recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smilecontent - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmilecontent - erfaringer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af culrich culrich skrev:

Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Steintz, jeg tror desværre kun at det er Energimidt der tilbyder denne løsning, men om hvorvidt energiselskabernes samarbejde vil betyde at det også bliver en løsning andre steder må tiden vise.

Niks HEF gør også, men det er naturligvis dyrt at trække og drive den ekstra fiber. Tiden er også løbet fra den løsning, så det er bare med til at gøre Smile Content mindre konkurrencedygtig.

Men det gjorde der var mange der valgte Smile alene pga. af analog spejl.

Vi er da enige i at det analoge signal ikke er fremtiden, men når du nu kan have både digital og analog så kan jeg absolut ikke se hvorfor de skulle være mindre konkurrencedygtige ( tværtimod )

 

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af culrich culrich skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Når vi snakker om dem der leverer TV til over 95% af markedet (non Terrestrial) som YouSee, STOFA Zaptor, Telia TV, TDC TV på "kabel"siden, og ViaSat og Canal Digital på parabol siden, så er FiberTV en mikro del, der er lysår bagude og de sidste med HDD løsninger af alle udbydere. Anderledes er det ikke.

Nu er vi jo i en IP-TV tråd, så derfor er det vel rimeligt det er vores udgangspunkt. Og mig bekendt er det kun Smile Content og TDC der tilbyder en PVR løsning. Dog er det kun Smile Content der har mulghed for HD.

Men ja, syntes også det er vildt ærgeligt udbyderne i fibernettet ikke har været bedre til at udnytte potentialet :-(



Mit svar gik alene på Strygers citat om de var de første generelt
 
Men fint så fjerner vi YouSee, men både STOFA og Telia TV er IP, og disse har samme med TDC TV haft HDD systemet længe. Så behøver vi ikke kløve den banan længere, for i mine øjne er de håbløse bagefter i udviklingen iforhold til alle de andre, om det er IP TV udbydere alene eller TV udbydere generelt





Redigeret af BorgHammer - 21-April-2009 kl. 20:44
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 22:44

Jeg mener ikke at Energimidts kundeservice er så ringe , når man sammenligner med andre firmaer .

De gange jeg har haft brug for kundeservice har jeg højst ventet 10 minutter , men som regel mindre .

Det som gør mig sur , er at man kun har Smile Content som tv tilbud . Deres priser er alt for høje .

Man kan håbe på at de gør ligesom Profiber og tager andre udbydere ind , så man prismæssigt har lidt mere at vælge imellem .

Men det er Energimidt nok ikke så ivrige efter , da de er medejere af Smile Content .

Så kære Energimidt fiberkunder , skriv til Energimidt og forlang flere udbydere af tv kanaler .

Til top
culrich Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 15:32

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Men fint så fjerner vi YouSee, men både STOFA og Telia TV er IP, og disse har samme med TDC TV haft HDD systemet længe. Så behøver vi ikke kløve den banan længere, for i mine øjne er de håbløse bagefter i udviklingen iforhold til alle de andre, om det er IP TV udbydere alene eller TV udbydere generelt

Stofa levere da ikke IP-TV? Deres Zaptor bruger DVB-C som YouSee, eller er der noget jeg har misforstået.

Ydermere kan jeg ikke se nogle steder at Telia har en boks med mulighed for at optage.

Så for mig at se, er der kun TDC og Smile som tilbyder PVR funktionalitet på IP-TV scenen....

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 19:33
Jo Stofa er via fiber/lysleder og det er vel på samme vis som Elselskabernes IP løsning.

På Telia (eller STOFA?) hjemmeside står "Powered by Zaptor" som er det samme som STOFA's system. Men du har sgu ret, efter jeg har nærlæst Telias side så kan deres "Zaptor" ikke optage



Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 14:12

Jeg kan ikke huske hvornår udtrykket "Retten til trykke egne pengesedler", for Kabel Tv anlæg (eller udbydere), først dukkede op i USA.

Men som direkte skrevet i et andet Forum

Hvorfor skulle signal leverandørerne dog sælge billigere til FIBER selskaberne, end til andre aftagere! Oprindeligt stod "End det som blev betalt via Parabolerne".

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu