretrækker en simpel og let løsning.

Nu er det jo ikke alt man i enhver sammenhæng bare kan få til at lykkes og spille fejlfrit med et Android-TV (via f.eks. Kodi, VLC mv.) eller et ATV 4K (via f.eks. Infuse, VLC mv). Jeg har stadig min HTPC stående til afspilning af HD musikfiler, ISO'er med flere titler (f.eks. serier hvor infuse blot automatisk vælger det længste afsnit), bitstreaming af titler med HD lydformater med metadata mv - Så generelt fortrækker jeg HTPC'en til afspilning af Bluray ISO'er da det altid virker med alt på alle områder sammenlignet med ATV'et - og jeg er direkte tvunget til at bruge den til bitmatched HD musikfiler. Aktuelt (et projekt jeg skal have taget mig sammen til at få løst) skal jeg i mit specifikke setup ligefrem bruge min HTPC til afspilning af Dolby Atmos titler fra Netflix fordi ATV'et ikke bitstreamer: https://disqus.com/home/discussion/flatpanelsdk/apple_tvos_far_ny_bruger_flade_support_for_xbox_playstation_controllere_flatpanelsdk/#comment-4489926692 ...Så det er ikke altid det bare er så simpelt.
 


Redigeret af TBC1 - 13-Juni-2019 kl. 19:57
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg synes nu at jeg gør, da DR stort set er det eneste jeg ser/ er interesseret i. Det tvinger mig da til at betale en formue for se DR via satellit.( Som stadig efter min bedste overbevisning giver det bedstebillede) opløsning/ bitrate)

Tvunget ? 

Hvorfor snupper du ikke bare DR via en antenne? Jeg har også SAT og den kvalitet der leveres der, er langt under havde OTA signalet kan præstere.. ikke bare lidt,- MEGET! Hvem har du som udbyder ?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg synes nu at jeg gør, da DR stort set er det eneste jeg ser/ er interesseret i. Det tvinger mig da til at betale en formue for se DR via satellit.( Som stadig efter min bedste overbevisning giver det bedstebillede) opløsning/ bitrate)

Tvunget ? 

Hvorfor snupper du ikke bare DR via en antenne? Jeg har også SAT og den kvalitet der leveres der, er langt under havde OTA signalet kan præstere.. ikke bare lidt,- MEGET! Hvem har du som udbyder ?
Hvem har du satellit abonnement hos?
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden Wink) ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

]Hvem har du satellit abonnement hos?
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden Wink) ?

Viasat, Det er faktisk kun noget af TV3 udbuddet der er i en acceptabel kvalitet... Formel 1 live eksempelvis. Jeg kunne godt tænke mig lidt hårde facts (bitrates etc) hvis der er nogen der ligger inde med et link
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

det må være din telefon der fejler mht stream af live tv til cromecast. Det virker fint på mit setup.

Husk iøvrigt at hvis du streamer fra en browser, så kan du få dårligere kvalitet. På flatpanels findes en oversigt over streaming kvalitet i de forskellige browsere.

DET var en interessant melding!! Har en, efterhånden ældre OnePlus 3 med Pie. Har aldrig forsøgt med andre mobiler, men et forsøg værd !!

Jeg er helt med på at det ikke er perfekt i et browser vindue, men i køkkenet er det f.eks ok. I stuen er der jo også mulighed for free-to- Sir kanaler via satellit og så DR på antenne/ nettet.



Redigeret af zumosol - 17-Juni-2019 kl. 07:30
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja det er bare et spørgsmål om tid. Først går den til screensavere (hvor lang tid der skal gå kan konfigureres i menuen) og dernæst i standby. Men reelt er det vel nærmest ligemeget med at sætte Apple TV i dvale. Selv i fuld flor trækker den mindre strømeffekt end tv-distributørernes set-top-bokse gør i standby+ tilstand.

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Azrael  --du behøver ikke slukke via fjernbetjeningen. Du skal bare hoppe væk den pågældende hdmiport på tv'et - så går den automatisk selv i dvale

Ikke for at hijacke tråden, men det har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har jævnligt skiftet væk fra den pågældende HDMI indgang uden at Apple TV derfor er gået i dvale. Måske et spørgsmål om tid? Altså, at boksen går i dvale efter 5-10 minutter.

Hvis du går ind i settings, og går ned i bunden kan du vælge, gå i dvale nu (eller noget lignede), så slukker både den og mit tv

Når man skal tænde den vælger man bare at tænde sit tv og vælge den rigtige indgang så tænder den selv,

så du behøver slet ikke at bruge den medfølgende fjernbetjening

Alt dette er jeg godt klar over. Claus fik det blot til at lyde som om ATV automatisk går i dvale mere eller mindre så snart man skifter væk fra den pågældende HDMI indgang. Det har jeg aldrig selv oplevet, og tilsyneladende ikke uden grund. Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

]Hvem har du satellit abonnement hos?
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden Wink) ?

Viasat, Det er faktisk kun noget af TV3 udbuddet der er i en acceptabel kvalitet... Formel 1 live eksempelvis. Jeg kunne godt tænke mig lidt hårde facts (bitrates etc) hvis der er nogen der ligger inde med et link
Har lige taget en kanal-rundfart: Dvbviewer viser i live MBit, mon ikke det er MBit/s?
Håber tallene kan bruges til noget...

DR1 9-13 MBit/s
Dr2 2-5
DR3 9-13
DRk 2-3
TV3HD 4-6
kanal 4HD 4-6
kanal 5HD 9-11
6'ern 9-11
TV3HD 8-10
TV2 News 8-10
ARD 12-15
ZDF 13-15
3Sat 10-12
RTL 4-5
Fasion 4K 17-20
Pearl UHD (reklamekanal) 24-26
SES UHD Test kanal 2,1-22 svinger helt vildt og hakker, vil skyde på jeg har et codecs problem, den plejer at fungere.
NASA UHD 15-16
Nasa HD 8-9

Kan desværre ikke fange 28 øst hvor der er test udsendelser i 8K, meeen jeg tror faktisk også at mit grafik kort skulle opgraderes hvis det er og min monitor er iøvrigt kun HD...hmm og TV'et i 4K er jo som bekendt ikke købt endnu haha
læste lige at 8K test udsendelsen streamer i 80 mbps... ups.. lyder voldsomt...
Hvad er forskellen så på mbps og MBit (/s?) ?? bits og bytes?

Selve program indholdet kan godt have stor indflydelse på hvor højt tallet er, udsender DR et program der ikke er HD så er tallet lavere har jeg bemærket. DR HD i sin tid lå og blafrede rundt på 13-15 stykker.
DRK ligger ofte og swupper rundt omkring 2MBit..
De tyske kanaler ser virkeligt godt ud. DR er også godt med, men sjovt nok så ser 6'ern og 9'ern studie optagelser super flotte ud. Hvor i mod f.eks film på TV3 HD er nogen gange rent skod, men det afslører bitraten vel måske lidt, selvom den ikke er helt lav, men det kan jo skyldes andre ting..





Redigeret af zumosol - 14-Juni-2019 kl. 13:38
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

]Hvem har du satellit abonnement hos?
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden Wink) ?


Viasat, Det er faktisk kun noget af TV3 udbuddet der er i en acceptabel kvalitet... Formel 1 live eksempelvis. Jeg kunne godt tænke mig lidt hårde facts (bitrates etc) hvis der er nogen der ligger inde med et link

Der er stor forskel på kvaliteterne. De to signaler er langt fra ligeværdige - og Canal Digitals signal er DTT/OTA signalet langt overlegent, lige som f.eks. YouSees, stofa's og Waoo's, med fleres DR signaler er DTT/OTA signalet langt overlegent.

Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort

Google lå sjovt nok inde med et link:

Videobitraten hos Canal Digital (som altid har haft god DVB kvalitet) er VBR 6,5 til 14,7 med Average bitrate på ~11 mbps
...som svarende til Zumosols målinger kilde

Videobitraten hos Viasat (som altid har været rædsomme på DVB kvalitet!) er VBR 2,0 til 11,8 med Average bitrate på ~6 mbps
kilde

Redigeret af TBC1 - 14-Juni-2019 kl. 16:12
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu