recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SMS fra fremmed om natten OK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SMS fra fremmed om natten OK?

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 11:16
Efter så mange siders debat undrer det mig at ingen har foreslået OP at skrive det i annoncen.

Det burde være lige til højrebenet at skrive noget lig: Kontakt kun i tidsrummet 9:00 - 21:00, alle kontaktforsøg bede via SMS og opkald uden for dette tidsrum vil ikke føre til nogen handel.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 11:31
ASKF: Det har skam også været til debat - men du har misset det. Et problem her, er at rigtigt mange på DBA ikke læser annonceteksten. Jeg sælger en del på DBA og rigtigt mange af de spørgsmål jeg besvarer, er allerede besvaret i annoncen. Folk ser overskriften og så spørger de løs om alt det der allerede er beskrevet...
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Efter så mange siders debat undrer det mig at ingen har foreslået OP at skrive det i annoncen.

Det burde være lige til højrebenet at skrive noget lig: Kontakt kun i tidsrummet 9:00 - 21:00, alle kontaktforsøg bede via SMS og opkald uden for dette tidsrum vil ikke føre til nogen handel.

Som tipsen skriver ovenfor, har det været oppe og vende. Og var man lidt polemisk anlagt, kunne man påstå, at tipsens indvending mod det er ganske rammende, siden du ikke har læst det ;-)
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Sikken lang diskussion.
Umiddelbart tænker jeg, det handler om krænkelse, og tidsånden er jo, at ingen må blive krænket over noget som helst. 


Det har ikke noget med krænkelse kulturen at gøre, som en anden skriver

Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Da jeg var barn - og jeg er trods alt kun 40år- var der en uskreven regel om at man ikke ringede til fremmede efter kl. 20

og gætter på at vi kan blive enig om den her krænkelse kultur ikke var der for 30 år siden

men det har en hel del med tidsånden at gøre at det for nogen er blevet smart i en fart ikke at have nogens helst at det man plejede at kalde pli , måske de internt i smart i en fart gruppen kan overbevise sig selv om det positive det, jeg anser dem som uhøflige

<div id="teamshare-chrome-client-app-extension">

Ja, jeg mener naturligvis stadig det, jeg skriver, nemlig at OP er blevet krænket over at have modtaget en sms om natten. Og jeg mener også, at det har med krænkelseskulturen at gøre, fordi OP jo netop skriver et indlæg for at få andres holdning til, om det er OK. Alternativt kunne han have tænkt, at det var dog irriterende at blive vækket af en sms, så det sikrer jeg mig lige ikke sker fremover. Men nej, ind på internettet og starte en diskussion = krænkelseskultur.

Der har altid været og vil altid være folk uden pli, men humlen er jo, at der ikke er nogen definition af pli, og derfor vil der til evighed være folk, der bliver krænket over adfærd, andre folk synes er helt OK. Så kan du vælge at harcelere over, at du synes folk opfører som dårligt og ønske den adfærd, der var for 30 år siden, tilbage, og dermed bidrage til krænkelseskulturen. Eller du kan vælge at tage nogle ganske simple forholdsregler og undgå at blive irriteret på den fæle ungdom. Det valg er dit :-)



“ind på internettet og starte en diskussion = krænkelseskultur.”
Der var diskutioneforum på nettet før det blev moderne at været krænket, så at diskuterer noget på nettet har ikke noget med krænkelsenskulturen at gøre

Mine simple forholdsregler er at fortælle herinde at man ikke skal ringe og sende SMS om natten
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er dog utroligt, 10 siders uenighed om kommunikation. Vi lever ikke med gammeldags fastnet tlf mere. Vi har (næsten) alle en smartphone, som jo netop er så smart at den sættes op til ikke at forstyrre om natten. Jeg er faktisk skuffet hvis ikke der er tikket beskeder ind i løbet af natten.

Du kunne også tage røret at en fastnet telefon, så ville den ikke ringe.

Nyerer fastnet telefoner havde også mulighed for deaktiveret ringetone

Så det med at kunne sætte telefonen på lydløs, er ikke noget nyt der er kommet med mobiltelefonen

Så kan jeg ikke se problemet i at der kommunikeres på alle tidspunkter. Det er op til modtageren at sørge for at sætte tlf op så den ikke forstyrrer i modtagerens gøremål. Ud over søvn er der flere andre situationer hvor det kan være praktisk at ha tlf på “Forstyr ikke”

Fik du læst det her dejligt indlæg ?

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Det er et spørgsmål om at tage hensyn!

Hvis det er noget der kan vente til et civiliseret tidspunkt, så er der ingen grund til at sende hverken mail, sms eller foretage opringninger midt om natten!

Modsat hvis det er noget uopholdeligt, sygdom etc., så kan man godt ringe

Dvs. hvis man forstyrrer folks nattesøvn, vil det have den effekt at folk/man/osv ;) tager forholdsregler der evt. bevirker at noget vigtigt heller ikke kommer frem med det samme.

Tag dog hensyn - om man skal købe en eller anden dims, så gør det i "åbningstiden".

Jeg kontakter ikke folk på tidspunkter hvor jeg ikke selv ønsker at blive forstyrret.

Som bonus info kan jeg tilføje at jeg har skiftende arbejdstider også natarbejde

Vis hensyn :)
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Sikken lang diskussion.
Umiddelbart tænker jeg, det handler om krænkelse, og tidsånden er jo, at ingen må blive krænket over noget som helst. 


Det har ikke noget med krænkelse kulturen at gøre, som en anden skriver

Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Da jeg var barn - og jeg er trods alt kun 40år- var der en uskreven regel om at man ikke ringede til fremmede efter kl. 20

og gætter på at vi kan blive enig om den her krænkelse kultur ikke var der for 30 år siden

men det har en hel del med tidsånden at gøre at det for nogen er blevet smart i en fart ikke at have nogens helst at det man plejede at kalde pli , måske de internt i smart i en fart gruppen kan overbevise sig selv om det positive det, jeg anser dem som uhøflige

<div id="teamshare-chrome-client-app-extension">

Ja, jeg mener naturligvis stadig det, jeg skriver, nemlig at OP er blevet krænket over at have modtaget en sms om natten. Og jeg mener også, at det har med krænkelseskulturen at gøre, fordi OP jo netop skriver et indlæg for at få andres holdning til, om det er OK. Alternativt kunne han have tænkt, at det var dog irriterende at blive vækket af en sms, så det sikrer jeg mig lige ikke sker fremover. Men nej, ind på internettet og starte en diskussion = krænkelseskultur.

Der har altid været og vil altid være folk uden pli, men humlen er jo, at der ikke er nogen definition af pli, og derfor vil der til evighed være folk, der bliver krænket over adfærd, andre folk synes er helt OK. Så kan du vælge at harcelere over, at du synes folk opfører som dårligt og ønske den adfærd, der var for 30 år siden, tilbage, og dermed bidrage til krænkelseskulturen. Eller du kan vælge at tage nogle ganske simple forholdsregler og undgå at blive irriteret på den fæle ungdom. Det valg er dit :-)



“ind på internettet og starte en diskussion = krænkelseskultur.”
Der var diskutioneforum på nettet før det blev moderne at været krænket, så at diskuterer noget på nettet har ikke noget med krænkelsenskulturen at gøre

Mine simple forholdsregler er at fortælle herinde at man ikke skal ringe og sende SMS om natten

Mindes ikke jeg er enig med dig ret tit Furry:) - men rørende her.

Ligepræcis blot en diskussion der er igang og har intet med krænkelse at gøre.
Nogen (mig selv inkl) vil mene at nogle andre er blottet for omtanke ift andre mennesker og deres døgnrytmer, mens andre vil mene at har man sig en mobil og annoncer så har man åbnet op for en portal - man selv er ansvarlig for at få begrænset genen ved - jeg er ikke enig og sælger man til mig vil jeg garantere at der ikke kommer en SMS fra mig.
Omvendt skal i ikke sende mig SMS om natten;)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 20:32
@Bromberg: Du er velkommen til at handle hos mig - jeg har "åbent" 24/7 på DBA, men jeg bestemmer dog selv, hvornår jeg læser og besvarer din henvendelse - uanset, hvilken kommunikationsform og hvilket tidspunkt du måtte vælge :-)
Du er også velkommen til at vente med at henvende dig til du synes det lige passer, men vær opmærksom på at stumperne kan risikere at blive solgt i mellemtiden ;-)
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 11:52
Vores mobiler ligger i stuen, om natten, har silence slået til, kun prioritetsposter slipper forbi . . . .

Modtager tit en kort SMS "Sover I" efter kl. 21, vi bestemmer så selv om der skal svares. . . .

Har man ting til salg må der påregnes at der kommer SMS døgnet rundt. . . .

Da jeg var på arbejdsmarkedet gik jeg i 3 holdsskift, det er altså svært at sende SMS kl. 10.00 når man sover efter Nattevagt. . .

Redigeret af larsvj - 15-Maj-2019 kl. 11:53
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 08:59
Hvor er det vildt det her. Tænk hvis manden der gerne vil købe ens varer arbejder nat, og det er der han lige har bedst tid til at byde på varen. 

Eller han virkelig gerne vil ha' den, så han byder ind før den er gået til anden side? 

Det er helt forskruet at man kan blive så vred over en henvendelse på ens varer sat til salg ONLINE! ... Så slet din varer når du går i seng. 

Køb nogle større sko.. Og velkommen til 2019.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Hvor er det vildt det her. Tænk hvis manden der gerne vil købe ens varer arbejder nat, og det er der han lige har bedst tid til at byde på varen. 

Eller han virkelig gerne vil ha' den, så han byder ind før den er gået til anden side? 

Det er helt forskruet at man kan blive så vred over en henvendelse på ens varer sat til salg ONLINE! ... Så slet din varer når du går i seng. 

Køb nogle større sko.. Og velkommen til 2019.

He, he, ja man vil gerne sælge sine varer, men man gider overhovedet ikke noget som helst besvær.

Med den holdning, kan du sgu' blive svært at få afsat sine varer LOL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Bonusinfo: Kun lyd fra kontakter om natten
Men jeg blev sgu vred
Nå, det kan da være at han ikke gør det igen
Skal lige forstå det korrekt... Du havde faktisk ikke lyd på din mobil? Dvs. du så først SMS'en næste morgen? Og du "blev sgu vred"?

Jeg troede rent faktisk, at du havde dummet dig og glemt at sætte på lydløs og derfor var sur over at være vækket. Men der har faktisk på intet tidspunkt været noget generende ved situationen udover at du blev vred over at se en SMS på din telefon om morgnen efter at have fået din fulde nattesøvn?

Det er sjovt Smile 


Redigeret af Jonas_h - 16-Maj-2019 kl. 12:10
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 15:03
noget af det rigtigt sjove er, at Jake51 i samme periode som dette opslag beklagede sig over, at det var svært at sælge sine varer, så han søgte råd om at sælge til udlandet LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu