|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
Stofa butikken?! Er det ikke en Telia ADSL du har? Der er ikke nogen der manuelt sidder og skruer din hastighed op og ned - en forbindelse "trainer" sig selv til en hastighed, og der kan man så fra centralt hold sætte et maksimum den kan traine... Igen, det ville klæde dig hvis du og de du finder til en samlet klage ville prøve at sætte jer ind i det I vil klage over - på den måde bliver I taget seriøst. At klage over at nogen sidder og sætter din hastighed op og ned, og at påstå at du bliver lovet 20Mbit minus 10-15%, når det faktisk ikke er det Telia skriver, det er dig en del imod... Spændende om du også undlader at kommentere dette saglige indlæg, du har valgt at ignorere de andre jeg har skrevet med gode råd (og det får dig igen til at fremstå lidt skidt i mine øjne)... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
sejeulki ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
Igen til at fremstå som skidt? Der må åbentbart være et eller andet der er
gået hen over hovedet på mig - og det beklager jeg meget. Jeg startede abonnement hos Stofa - Stofa ADSL blev så opkøbt af ADSL (Du ville vide dette, vis du læste tråden). Jeg har ikke skrevet, at der sidder en mand og skruer op og ned for hastigheden. Dog VAR jeg i Stofabutikken, da jeg først opdage problemet og klagede...-ham i butikken LOVEDE at de ville gøre alt for at sørge for min hastighed ville stige således den kom tæt op på de 20 mbit. Dette gjorde den også. Min pointe er så, at efterhånden som stofa (nu Telia) har fået flere og flere kunder (måske flere kunder end deres net kan klare) - så er hastigheden faldet. Da jeg startede mit abonnement testede jeg hastighed på fullrate, hvor den sagde 17 mbit. Nu siger den 8 mbit. Jeg tror, at os kunder gennem de sidste 7 måneder langsomt har fået lavere og lavere internethastighed pga. øgelse af kunder. Men dette har faktisk slet ikke noget med sagen at gøre. Meningen med posten (læs mit første indslag) er, at se om der er andre Telia kunder, der bliver "snydt" med hastigheden. Igen forstår jeg ikke meningen med denne post. Det er klart, at før der klages skal vi være enige om hvad der klages over - men først vil jeg jo høre fra andre telia kunder. En evt. klage vil jo afhænge af omstændighederne, hvilket hverken dig eller mig - kan vide noget som helst om - før historierne fra andre telia kunder kommer fra. Nej jeg syntes faktisk OVERHOVEDET ikke din post er saglig relevant... Redigeret af sejeulki - 27-Februar-2009 kl. 12:19 |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
Du synes ikke det er relevant at jeg giver dig et godt råd der kan få din klage til at virke mere sagligt? Og samtidig mener jeg faktisk at jeg hjælper dig med at få helt nøjagtigt klarlagt hvad det er du vil klage over. Hvis du vil samle flere kunder til en klage til Telia, så er det vel relevant at du får defineret hvad du vil klage over, så de der skal klage sammen med dig ved om de er ramt af samme problemer. At du tror at mængden af kunder i dit område har noget at gøre med at din hastighed falder fra 17Mbit til 8Mbit er igen igen et udtryk for at du vil bruge argumenter i din klage, som er ren tågesnak - og at jeg så giver jer (hvis I er flere der vil klage) et lille hint om, at det skal I nok _ikke_ skrive i jeres klage, så er det vel god hjælp? Men jeg stopper da bare nu - jeg har, som Telia kunde, absolut ingen problemer med hastigheden på min forbindelse, hverken downstream eller upstream... |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Jeg kan kun gentage min selv. ønsketænkning er, jeg betaler for 20Mbit og Telia leverer en internet forbindelse som ikke kører 20Mbit. så klager jeg og tror de så fixer problemet og jeg får 20Mbit. Telia som ejer skal orientere dig om omstændighederne, her har de fejlet. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Kan jeg få reduceret pris, når min hastighedsmåler viser ringere hastighed end i produktet?
|
|
![]() |
|
Rob801 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
![]() |
Vi har en lignende sag som jeg skrevet om her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53588& PN=2 Det var meningen at jeg ville opdatere den når sagen var helt slut, men i sidste uge fik vi aftalt at vi kunne finde en ny udbyder. Det var min kone som talte med dem fordi jeg kom alt for hurtigt op og koge De (Telia) vil ring igen på onsdag for at aftale hvad vi skal betale for jan, feb, og marts og for at høre hvem vi skal skifte til. Nu har jeg ikke læst hele din tråd igennem, men, jeg vil tror at når du bestiller 20 og kun få 8 så skal du ha mulighed for at betale for 10 (8 er inden for hvad er rimeligt at forvente som aktuel hastighed for en 10 megabit forbindelse). Vi kunne kun få 4 megabit (målt til 3,5 aktuelt) på en 10 megabit kontrakt. Så argumenterede vi at det var urimeligt at vi skulle betale fuld pris når vi kun får 35-40% (max) af den aftalte hastighed Vi fremhævede (over for dem) hvad de selv har skrevet på deres webside: Er Telia forpligtiget til at levere under alle omstændigheder? De har på ingen måder forsøgt at undersøge om det var teknisk muligt før de indgik en kontrakt (som de ikke kunne overholde) med os. Til sammenligning, når vi går ind på "Full Rates" webside og indtaster vores adresse, få vi et nøjagtigt mål fra centralen (i Langå) ud til vores hus og de skriver at vi måske kun kan få en 2mbit forbindelse (nu ved vi selv at vi kan få 4 uden problem...fordi de alle sammen køre på TDCs net her ud). Telia kunne sagtens havde lavet den samme udregning men de vil bare ha nogen kunder ind lige meget hvad! Så må vi se hvad sker på onsdag. |
|
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230 Sony BDP-S370 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |