recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smilecontent - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmilecontent - erfaringer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stryger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Smilecontent - erfaringer
    Sendt: 19-April-2009 kl. 08:12

Vi er nye kunder hos Smilecontent, og jeg vil lige høre om nogen herinde har samme dårlige erfaringer som os.

Vi har fået deres Motorola HD boks med harddisk, og damn hvor er det fantastisk ringe kvalitet. Boksen genstarter 5-10 gange om dagen uden årsag. Hvis man forsøger at optage et program vil den i halvdelen af tilfældene stoppe midt i optagelsen. Kundeservice har prøvet at opgradere firmware og intet hjælper. - Da vi så taler med dem viser det sig at det er et generelt problem. - Det vil sige at de klamphuggere sender et produkt på markedet som slet ikke fungerer. - Formentlig alene for at kunne sige at de er de første til at tilbyde en harddiscrecorder. Som ved de andre udbydere har de en fantastisk ringe kundeservice. - De svarer ikke på mails, og det tager 30-45 min at komme igennem på telefonen. - angiveligt fordi de er underbemandet. - Det lyder dog utroligt. - Det skulle de så have været i over et halvt år.  

Vi regner med at skifte væk så snart bindingsperioden er over.

Ville lige advare andre brugere herinde. - Det er virkelig en gang fup de tilbyder.

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 08:46
Aaarrrhhh.... de første med HDD system? Nej de er nok de sidste på markedet. Alle andre har haft Harddisk bokse i længe. Kender faktisk ingen af de andre udbydere der ikke har en sådan løsning.

Nå men det er da vildt at den moderne tidsalder endelig har ramt EnergiMidt. Jeg havde Fiber TV hos dem i 2 år (var en af de første) og forlod af 2 vigtige årsager (for mig): ingen mulighed for optagelse som de så endelig har nu, samt elendig EPG, ja eller faktisk har de ingen EPG, den er af den gamle ubrugelige type. Jeg ville ikke råde nogen til EnergiMidt's produkt.

Det er bare sur røv! Hvor længe er du bundet?


Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 22:33

Nej Smile Content er faktisk blandt de første uafhængige udbydere der tilbyder PVR i fibernettet. Hverken FastTV eller DanskBredbånd sælger dem endnu.

Har selv haft Smile Content og kan kun nikke genkende til Stryger's erfaringer, det er imponerende så ringe service de har.

Men brok dig højlydt og du kan måske slippe ud af bindingen og få Canal Digital HD-PVR. Hvis du vil have HD og PVR er det det eneste der virker fornuftigt pt. Prisen er rimelige 399 ,- incl. Canal Total. 

Så har du et år til at se om Fiber og TDC er kommet ind i kampen :-)



Redigeret af culrich - 20-April-2009 kl. 22:34
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 23:23
Når vi snakker om dem der leverer TV til over 95% af markedet (non Terrestrial) som YouSee, STOFA Zaptor, Telia TV, TDC TV på "kabel"siden, og ViaSat og Canal Digital på parabol siden, så er FiberTV en mikro del, der er lysår bagude og de sidste med HDD løsninger af alle udbydere. Anderledes er det ikke.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 09:29

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Når vi snakker om dem der leverer TV til over 95% af markedet (non Terrestrial) som YouSee, STOFA Zaptor, Telia TV, TDC TV på "kabel"siden, og ViaSat og Canal Digital på parabol siden, så er FiberTV en mikro del, der er lysår bagude og de sidste med HDD løsninger af alle udbydere. Anderledes er det ikke.

Nu er vi jo i en IP-TV tråd, så derfor er det vel rimeligt det er vores udgangspunkt. Og mig bekendt er det kun Smile Content og TDC der tilbyder en PVR løsning. Dog er det kun Smile Content der har mulghed for HD.

Men ja, syntes også det er vildt ærgeligt udbyderne i fibernettet ikke har været bedre til at udnytte potentialet :-(

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 09:51

 

Sorry, men jeg kan ikke genkende den lange ventetid på op til 45 min. der omtales. Jeg er som regel kommet igennem indenfor max. 5- 10 min. og har højst været nr. 3 i køen. ( har dog som regel ringet mellem 8 -> 16:00 )

Jeg har HD boksen uden disk og den fungerer OK. ( dog er der et problem med IR og visse tv )

Den garanterede hastighed på 25 mb holder, IP telefonien fungerer perfekt, og billedkvaliteten kan vist ikke fåes meget bedre.

Samtidig synes jeg det er perfekt at man også kan koble flere tv på via analog så man slipper for køb/leje af ekstra bokse ( multipakke ).

 

 

Til top
Steintz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Samtidig synes jeg det er perfekt at man også kan koble flere tv på via analog så man slipper for køb/leje af ekstra bokse ( multipakke ).


Det er vidst en sandhed med modifikationer.
Det er korrekt, at du kan undgå at købe flere bokse ved brug af den analog udgang. Men du kan jo så ikke bruge HDtv pakkerne til noget...
Du er også tvunget til at se samme kanal som hoved TV'et.
Skal du se forskellige kanaler på flere fjernsyn, kræver det såvidt jeg ved, flere bokse.
Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 12:34

Oprindeligt skrevet af Steintz Steintz skrev:


Det er korrekt, at du kan undgå at købe flere bokse ved brug af den analog udgang. Men du kan jo så ikke bruge HDtv pakkerne til noget...
Du er også tvunget til at se samme kanal som hoved TV'et.
Skal du se forskellige kanaler på flere fjernsyn, kræver det såvidt jeg ved, flere bokse.

Nej dette er ikke korrekt, Smile Content kan som de eneste tilbyde en analog kopi af SD kanalerne i standardpakken. Der er dedikeret en fiber til denne opgave, således der på fiberboksen er CATV out (coax). Her kan du tilføje alle de fjernsyn du vil.

Dog kunne de være blæret hvis de kunne sende et DVB-C signal ud sammen med, så giver det god mening.

For kvaliteten er langt fra imponerende, man kan tydeligt se det har været hårdt komprimeret inden det rammer fiber-boksen.

 



Redigeret af culrich - 21-April-2009 kl. 12:35
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 12:50

ja, jeg har ikke problemer med at se forskellige kanaler på de 4 tv jeg har.

Culrich, jeg tror ikke komprimeringen er værre hos SmileContent sammenlignet med andre udbydere....Har du noget info der bekræfter dette og jeg skal gerne tage det op med Smilecontent ?

 

Til top
Steintz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af culrich culrich skrev:

Oprindeligt skrevet af Steintz Steintz skrev:


Det er korrekt, at du kan undgå at købe flere bokse ved brug af den analog udgang. Men du kan jo så ikke bruge HDtv pakkerne til noget...
Du er også tvunget til at se samme kanal som hoved TV'et.
Skal du se forskellige kanaler på flere fjernsyn, kræver det såvidt jeg ved, flere bokse.

Nej dette er ikke korrekt, Smile Content kan som de eneste tilbyde en analog kopi af SD kanalerne i standardpakken. Der er dedikeret en fiber til denne opgave, således der på fiberboksen er CATV out (coax). Her kan du tilføje alle de fjernsyn du vil.

Dog kunne de være blæret hvis de kunne sende et DVB-C signal ud sammen med, så giver det god mening.

For kvaliteten er langt fra imponerende, man kan tydeligt se det har været hårdt komprimeret inden det rammer fiber-boksen.

 


Jeg beklager mine udtalelser såfremt dette er sandt.

Gør det sig også gældene hos Smile for DONG Energy?
Eller gælder det kun i Jylland?

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 13:00

Steintz, jeg tror desværre kun at det er Energimidt der tilbyder denne løsning, men om hvorvidt energiselskabernes samarbejde vil betyde at det også bliver en løsning andre steder må tiden vise.

 

 

Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 14:11

Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Steintz, jeg tror desværre kun at det er Energimidt der tilbyder denne løsning, men om hvorvidt energiselskabernes samarbejde vil betyde at det også bliver en løsning andre steder må tiden vise.

Niks HEF gør også, men det er naturligvis dyrt at trække og drive den ekstra fiber. Tiden er også løbet fra den løsning, så det er bare med til at gøre Smile Content mindre konkurrencedygtig.

Men det gjorde der var mange der valgte Smile alene pga. af analog spejl.



Redigeret af culrich - 21-April-2009 kl. 14:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu