Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
|
Sendt: 26-Februar-2009 kl. 19:31 |
tupac85 skrev:
Dengang jeg var ned i Stofa butikken for at sætte min hastighed op til 20 mbit, men der fik jeg afvide at det anlæg der ligger i nærheden af hvor jeg bor. Er ikke bygget ud til at kunne klare den hastighed, så fik i stedet 10 mbit. Når jeg ta en test har jeg ca 9,5 mbit, så er endelig meget tilfreds. Men de må gerne snart gøre noget ved deres upload. Da jeg kun har 512 kbit. |
Da Stofa solgte ADSL (alle kunder er i dag overgået til Telia) gjorde man faktisk en del ud af på ADSL at sørge for at kontakte kunderne når man havde lavet de første linietests, hvis ikke hastigheden svarede til det kunden havde bestilt - og hvis der var en der smuttede, og kunden kontaktede Stofa, så blev man uden bøvl (som regel) konverteret til den nærmeste "leverbare" hastighed... Det samme burde Telia gøre...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Tanaburs
Super bruger
Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
|
Sendt: 26-Februar-2009 kl. 19:56 |
Telia...
Siden jeg sprang på det fælleskøb med squeezebox og internet fra Telia
er de faldet en del i min anseelse.
Jeg ved ikke hvor tæt jeg bor på en central men de leverer rimelige 8 mbit på en 10 mbit linie det meste af tiden, til gengæld har jeg gentagne gange klaget over at mit internet falder ud flere gange hver dag, uden respons på dette.
Har aldrig før oplevet at en internetudbyder har denne slags basale problemer.
Da jeg fik min squeezebox kunne jeg se at kassen havde været åbnet før, valgte at ignorere det da den så pæn ud og jeg havde ventet 1 måned på den fordi de havde "glemt" at sende den, men det skule jeg nok ikke have gjort for den har en ornli balje periodiske fejl...den er sikkert returneret af en anden kunde tidligere.
Heller ikke denne klage har de svaret på endnu.
Så jeg kan ikke anbefale Telia.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
|
Sendt: 26-Februar-2009 kl. 21:05 |
Tanaburs skrev:
Telia...
Siden jeg sprang på det fælleskøb med squeezebox og internet fra Telia
er de faldet en del i min anseelse.
Jeg ved ikke hvor tæt jeg bor på en central men de leverer rimelige 8 mbit på en 10 mbit linie det meste af tiden, til gengæld har jeg gentagne gange klaget over at mit internet falder ud flere gange hver dag, uden respons på dette. |
Lyder som om forbindelsen muligvis kører lige på grænsen af hvad den faktisk kan, det kan give en del ustabilitet - og det er noget skrammel... men nu skal vi ikke hijacke en tråd :)
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Tanaburs
Super bruger
Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 09:19 |
Nej :)
Men det ser ud at at man skal kigge efter kabel eller fiber hvos man vil have mere end 10mbit, så kand et jo være træls hvis man er Telia og ikke har sådan et produkt på hylden.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 09:53 |
sejeulki skrev:
Har efterhånden fået nok af Telias service. Pt. betaler jeg for en 20 mbit linje og får leveret 8 mbit. Jeg kunne jo ligeså betale for en 10 mbit linje. Har dags dato også skrevet til forbrugsombudsmanden, men tror det ville hjælpe hvis vi var flere. Derfor opfordre jeg alle, der har internet- abonnement til at teste deres hastighed: http://hastighedstest.tdc.dk
|
meget kort beskrevet, så er problemet dit eget, du betaler for en ydelse du ikke kan bruge, og alligevel fortsætter du.
Fejlen er din og ikke andres. Kan du med kunde support på linien få bekræftet at du kører 8-10Mbit, så skal du vel ikke fortsætte med at betale for 20Mbit, så ville jeg da blive omstillet til deres regninsservice og lave det om asap.
Spørgsmålet er om du fortsætter med dette, bare du tror de måske kan give dig dette en gang senere?
Der er altid 2 indgangs vinkler til sådanne problematikker, drømme og virkeligheden.
Igen, du burde have reageret fra dag 1, og lavet hastigheden om.
Redigeret af pendec - 27-Februar-2009 kl. 09:54
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
sejeulki
Bruger
Oprettet: 23-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 10:11 |
NEJ!!!! Sådan er historien ikke... Har klaget mange gange og de har
gentagne gange lovet at lave det om. Nogle enkelte gange har de skruet
op for hastigheden... så regner
man med det kører - og så 14 dage igen kører man igen med 8 mbit.
Grunden til jeg opdager problemet er når deres internet ikke virker og jeg
ringer til support og de så informerer mig: "Nu kører dit internet igen -
med en 8 mbit linje" - og jeg svarer: "8 mbit???". Jeg har opsagt
abonnement - så det er ikke fordi jeg er dum og har fortsat med den
velvidende at jeg har haft langsomt internet. Ydeligere har jeg flere gange
troet jeg kørte med en rimelig hastighed (tester jo ikke hver dag) og er
gentagne gange blevet lovet det blev ændret. Ydeligere kan jeg på ingen
måde se, hvordan det kan ses
fra to sider - når jeg TROR jeg får hvad jeg bliver lovet, men de hele tiden
igen skruer ned for hastigheden.
YDELIGERE vil jeg IGEN IGEN påpege, at denne tråd er til ANDRE TELIA
KUNDER, der evt. har samme problem. IKKE folk der skal blande sig I,
hvad deres holdning er til emnet - eller hvad andre telia udbyder tilbyder
af løsninger.
Redigeret af sejeulki - 27-Februar-2009 kl. 10:14
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
slate
Guld medlem
Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 10:14 |
kender ikke Fullrate som kunde, men jeg vil gerne reklamere for Fullrates hjemmeside.... Hvis du går ind og påbegynder at oprette dig som kunde så laver de et estimat udfra afstand til central.
Disklaimer 1. Denne side laver sikkert et gæt baseret på afstand til centralen; men har sikkert ingen viden om kablernes kvalitet f.eks. hvis man er så uheldig at have aluminiums kabler imellem centralen og sig selv (en dræber)
Disklaimer 2. Siden viser hvilke Fullrate tjenester som din linie kan bære. F.eks. mine forældre bor 4 km fra centralen og jeg ved at en af naboerne har 4 mbit fra TDC. Fullrates side tilbyder kun 2Mbit/512, vel udfra betragtningen deres næste pakke 5Mbit/512 er over grænsen. Det jeg mener er at selvom Fullrate side siger 8 Mbit, så kan en linie måske godt trække 10-12-16 Mbit.... man rammer måske bare hullet i Fullrates udbud, som pt er 2 - 5 - 8 - hullet - 20
Et andet råd er: spørg dine naboer
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo
DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 10:16 |
sejeulki skrev:
ringer til support og de så informerer mig: "Nu kører dit internet igen - med en 8 mbit linje" - og jeg svarer: "8 mbit???". Jeg har opsagt abonnement - så det er ikke fordi jeg er dum og har fortsat med den velvidende at jeg har haft langsomt internet. Ydeligere har jeg flere gange troet jeg kørte med en rimelig hastighed (tester jo ikke hver dag) og er gentagne gange blevet lovet det blev ændret.
|
Hvis du blev ved med at se problemet, og stadig ringede og klagede, så er det "ønsketænkning".. Virkelighedens verden var så noget andet og den vinkel kunne du ikke acceptere, hvis du flere gange ringede og klagede...
Men pointen er du har altså lukket sagen og opsagt den. det var fremskridt..
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
sejeulki
Bruger
Oprettet: 23-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 10:18 |
testet:
Tilsluttet central: Ålborg C
Afstand fra central til din bolig: ca. 1775 m
Anslået maksimal båndbredde: 8 Mbit / 2048 kbit
se så på trods af de mange løfter - kan de faktisk ikke levere den hastighed
- de gentagne gange har lovet.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 10:19 |
sejeulki skrev:
YDELIGERE vil jeg IGEN IGEN påpege, at denne tråd er til ANDRE TELIA KUNDER, der evt. har samme problem. IKKE folk der skal blande sig I, hvad deres holdning er til emnet - eller hvad andre telia udbyder tilbyder af løsninger. |
Det er et debat forum, og defor kan du ikke "ønske" dig at kun andre telia brugere skal kommentere.
2. det var så ønsketænkning igen, igen.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
sejeulki
Bruger
Oprettet: 23-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 10:21 |
Pendec? Hvad er meningen med dine svar? At få mig til at fremstå som et
fjols? Kan ikke se, hvad din pointe ellers er. Du kender jo ikke historien.
Du
ved ikke hvad der er blevet sagt - hvad der er lovet - hvor mange gange
jeg
har været i stofa butikken - hvordan de fx skruer op for hastigheden og
så
langsomt skruer ned igen. Dette er hvad jeg for nyligt har opdaget. Vil
undskylde - hvis jeg ikke lige hverdag sidder og tester hastighed.
IGEN IGEN IGEN - vil gerne undgå poste - der ikke har andet formål end,
at
påpege at jeg er et fjols - fordi jeg ikke opsagde det før. Folk kender jo
ikke
historien, hvorfor de ikke kan forstå omstændighederne.
Ønsketænkning - hvis jeg fx laver en post med hvor et specifik fjernsyn
kan købes billigst og folk begynder at diskuterer andet så er det jo off-
topic. Ligesom dine indslag. Det er ikke ønsketænkning, at folk holder
sig til emnet - og ikke kommer med åndsvage indlæg.
Redigeret af sejeulki - 27-Februar-2009 kl. 10:23
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
sejeulki
Bruger
Oprettet: 23-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
|
Sendt: 27-Februar-2009 kl. 10:25 |
Din sidste kommentar pendec er UDELUKKEDNE for at være provokerende.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |