recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snyd med bredbåndshastighed Telia
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSnyd med bredbåndshastighed Telia

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af sejeulki sejeulki skrev:

hvor mange gange
jeg har været i stofa butikken - hvordan de fx skruer op for hastigheden og
så langsomt skruer ned igen. .


Stofa butikken?!

Er det ikke en Telia ADSL du har?

Der er ikke nogen der manuelt sidder og skruer din hastighed op og ned - en forbindelse "trainer" sig selv til en hastighed, og der kan man så fra centralt hold sætte et maksimum den kan traine...

Igen, det ville klæde dig hvis du og de du finder til en samlet klage ville prøve at sætte jer ind i det I vil klage over - på den måde bliver I taget seriøst.

At klage over at nogen sidder og sætter din hastighed op og ned, og at påstå at du bliver lovet 20Mbit minus 10-15%, når det faktisk ikke er det Telia skriver, det er dig en del imod...

Spændende om du også undlader at kommentere dette saglige indlæg, du har valgt at ignorere de andre jeg har skrevet med gode råd (og det får dig igen til at fremstå lidt skidt i mine øjne)...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
sejeulki Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 12:18
Igen til at fremstå som skidt? Der må åbentbart være et eller andet der er
gået hen over hovedet på mig - og det beklager jeg meget. Jeg startede
abonnement hos Stofa - Stofa ADSL blev så opkøbt af ADSL (Du ville vide
dette, vis du læste tråden). Jeg har ikke skrevet, at der sidder en mand og
skruer op og ned for hastigheden. Dog VAR jeg i Stofabutikken, da jeg
først opdage problemet og klagede...-ham i butikken LOVEDE at de ville
gøre alt for at sørge for min hastighed ville stige således den kom tæt op
på de 20 mbit. Dette gjorde den også. Min pointe er så, at efterhånden
som stofa (nu Telia) har fået flere og flere kunder (måske flere kunder end
deres net kan klare) - så er hastigheden faldet. Da jeg startede mit
abonnement testede jeg hastighed på fullrate, hvor den sagde 17 mbit.
Nu siger den 8 mbit. Jeg tror, at os kunder gennem de sidste 7 måneder
langsomt har fået lavere og lavere internethastighed pga. øgelse af
kunder.

Men dette har faktisk slet ikke noget med sagen at gøre. Meningen med
posten (læs mit første indslag) er, at se om der er andre Telia kunder, der
bliver "snydt" med hastigheden.

Igen forstår jeg ikke meningen med denne post. Det er klart, at før der
klages skal vi være enige om hvad der klages over - men først vil jeg jo
høre fra andre telia kunder. En evt. klage vil jo afhænge af
omstændighederne, hvilket hverken dig eller mig - kan vide noget som
helst om - før historierne fra andre telia kunder kommer fra. Nej jeg
syntes faktisk OVERHOVEDET ikke din post er saglig relevant...

Redigeret af sejeulki - 27-Februar-2009 kl. 12:19
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af sejeulki sejeulki skrev:

Igen til at fremstå som skidt? Der må åbentbart være et eller andet der er gået hen over hovedet på mig.

 Nej jeg syntes faktisk OVERHOVEDET ikke din post er saglig relevant...


Du synes ikke det er relevant at jeg giver dig et godt råd der kan få din klage til at virke mere sagligt?

Og samtidig mener jeg faktisk at jeg hjælper dig med at få helt nøjagtigt klarlagt hvad det er du vil klage over. Hvis du vil samle flere kunder til en klage til Telia, så er det vel relevant at du får defineret hvad du vil klage over, så de der skal klage sammen med dig ved om de er ramt af samme problemer.

At du tror at mængden af kunder i dit område har noget at gøre med at din hastighed falder fra 17Mbit til 8Mbit er igen igen et udtryk for at du vil bruge argumenter i din klage, som er ren tågesnak - og at jeg så giver jer (hvis I er flere der vil klage) et lille hint om, at det skal I nok _ikke_ skrive i jeres klage, så er det vel god hjælp?

Men jeg stopper da bare nu - jeg har, som Telia kunde, absolut ingen problemer med hastigheden på min forbindelse, hverken downstream eller upstream...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 14:23

Jeg kan kun gentage min selv.

ønsketænkning er, jeg betaler for 20Mbit og Telia leverer en internet forbindelse som ikke kører 20Mbit. så klager jeg og tror de så fixer problemet og jeg får 20Mbit.

Telia som ejer skal orientere dig om omstændighederne, her har de fejlet.
Du som bruger skal da ikke konsekvent påpege at du betaler for 20Mbit når det er helt normalt er ikke alle kan få max båndvidde.

Så forklarer du dem din linie ikke ser ud til at kunne køre 20Mbit og at du gerne vil have rettet til 8Mbit (som du skulle have gjort fra starten) og betaling tilpasses eller skifte udbyder igen.

Jeg prøvet at påpege at du som forbruger tror din indgangsvinkel er korrekt, men at du udadtil lyder som en som bare kræver uden at forstå hvad du egentlig har gjort forkert fra starten.
og så løber det løbsk og du er ser kun dit argument som rigtigt.

Telia har nok deres fejl, hvis de konstant har forsøgt at opdatere din forbindelse til 20Mbit, når de kan se du ikke kan få det.
Du har så fejlet når du har accepteret at de "forsøgte" flere gange.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 15:10

Kan jeg få reduceret pris, når min hastighedsmåler viser ringere hastighed end i produktet?
Nej, det er ikke teknisk muligt at afregne efter den oplevede maksimale hastighed. Hvis du f.eks. ikke er i stand til at måle 20 Mbit/s, men blot 14 Mbit/s, kan du vælge mellem to muligheder. Du kan fortsat betale prisen for muligheden op til 20 Mbit/s. Du kan også vælge at nedgradere, så du kan få op til 10 Mbit/s. I det sidste tilfælde vil du få den maksimale hastighed til den reducerede pris, men vær opmærksom på at også her vil der være en afvigelse på grund af den administrative del, der ikke kan måles med internet-målere.


Er det ikke en paragraf som du bør forholde dig til?

Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 17:35

Vi har en lignende sag som jeg skrevet om her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53588& PN=2

Det var meningen at jeg ville opdatere den når sagen var helt slut, men i sidste uge fik vi aftalt at vi kunne finde en ny udbyder. Det var min kone som talte med dem fordi jeg kom alt for hurtigt op og koge...(og hun kan være meget mere diplomatisk end mig), men hun skulle virkelig presse på og styre sig for ikke at blive sur til sidste.

De (Telia) vil ring igen på onsdag for at aftale hvad vi skal betale for jan, feb, og marts og for at høre hvem vi skal skifte til.

Nu har jeg ikke læst hele din tråd igennem, men, jeg vil tror at når du bestiller 20 og kun få 8 så skal du ha mulighed for at betale for 10 (8 er inden for hvad er rimeligt at forvente som aktuel hastighed for en 10 megabit forbindelse).

Vi kunne kun få 4 megabit (målt til 3,5 aktuelt) på en 10 megabit kontrakt. Så argumenterede vi at det var urimeligt at vi skulle betale fuld pris når vi kun får 35-40% (max) af den aftalte hastighed (det er på grund af afstand til centralen og støj på linjen...målt uden for vores hus af en TDC tekniker for Telia). Havde de en pris sats som hedder "4 mbit" ville vi måske være blevet hos dem.

Vi fremhævede (over for dem) hvad de selv har skrevet på deres webside:

Er Telia forpligtiget til at levere under alle omstændigheder?
Nej. Vi starter med at undersøge, om det er teknisk muligt at levere bredbånd til din adresse i den hastighed, du ønsker. Hvis det ikke er muligt, modtager du besked om at der ikke kan leveres, og så ophører aftalen.

De har på ingen måder forsøgt at undersøge om det var teknisk muligt før de indgik en kontrakt (som de ikke kunne overholde) med os.

Til sammenligning, når vi går ind på "Full Rates" webside og indtaster vores adresse, få vi et nøjagtigt mål fra centralen (i Langå) ud til vores hus og de skriver at vi måske kun kan få en 2mbit forbindelse (nu ved vi selv at vi kan få 4 uden problem...fordi de alle sammen køre på TDCs net her ud). Telia kunne sagtens havde lavet den samme udregning men de vil bare ha nogen kunder ind lige meget hvad!

Så må vi se hvad sker på onsdag.

 

Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370












Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu