|
smart TV eller chromecast |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ikke for at hijacke tråden, men det har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har jævnligt skiftet væk fra den pågældende HDMI indgang uden at Apple TV derfor er gået i dvale. Måske et spørgsmål om tid? Altså, at boksen går i dvale efter 5-10 minutter. |
||||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||||
![]() |
||||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
|||
Ja det er bare et spørgsmål om tid. Først går den til screensavere (hvor lang tid der skal gå kan konfigureres i menuen) og dernæst i standby. Men reelt er det vel nærmest ligemeget med at sætte Apple TV i dvale. Selv i fuld flor trækker den mindre strømeffekt end tv-distributørernes set-top-bokse gør i standby+ tilstand.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
![]() |
||||
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1093 |
|||
Hvis du går ind i settings, og går ned i bunden kan du vælge, gå i dvale nu (eller noget lignede), så slukker både den og mit tv Når man skal tænde den vælger man bare at tænde sit tv og vælge den rigtige indgang så tænder den selv, så du behøver slet ikke at bruge den medfølgende fjernbetjening |
||||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||||
![]() |
||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|||
at sætte enheden i dvale direkte er så ikke så fedt hvis man går fra ATV til flowTV og egentlig ikke ønsker den skal slukke tv'et også. - derfor man bare skal slå væk fra input så den ikke tager TV'et med sig :-)
Men ønsker man den skal slukke alt, så er det bare at sætte den i dvale.
|
||||
![]() |
||||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
|||
Nu er det noget tid siden jeg legede med ProgDVB og dets betalte servermodul - Dengang havde Prog endnu ikke lavet ChromeCast funktion, men der fandtes allerede dengang en Android-TV klient app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.progdvb.progtva&hl=da Det var den jeg brugte. Den virkede for så vidt og havde faktisk mange indstillingsmuligheder og konfigurationsmuligheder også i forhold til dekodere mv. Men den var mere rodet mht kanaloversigt og EPG og den var ikke helt så stabil og troværdig ved kanalskift - altså den gang jeg legede med det - Det kan jo sagtens være at det er blevet forbedret siden = ? Da jeg som sagt grundet ATV'et i stuen til projektoren skulle have noget der var mere multiplatform blev det TV Mosiac jeg i stedet kastede mig over - Det har langt færre indstillingsmuligheder end ProgDVD klienten, men virker klippestabilt på mit Android TV - faktisk mere stabilt på Android TV'et end på ATVet, hvor jeg har oplevet at det har været gået ned et par enkelte gange - men også på ATV'et er det generelt ret stabilt og på begge platforme har det samme meget overskuelige EPG som udgangspunkt for kanalvalg (og evt optagelse). Mht til telefon virker det som sagt upåklageligt på telefonen, mens serveren (optimalt via Intel Quicksync eller Nvidia CUVID afhængigt af hvordan serveren nu er udrustet) skal transcode mht brug via Chromecast-funktion. Om der transcodes eller ej sker automatisk efter klientens behov (PC, Android-TV og ATV = ingen transcoding) - med mindre man selv definerer noget andet. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dvblogic.tvmosaic
Nu er det jo ikke alt man i enhver sammenhæng bare kan få til at lykkes og spille fejlfrit med et Android-TV (via f.eks. Kodi, VLC mv.) eller et ATV 4K (via f.eks. Infuse, VLC mv). Jeg har stadig min HTPC stående til afspilning af HD musikfiler, ISO'er med flere titler (f.eks. serier hvor infuse blot automatisk vælger det længste afsnit), bitstreaming af titler med HD lydformater med metadata mv - Så generelt fortrækker jeg HTPC'en til afspilning af Bluray ISO'er da det altid virker med alt på alle områder sammenlignet med ATV'et - og jeg er direkte tvunget til at bruge den til bitmatched HD musikfiler. Aktuelt (et projekt jeg skal have taget mig sammen til at få løst) skal jeg i mit specifikke setup ligefrem bruge min HTPC til afspilning af Dolby Atmos titler fra Netflix fordi ATV'et ikke bitstreamer: https://disqus.com/home/discussion/flatpanelsdk/apple_tvos_far_ny_bruger_flade_support_for_xbox_playstation_controllere_flatpanelsdk/#comment-4489926692 ...Så det er ikke altid det bare er så simpelt. Redigeret af TBC1 - 13-Juni-2019 kl. 19:57 |
||||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||||
![]() |
||||
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
|||
Tvunget ? Hvorfor snupper du ikke bare DR via en antenne? Jeg har også SAT og den kvalitet der leveres der, er langt under havde OTA signalet kan præstere.. ikke bare lidt,- MEGET! Hvem har du som udbyder ?
|
||||
![]() |
||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
|||
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden
![]() |
||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||
![]() |
||||
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
|||
Viasat, Det er faktisk kun noget af TV3 udbuddet der er i en acceptabel kvalitet... Formel 1 live eksempelvis. Jeg kunne godt tænke mig lidt hårde facts (bitrates etc) hvis der er nogen der ligger inde med et link
|
||||
![]() |
||||
zumosol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
|||
DET var en interessant melding!! Har en, efterhånden ældre OnePlus 3 med Pie. Har aldrig forsøgt med andre mobiler, men et forsøg værd !! Jeg er helt med på at det ikke er perfekt i et browser vindue, men i køkkenet er det f.eks ok. I stuen er der jo også mulighed for free-to- Sir kanaler via satellit og så DR på antenne/ nettet. Redigeret af zumosol - 17-Juni-2019 kl. 07:30 |
||||
![]() |
||||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
|||
Alt dette er jeg godt klar over. Claus fik det blot til at lyde som om ATV automatisk går i dvale mere eller mindre så snart man skifter væk fra den pågældende HDMI indgang. Det har jeg aldrig selv oplevet, og tilsyneladende ikke uden grund. ![]() |
||||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||||
![]() |
||||
zumosol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
|||
Har lige taget en kanal-rundfart: Dvbviewer viser i live MBit, mon ikke det er MBit/s? Håber tallene kan bruges til noget... DR1 9-13 MBit/s Dr2 2-5 DR3 9-13 DRk 2-3 TV3HD 4-6 kanal 4HD 4-6 kanal 5HD 9-11 6'ern 9-11 TV3HD 8-10 TV2 News 8-10 ARD 12-15 ZDF 13-15 3Sat 10-12 RTL 4-5 Fasion 4K 17-20 Pearl UHD (reklamekanal) 24-26 SES UHD Test kanal 2,1-22 svinger helt vildt og hakker, vil skyde på jeg har et codecs problem, den plejer at fungere. NASA UHD 15-16 Nasa HD 8-9 Kan desværre ikke fange 28 øst hvor der er test udsendelser i 8K, meeen jeg tror faktisk også at mit grafik kort skulle opgraderes hvis det er og min monitor er iøvrigt kun HD...hmm og TV'et i 4K er jo som bekendt ikke købt endnu haha læste lige at 8K test udsendelsen streamer i 80 mbps... ups.. lyder voldsomt... Hvad er forskellen så på mbps og MBit (/s?) ?? bits og bytes? Selve program indholdet kan godt have stor indflydelse på hvor højt tallet er, udsender DR et program der ikke er HD så er tallet lavere har jeg bemærket. DR HD i sin tid lå og blafrede rundt på 13-15 stykker. DRK ligger ofte og swupper rundt omkring 2MBit.. De tyske kanaler ser virkeligt godt ud. DR er også godt med, men sjovt nok så ser 6'ern og 9'ern studie optagelser super flotte ud. Hvor i mod f.eks film på TV3 HD er nogen gange rent skod, men det afslører bitraten vel måske lidt, selvom den ikke er helt lav, men det kan jo skyldes andre ting.. Redigeret af zumosol - 14-Juni-2019 kl. 13:38 |
||||
![]() |
||||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
|||
Der er stor forskel på kvaliteterne. De to signaler er langt fra ligeværdige - og Canal Digitals signal er DTT/OTA signalet langt overlegent, lige som f.eks. YouSees, stofa's og Waoo's, med fleres DR signaler er DTT/OTA signalet langt overlegent. Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort ![]() Google lå sjovt nok inde med et link: ![]() Videobitraten hos Canal Digital (som altid har haft god DVB kvalitet) er VBR 6,5 til 14,7 med Average bitrate på ~11 mbps ...som svarende til Zumosols målinger kilde Videobitraten hos Viasat (som altid har været rædsomme på DVB kvalitet!) er VBR 2,0 til 11,8 med Average bitrate på ~6 mbps kilde Redigeret af TBC1 - 14-Juni-2019 kl. 16:12 |
||||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |