|
Snydt af Bilka? |
Besvar | Side <12345 9> |
Forfatter | |||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Når nu køberne er glade for deres tv, er der så grund til at de skal til at gøre noget ved det? Klaus |
|||
Martin Sjøstrand
Guld medlem Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jooh, men at de ikke går i spåner over det, er jo ikke enbetydende med at de ikke synes at det er ærgeligt at det ikke har smart-funktioner... det er jo derfor at de i første omgang, lige efter køb, gerne ville returnere det. Men vi kan jo lige tage en bil-analogi Hvis jeg købte en billig bil, som blev solgt som værende med aircondition, men jeg ikke var bilkyndig nok til at vide at denne model slet ikke leveres med aircondition, og jeg så efterfølgende brokker mig, men får at vide at jeg ikke har en sag, fordi der kan sagtens komme frisk luft ind i bilen. Så ville jeg måske heller ikke gå i spåner over det, da jeg sjældent bruger aircondition... men jeg kan da stadig syntes det er rigtigt træls, men slå mig til tåls med, hvad jeg tror er rigtigt, nemlig at jeg ingen ret har til at lade købet gå retur
|
|||
anzelz
Bruger Oprettet: 01-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har de ikke en ipad, så kan de købe en billig Google Chrome og styre netflix meget smartere end et smart tv nogensinde ville kunne :)
|
|||
Monitor Audio Radius
Front 270 Center 250 Baghøjttalere 180 Harman Kardon DPR 2005 |
|||
Lars_M
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tja, kan godt følge dig i at sælger måske har været et nummer for smart i det tilfælde. MEN, hvis køber nu alligevel er tilfreds med sin handel, er der vel ingen grund til at 3. Part (læs: dig) går ind i sagen og laver ballade?
Tænk over hvad der skal investeres af tid og energi, samt hvad afkastet kan blive? Måske de kan få pengene igen. Hvad så? Så skal DU ud og finde dem et nyt tv, og skal køber så have flere penge op af lommen for at få et "rigtigt" smart tv, så står du med aben. Mit råd er; lad den ligge. Så kan du hjælpe dem med at købe en chromecast, Apple TV eller lignende, hvis de ønsker mere funktionalitet i fremtiden. På den måde skal der ikke investeres tid/energi/penge nu, og du har en billig løsning i baghånden fremadrettet. Alle vinder. |
|||
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
|||
Fnulder
Guld medlem Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej ikke noget Bilka skal bevise. Kan heller ikke uden videre bare gå ned til min bilforhandler og sige bilen ikke kan køre 300 km/t, og så må forhandler ellers bevise han IKKE sagde bilen kunne dette. Der findes ikke nogen klart lov definition på hvad SmartTV er? Ro på med det advokat....
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den forklaring holder ihvertfald ikke over for begrebet "smart-tv".
Jo i aller højeste grad. Tiden er som sådan ikke et problem. Alt inde for 2 år kan man reklamere over. At der er funktioner ved et produkt, man først opdager/fejler eller andet efter en rum tid, det er hammerende irrelevant. Produktet har haft manglen fra start, uanset hvornår man opdager det. Man skal derimod gøre opmærksom på manglen, når man opdager det. Et forbehold for en fejl i en reklame betyder ikke at man derved fraskriver sig ansvaret.
Forbeholdet bliver som standard taget for at læserne skal vide, at der kan opstå fejl. Men det har så sandelig intet med ansvaret at gøre. Eksempelvis kunne det være en reklame for et produkt, som så viser sig at ikke være tilgængelig alligevel. Oplagte/indlysende fejl (uden dog at det kan defineres tydeligere) er forhandleren derimod ikke ansvarlige for. Det kunne fx være en tydelig (sund fornuft) fejl i en pris angivelse, der er så afvigende fra normalen, at man må formode de fleste vil være klar over, at der er tale om en fejl. Men man kan bestemt ikke efterfølgende sige til en kunde, at de skulle have læst på lektien, fx ved at skulle have læst på en kassen eller lign. Det mener jeg er helt ude i hampen. Hvis det argument skulle have været brugbart, så har personen der stod bag reklamen allerede begået selvsamme fejl før det, eller i det mindste selv have sat sig ind i, hvad et smart-tv er. Ergo, den bør også falde tilbage på forhandleren. Jeg synes det er rigtig skidt håndteret af Bilka det her. Specielt fordi de tilsyneladende lægger ud med, at forsøge forklare sig ud af deres egen fejl, ved at komme med en forklaring, som bare gør hele situationen endnu værre, for dem. |
|||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bilka skriver på deres egen hjemmeside:
Hvad er Smart tv? Et Smart TV er et TV der er forbundet til internettet og kan køre forskellige programmer. De forskellige mærker har forskellige programmer. Blandt de mest populærere Smart TV programmer er Netflix, ViaPlay, HBO og flere andre streamingtjenester, der giver dig mulighed at se film og serier når du vil. Af andre Smart TV funktioner kan nævnes: Internet browser, Facebook, Twitter og mange flere. |
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lige præcis hvad angår biler, så er det en lidt anden kategori. Men i princippet er der ingen forskel. Det er desværre vores vattet samfund der gør, at du ikke kan klage over, når en bil ikke lever op til forventningerne i netop denne henseende.
Den udtalelse ville jeg ikke turde satse mine penge på. Der findes efterhånden en rimelig generel opfattelse af, hvad smart-tv er for en finurlighed. Een ting er dog stensikkert. Den er ikke lig med den udtalelse, som Bilka-personen er komme med (vise billeder fra en usb stick). Skal man endelig gøre det korrekt, så ser man på producenten af TVét, og deres definition af smart-tv. Det er jo reelt set ikke Bilka der bestemmer hvad TVét kan/ikke kan, men derimod producenten. Men hvis Bilka siger noget/giver udtryk for noget, som TVét ikke kan med samme begreb som producenten ellers bruger, så har Bilka et problem, et vildlednings-problem! |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og pudsigt nok får kunden at vide, at smart-tv er "visning af billeder fra en usb stick". At Bilka ikke selv kan se hvor langt ude det er, det er sgu bekymrende. |
|||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som jeg i forrige besked viste Bilkas definition af et smartTV så kan køber faktisk forlange at få den ægte vare leveret og afslå at få penge retur
|
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad køber kan forlange, er efter min mening i første omgang sekundært. Jeg synes det er langt mere bekymrende, at der tilsyneladende dukker den slags sager op, der er helt hen i vejret. Medmindre den person i Bilka der er snakket med vitterlig tror, at det er definitionen af smart-tv, (vise billeder fra usb stick), så er der klart udtryk for, at de (Bilka) er klar over, at der er oprindeligt er begået en fejl fra deres side. Og det burde de rode bod på på en helt anden måde, end ved at forsøge lægge ansvaret over på køber. Jeg fatter simpelthen ikke, at Bilka ikke selv kan se det, og evt. tilbyde et TV MED smart-tv i. Mer-prisen kan de evt. slås om, men til den lidt pænere side, så burde Bilka tage den på sig, som kompensation for "svie og smerte" ikke mindst i forbindelse med den tåbelige forklaring/service person. Hvis der er tale om, at personen bare ikke er klar over definitionen, så bør personen opdateres eller fjernes fra den stilling. At forvente køber ved mere end sælger, det er helt og aldeles uacceptabelt! Jeg har slet ikke ord for, hvor grelt jeg synes det er, at sige til en kunde, at de skulle have tjekket emballagen/kassen. Hvorfor skulle kunde det, når forhandleren skriver "smart-tv". Hvis denne sag føres til forbrugerklagenævnet, så ser udfaldet umiddelbart skidt ud for Bilka, efter min mening. Og det endelige resultat vil sandsynligvis være, at de får en over snuden, dårlig omtale, taber en kunde og et salg. Det er den pris de skal holde op imod, at give kunden et andet tilsvarende med smart-tv i eller en kompensation. Jeg ved godt hvad jeg ville have valgt, hvis jeg var Bilka - Så høj en pris kan dette TV næppe have. Selvfølgelig skal det holdes op imod, hvor mange TV der er solgt som "falske" smart-tv, og dermed risikoen for, hvor mange kompensationer der kan være tale om. Men lur mig om ikke antallet er rimelig begrænset. |
|||
steen5
Super bruger Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mon ikke Bilka har forbehold for trykfejl i deres reklamer/annoncer.
Og en anden gang er det en god ide at sætte kompetente personer til at købe et tv! Det svare til at få konen til at købe en ny bil. Det kan jo næsten kun gå galt.
|
|||
Besvar | Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |