|
smart TV eller chromecast |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | |
zumosol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Update:
stadig ikke en lyd fra Samsung. overvejer at skippe tv'et.. så det er hermed til salg. Det har ikke været tændt i over en måned. byd..
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
zumosol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Altså med mindre Samsung kommer med en opdatering, hvilket jeg seriøst tvivler på, så kan jeg godt se jeg har kastet 10.000 til et tv+ 1000,-til et ophæng, samt 2500,- til en cec forstærker direkte ud af vinduet. Jeg skulle nok have fulgt min første indskydelse: Sony +Android. Og ikke været hoppet på skrønen om at Titzen er bedre osv.. Det var tanken om one-Connect og One-remote der fik mig lokket i en fælde, hvem kunne vide det også betød one-channel only Det er det flotteste tv ..i slukket tilstand. rygterne siger der er ad adskillige produkter på vej der ændrer dit TV til et Android tv,men..det aktiverer ikke brug af flere tunere... OnePlus TV ??? ,Men tabet at investeringen i Samsung tv'et lige nu er helt godnat.. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Et hvert TV kan som sådan ænderes til et Android, det kan gøres med en Shield TV, en sådan bruges på mit nye Panasonic, den blev også brugt på det gamle Samsung som ikke er "smart" mere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Cec forstærker, hvad er det? Klaus
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
Det er ikke korrekt. Selvfølgelig kan der vælges alle tre tunermodes, men kun én ad gangen (og der bliver ikke noget slettet), så du kan f.eks. ikke optage fra en sat kanal samtidig med du ser en kanal fra kabel tv eller antenne. Det kan man derimod med en Linux boks med de ovennævnte tunere. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
.. muligt at udtrykket er lidt forkert, men
forstærkeren kan styres via samsung fjernbetjeningen , og tænder og slukker sammen med tv'et
|
|
![]() |
|
Jeg har kikket på Shield, og det var en delvis løsning, men er vi stadigvæk på One-Remote? eller kræver det flere fjernbetjeninger?, hvis man kan sige det på den måde?
Der er en ny Shield på vej, -siger rygterne- den nuværende er årgang 2015, i min verden er det tæt på stenalderen... :)))) ...men hvis det er løsningen så.. men stadigvæk, så mangler dvb-t. - og hvor mange ekstra apparater skal der tilkøbe for at opveje tabet ved at skrotte samsung TV'et? og købe et TV der virker? Det jeg mener med det er, Shield koster ca 1500, venter jeg på næste model, som forventes at komme inden jul, så er vi nok lidt højere, måske 2000,- ? ( det er kun et gæt at den nok bliver dyrere..) og hvis fjernbetjeningen fra TV'et ikke kan styre den, skal der indkøbes en der kan styre begge. dvs som jeg er orienteret både kunne styre bluetooth og/eller RF/infrared så langt så godt.. så skal der findes en dvb-t box der ligeledes kan styres at enten TV'ets fjernbetjening sammen med de to andre ting, eller der skal købes en dims der kan styre hele molevitten og det gælder også forstærkeren. Forstærkeren tænder og slukker selv, (CEC) men volume knappen vil den fungere på en fremmed fjernbetjening? den virker med Samsung fjernbetjeningen, men den kører bluetooth så vidt jeg ved...?? alt i alt, lappeløsning på lappeløsning.. Samtidig skal samtlige ekstra bokse så kunne hænge sammen med One-connect boksen bag på min højttaler, uden at dække basporten på bagsiden, og ikke kunne ses fra siden. det er selvfølgelig et underligt krav, men når nu udgangspunktet var at der skal hænge et TV på væggen uden kabler, og div synlige bokse. Meningen var at det hele skulle være skjult, og i den forbindelse, vil fjernbetjeninger til alle dimser fungere hvis dimserne sidder bag på højttaleren skjult? Det vil det kun, hvis det er RF eller bluetooth, er det infrared, så er det muligvis ikke så godt, og kan man få en fjernbetjening der sender bluetooth og infrared samtidigt f.eks? det har jeg aldrig hørt om .. |
|
![]() |
|
svbg1979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 95 |
Hej. På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2. Og det er et tv på 32" til blot 1500 kr. købt for nogle år siden.
|
|
![]() |
|
svbg1979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 95 |
Hej. På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2. |
|
![]() |
|
[/QUOTE] Hej. På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2. Det kunne jo godt tyde på at jeg måske skull finde mig et BlaupunktTV.
![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
Nej, men du er måske den eneste der ikke kan finde ud af det. Undskyld, men prøv at følge manualen. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |