recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SmartWi - Findes der et alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmartWi - Findes der et alternativ

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 07:58

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Har i oplevet flere udfald???

Jeg må desværre konstatere at stabiliteten ikke er blevet bedre hjemme hos mig , men det er muligvis et lokalt problem hos mig, men indtil videre har jeg ikke kunne lokaliseret problemet.

Kan muligvis være mit eget og andres trådløse netværk, der "støjer" på samme frekvens.

 

Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 22:05

Kilden til ustabiliteten er fundet og mistanken om mit trådløse netværks indblanding er blevet bekræftet. Ved kopiering af en større fil over det trådløse netværk faldt cardsplitter kortet i min Samsung SMT-H3106 ud efter få sekunder. Efter afbrydelse af kopieringen kunne jeg få cardsplitter kortene til at fungere igen. For at være helt sikker gentog jeg kopieringen af filen og samme hændelsesforløb gentog sig.

Jeg har prøvet at skifte kanal på min D-Link DIR-655 router, men det har ikke hjulpet.

Om man så kan konkludere at man ikke kan benytte Future Wireless cardsplitter sættet, hvis man har trådløst netværk kan jeg ikke være sikker på, men i hvertfald er der meget andet trafik på 2,4 GHz båndet som kan være med til at forstyrre trafikken mellem masterenhed og pseudokortene.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 23:38

Prøv at forbinde enhederne med et splittet coax-kabel, og se om det ikke løser problemet (selvom det jo giver dig en ny udfordring med at trække kabler)...

 

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Kilden til ustabiliteten er fundet og mistanken om mit trådløse netværks indblanding er blevet bekræftet. Ved kopiering af en større fil over det trådløse netværk faldt cardsplitter kortet i min Samsung SMT-H3106 ud efter få sekunder. Efter afbrydelse af kopieringen kunne jeg få cardsplitter kortene til at fungere igen. For at være helt sikker gentog jeg kopieringen af filen og samme hændelsesforløb gentog sig.

Jeg har prøvet at skifte kanal på min D-Link DIR-655 router, men det har ikke hjulpet.

Om man så kan konkludere at man ikke kan benytte Future Wireless cardsplitter sættet, hvis man har trådløst netværk kan jeg ikke være sikker på, men i hvertfald er der meget andet trafik på 2,4 GHz båndet som kan være med til at forstyrre trafikken mellem masterenhed og pseudokortene.



Hmm skidt:( Bruger mit trådløse meget.
Mon så også det samme er tilfældet ved at benytte smartwii?
Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 13:04
Er der nyt i sagen? og kan man ikke forbinde kortene via kabler i stedet for trådløs? JEg overvejer nemlig at skige mine analo kort ud med digital, men synes det er lidt dyrt at betale 800kr i kort afgift hvert år
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af ttppeewee ttppeewee skrev:

Er der nyt i sagen? og kan man ikke forbinde kortene via kabler i stedet for trådløs? JEg overvejer nemlig at skige mine analo kort ud med digital, men synes det er lidt dyrt at betale 800kr i kort afgift hvert år

Jo - det kan man faktisk, men jeg nåede at bestille et nyt kabelforbundet cardsplittersæt inden jeg opdagede det.

Jeg har bestilt dette sæt:
http://www.tradlost.se/shop/catalog_en/Cardsplitter%20tr%E5d buren%208%20klienter-p-16532.html  - men har endnu ikke modtaget det ... har været længe undervejs. Håber det lander en af dagene.

... men kunne nok have nøjes med at købe nogle stykker af disse kabler til mit Future Wireless Cardsplitter:
http://www.tradlost.se/shop/catalog_en/Kabel%20till%20Future %20cardsplitter%20klientkort%201%20m-p-16319.html

Se hvordan det forbindes her: http://futureino.se/pdf/mottagningsproblem.pdf
Det er faktisk ret genialt - for så benytter man bare sine eksisterende antennekabler i huset til at transportere trafikken mellem enhederne.

Se alle cardsplittere fra www.tradlost.se her:
http://www.tradlost.se/shop/catalog_en/Cardsplitter-orderby0 -p-1-c-281.html

Det interessante er så faktisk at jeg har haft mit Future Wireless Cardsplitter sæt til at køre helt problemfrit på 2 enheder i den sidste måneds tid helt uden problemer. Er overbevist om at det hænger sammen med at jeg har skiftet min trådløse router cirka på samme tidspunkt. Den generer åbenbart ikke på samme frekvens som cardsplitteren benytter.

Så hvis der er nogen, der er interesseret har jeg et sæt Future Wireless Cardsplitter til salg :
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48855& PN=9

Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Oprindeligt skrevet af ttppeewee ttppeewee skrev:

Er der nyt i sagen? og kan man ikke forbinde kortene via kabler i stedet for trådløs? JEg overvejer nemlig at skige mine analo kort ud med digital, men synes det er lidt dyrt at betale 800kr i kort afgift hvert år

Jo - det kan man faktisk, men jeg nåede at bestille et nyt kabelforbundet cardsplittersæt inden jeg opdagede det.

Jeg har bestilt dette sæt:
http://www.tradlost.se/shop/catalog_en/Cardsplitter%20tr%E5d buren%208%20klienter-p-16532.html  - men har endnu ikke modtaget det ... har været længe undervejs. Håber det lander en af dagene.

... men kunne nok have nøjes med at købe nogle stykker af disse kabler til mit Future Wireless Cardsplitter:
http://www.tradlost.se/shop/catalog_en/Kabel%20till%20Future %20cardsplitter%20klientkort%201%20m-p-16319.html

Se hvordan det forbindes her: http://futureino.se/pdf/mottagningsproblem.pdf
Det er faktisk ret genialt - for så benytter man bare sine eksisterende antennekabler i huset til at transportere trafikken mellem enhederne.

Se alle cardsplittere fra www.tradlost.se her:
http://www.tradlost.se/shop/catalog_en/Cardsplitter-orderby0 -p-1-c-281.html

Det interessante er så faktisk at jeg har haft mit Future Wireless Cardsplitter sæt til at køre helt problemfrit på 2 enheder i den sidste måneds tid helt uden problemer. Er overbevist om at det hænger sammen med at jeg har skiftet min trådløse router cirka på samme tidspunkt. Den generer åbenbart ikke på samme frekvens som cardsplitteren benytter.

Så hvis der er nogen, der er interesseret har jeg et sæt Future Wireless Cardsplitter til salg :
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48855& PN=9



Hvis jeg forstår ovenstående rigtig, så behøber jeg ikke at overføre signalt via trådløs, men kan bare forbinde boksen med kortet til de to kort i min HTPC. Men hvordan spilter jeg hovedboksen op i to? Jeg bruger ikke vægstik som vist på brugsanvisningen. Kunne muligvis være interesseret i dit sæt
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 14:14
Jeg vil tro at du vil kunne forbinde sættene direkte ved køb af af de specielle ledninger og sætte det sammen med en almindelig kabelsplitter.

Redigeret af humperdink - 09-November-2008 kl. 14:17
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 12:57

Jeg har netop returneret min nyindkøbte cardsplitter ( http://www.tradlost.se/shop/catalog_en/Cardsplitter%20tr%E5d buren%208%20klienter-p-16532.html)  ... det virker ikke med YouSee kort.

Fik endda forhandleren til at sende mig en ekstra master enhed for at se om der var en defekt i den første jeg fik tilsendt.

Men nu har jeg bestilt kablerne, der kan gøre mit Future Wireless Cardsplitter sæt kablet... så cardsplitter farcen fortsætter.

Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Kilden til ustabiliteten er fundet og mistanken om mit trådløse netværks indblanding er blevet bekræftet. Ved kopiering af en større fil over det trådløse netværk faldt cardsplitter kortet i min Samsung SMT-H3106 ud efter få sekunder. Efter afbrydelse af kopieringen kunne jeg få cardsplitter kortene til at fungere igen. For at være helt sikker gentog jeg kopieringen af filen og samme hændelsesforløb gentog sig.

Jeg har prøvet at skifte kanal på min D-Link DIR-655 router, men det har ikke hjulpet.

Om man så kan konkludere at man ikke kan benytte Future Wireless cardsplitter sættet, hvis man har trådløst netværk kan jeg ikke være sikker på, men i hvertfald er der meget andet trafik på 2,4 GHz båndet som kan være med til at forstyrre trafikken mellem masterenhed og pseudokortene.



Hmm skidt:( Bruger mit trådløse meget.
Mon så også det samme er tilfældet ved at benytte smartwii?

Jeg har faktisk ingen udfald længere ... jeg har skiftet min router ud til en D-Link DIR-855 og den er mere "Neighbour Friendly" - og den forstyrrer ikke min cardsplitter - så det kører faktisk temmeligt stabilt med Future Wireless Cardsplitteren for øjeblikket.

Til top
LarsenLP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2008 kl. 21:22

Fik du forbundet dine Future Wireless cardsplittere med et kabel?

Jeg har selv luret på løsningen, men har ikke megen fidus til det trådløse :-)

Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 00:15

Ja - jeg har købt diverse ledninger og prøvet at forbinde mine tunere på den måde i stedet... men det fungerer ikke for 25 øre bedre end at køre trådløst.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu