recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - smart TV eller chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

smart TV eller chromecast

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 20:40
Update:
stadig ikke en lyd fra Samsung.
overvejer at skippe tv'et.. så det er hermed til salg.
Det har ikke været tændt i over en måned.
byd..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 21:14

 Mine forældre har lige købt et Samsung, som jeg satte op for dem til Kabel TV, der kunne vælges mellem Sat, kabel TV og og Antenne i opsætning, men ikke mulighed for som på mit af ældre dato at der kunne skiftes mellem den ene eller den anden, så når der var valgt Kabel TV og søgt ind, så kunne der ikke vælges andet, der er så ikke i det tilfælde brug for andet, der kunne kun bruges den ene af de 3 muligheder. Der kunne godt vælges  en anden Tuner, men så blev Kabel TV slettet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Mine forældre har lige købt et Samsung, som jeg satte op for dem til Kabel TV, der kunne vælges mellem Sat, kabel TV og og Antenne i opsætning, men ikke mulighed for som på mit af ældre dato at der kunne skiftes mellem den ene eller den anden, så når der var valgt Kabel TV og søgt ind, så kunne der ikke vælges andet, der er så ikke i det tilfælde brug for andet, der kunne kun bruges den ene af de 3 muligheder. Der kunne godt vælges  en anden Tuner, men så blev Kabel TV slettet.

Altså med mindre Samsung kommer med en opdatering, hvilket jeg seriøst tvivler på, så kan jeg godt se jeg har kastet 10.000 til et tv+ 1000,-til et ophæng, samt 2500,- til en cec forstærker direkte ud af vinduet. 

Jeg skulle nok have fulgt min første indskydelse: Sony +Android.
Og ikke været hoppet på skrønen om at Titzen er bedre osv..
Det var tanken om one-Connect og One-remote der fik mig lokket i en fælde, hvem kunne vide det også betød one-channel only

Det er det flotteste tv ..i slukket tilstand.

rygterne siger der er ad adskillige produkter på vej der ændrer dit TV til et Android tv,men..det aktiverer ikke brug af flere tunere...

OnePlus TV ??? ,Men tabet at investeringen i Samsung tv'et lige nu er helt godnat.. 




Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 22:10
 Et hvert TV kan som sådan ænderes til et Android, det kan gøres med en Shield TV, en sådan bruges på mit nye Panasonic, den blev også brugt på det gamle Samsung som ikke er "smart" mere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Altså med mindre Samsung kommer med en opdatering, hvilket jeg seriøst tvivler på, så kan jeg godt se jeg har kastet 10.000 til et tv+ 1000,-til et ophæng, samt 2500,- til en cec forstærker direkte ud af vinduet. 

Cec forstærker, hvad er det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Mine forældre har lige købt et Samsung, som jeg satte op for dem til Kabel TV, der kunne vælges mellem Sat, kabel TV og og Antenne i opsætning, men ikke mulighed for som på mit af ældre dato at der kunne skiftes mellem den ene eller den anden, så når der var valgt Kabel TV og søgt ind, så kunne der ikke vælges andet, der er så ikke i det tilfælde brug for andet, der kunne kun bruges den ene af de 3 muligheder. Der kunne godt vælges  en anden Tuner, men så blev Kabel TV slettet.


Det er ikke korrekt. Selvfølgelig kan der vælges alle tre tunermodes, men kun én ad gangen (og der bliver ikke noget slettet), så du kan f.eks. ikke optage fra en sat kanal samtidig med du ser en kanal fra kabel tv eller antenne. Det kan man derimod med en Linux boks med de ovennævnte tunere.

Flemming




Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2019 kl. 00:23
.. muligt at udtrykket er lidt forkert, men 
forstærkeren kan styres via samsung fjernbetjeningen , og tænder og slukker sammen med tv'et
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2019 kl. 00:49
Jeg har kikket på Shield, og det var en delvis løsning, men er vi stadigvæk på One-Remote? eller kræver det flere fjernbetjeninger?, hvis man kan sige det på den måde?
Der er en ny Shield på vej, -siger rygterne- den nuværende er årgang 2015, i min verden er det tæt på stenalderen... :)))) ...men hvis det er løsningen så..
men stadigvæk, så mangler dvb-t.

- og hvor mange ekstra apparater skal der tilkøbe for at opveje tabet ved at skrotte samsung TV'et? og købe et TV der virker?

Det jeg mener med det er, Shield koster ca 1500, venter jeg på næste model, som forventes at komme inden jul, så er vi nok lidt højere, måske 2000,- ? ( det er kun et gæt at den nok bliver dyrere..)

og hvis fjernbetjeningen fra TV'et ikke kan styre den, skal der indkøbes en der kan styre begge. dvs som jeg er orienteret både kunne styre bluetooth og/eller RF/infrared
så langt så godt..

så skal der findes en dvb-t box der ligeledes kan styres at enten TV'ets fjernbetjening sammen med de to andre ting, eller der skal købes en dims der kan styre hele molevitten og det gælder også forstærkeren.
Forstærkeren tænder og slukker selv, (CEC) men volume knappen vil den fungere på en fremmed fjernbetjening? den virker med Samsung fjernbetjeningen, men den kører bluetooth så vidt jeg ved...??
alt i alt, lappeløsning på lappeløsning..

Samtidig skal samtlige ekstra bokse så kunne hænge sammen med One-connect boksen bag på min højttaler, uden at dække basporten på bagsiden, og ikke kunne ses fra siden. det er selvfølgelig et underligt krav, men når nu udgangspunktet var at der skal hænge et TV på væggen uden kabler, og div synlige bokse.

Meningen var at det hele skulle være skjult, og i den forbindelse, vil fjernbetjeninger til alle dimser fungere hvis dimserne sidder bag på højttaleren skjult? 
Det vil det kun, hvis det er RF eller bluetooth, er det infrared, så er det muligvis ikke så godt, og kan man få en fjernbetjening der sender bluetooth og infrared samtidigt f.eks? det har jeg aldrig hørt om ..


Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2019 kl. 08:19
Hej.

På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2.

Og det er et tv på 32" til blot 1500 kr. købt for nogle år siden.
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2019 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Hej igen igen

Jeg rykker stadig Samsung for svar, men de er noget tavse.

Men, er der nogen tv, Sony Philips eller andre Android tv, der kan? Alle skrive de har dvb-s,t/s osv og ofte to tunere. Og ingen ekspedienter ved noget som helst om det. 

Synes egentlig at det kunne være sjovt at finde ud af om ingen andre i hele verden har fået samme ide, at modtage mere end en ting ..



Hej.

På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2.

Og det er et tv på 32" til blot 1500 kr. købt for nogle år siden.
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2019 kl. 09:45

[/QUOTE]

Hej.

På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2.

Og det er et tv på 32" til blot 1500 kr. købt for nogle år siden.
[/QUOTE]

Det kunne jo godt tyde på at jeg måske skull finde mig et  BlaupunktTV. Embarrassed
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2019 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg må være den første kunde på verdensplan der bruger både satellit og Dvb-t, jeg kommer nok i Guinness Record Book? jeg går viralt det tror jeg... på forsiden af BT : TV ejer RASER...hehee


Nej, men du er måske den eneste der ikke kan finde ud af det. Undskyld, men prøv at følge manualen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu