|
Snydt af Bilka? |
Besvar ![]() |
Side <1 45678 9> |
Forfatter | |||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
I det her tilfælde er det ligegyldigt. Falsk/forkert markedsføring kan forekomme alle steder. Det er ikke i salgsøjmed at denne sag er relevant. Det relevante og springende punkt er, hvordan der reageres, når en forbruger klager over det.. Og der har Bilka tilsyneladende nogle problemer, efter min mening. Det værste er, at de forsøger forklare sig ud af den, med en komplet vanvittig forklaring, som strider direkte imod deres egen beskrivelse. Den del bør slet ikke forekomme. For det er den der giver anledning til en hel del yderligere og unødvendige problemer. Bilka bør erkende, at de har sat skiltet på reklamen ved en fejl, eller erkende at skiltet er misvisende, i forhold til hvad de ellers skriver smart-tv er. Uanset hvad de erkender, så er det deres egen fejl som de skal erkende. De bør på ingen som helst måde forsøge forklare sig ud af den, og slet slet ikke ved at pålægge forbrugeren en slags med-ansvar, som også flere herinde åbenbart synes forbrugeren har. Det er grotesk! Når Bilka har erkendt deres del af ansvaret, så kan man tage den derfra. Indtil da, så er Bilka pr defintion "the bad guys" i denne sag. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ikke desto mindre er der en udbredt generel opfattelse.
Og det absolut springende punkt - Nogle TV bliver markedsført som Smart-TV. Ergo er definitionen der.
Det spørgsmål løftede jeg allerede i smart-tv´s spæde barndom. Det står endnu ubesvaret hen. Problemet er netop opdateringerne, specielt hvis det er opdateringer der er afgørende for TVét funktioner. I min verden, hvis en eksempelvis Netflix app ikke opdateres, og Netflix pludselig skifter, så TVét ikke længere kan vise Netflix, så lever TVét ikke længere op til forventningerne, og det har juridisk set en mangel. Her kommer vores 2 års reklamationsret desværre ind og "redder" røven på producenten. For kort tid siden gentog jeg hvad jeg også skrev den gang. Vi forbrugere skal se de produkter som vi køber, som værende noget der kun har en reel værdi i 2 år. Holder det længere, så er det fantastisk. Men forvent ikke mere end 2 år. Og det er ikke fordi jeg synes det er godt, tværtimod. Men det er producenterne selv, der desværre har valgt det sådan. Redigeret af Kandersen - 28-September-2015 kl. 15:17 |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Fuldstændig 110% enig her. Det er skamligt at der er nogen der bare tilnærmelsesvis kan få den tanke, at det er forbrugerens skyld eller ansvar. ![]() |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
NEJ! Læren må være, at få Bilka til at rette ind, så forbrugerne kan få den rette tillid til dem, så forbrugerne NETOP IKKE behøver at skulle finde alternative løsninger for deres inkompetence. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Forbehold er ikke lig med ansvarsfraskrivelse. Sådan fungere det mig bekendt ikke!!
Enig i, at Bilka kan skrive præcis hvad DE vil. Men det fritager dem ikke for ansvaret, hvis de får skrevet noget forkert, eller opfinder andre "nye" begreber, og slet ikke for eksisterende begreber.
Så må Bilka oppe sig, så de ikke skriver andet end det rigtige, eller det som er til at forstå. Det kan ALDRIG være forbrugerens problem. Magter de ikke det, så bør de forbrydes at handle med forbrugere mere! |
|||
![]() |
|||
steen5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bilka er et supermarked som har forstand på mad og tøj.
Man kan ikke forvente kompetent elektronisk viden fra deres ansatte. Men det er fint at købe et billig tv derude, bare man har sat sig ind i tingene på forhånd.
|
|||
![]() |
|||
julefanden ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2015 Sted: Kalundborg City Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Giver dig ret i at man bør have og kunne ha tillid til der hvor man handler. Problemet er bare at folk forventer at alt skal være åh så billigt at det jo er svært for de "rigtige" forhandlere at følge med. Så jeg synes at den går begge veje. Hvis folk forventer ordentlig service og vejledning så bør man måske ikke vælge lavpris husene som Bilka, Elgiganten og Aldi. Man går jo også til slagteren hvis man vil ha noget ordentlig kød og vejledning om dette. Vælger man istedet Netto, så kan man heller ikke forvente det vilde.
|
|||
![]() |
|||
julefanden ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2015 Sted: Kalundborg City Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der er jeg enig. Man kan jo ikke forvente super service et lavpris sted. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det fritager dem ikke for ansvaret for pokker.. De skal stadigvæk stå til ansvar, når så der er en forbruger, der troede at han/hun købte det der stod i DERES fejlagtige annonce. Specielt når det ikke er en tydeligt/oplagt fejl, såsom en markant pris-fejl kan være, hvor man med rette kunne sige, at det burde enhver forbruger være klar over. Når/hvis en forhandler har lavet en fejl i en annonce, så er det mest naturlige, at man gør opmærksom på denne fejl, når folk henvender sig og vil købe produktet.. Det er sket massevis af gange. Netop så folk dels ved, at desværre, nu er de rejst 200km alene for at købe et produkt, der ikke stemmer overens med reklamen. Og så kan forbrugeren vælge at gennemføre handlen med de nye informationen, eller gå tomhændet hjem. DET ER DET MAN TAGER FORBEHOLDET FOR! AT forbrugere kan risikere at eksempelvis køre forgæves, eller møde op til et helt andet produkt. Og måske endda en anden pris. INDEN en handel gennemføres. FORBEHOLDET ER IKKE EN ANSVARSFRASKRIVELSE, EFTER en handel er gennemført. Sker det, at nogen desværre får købte produktet i den tro, at det stemmer overens med annoncen. Jamen, så tager man bare produktet retur, hæver handlen, kompensere eller andet, der kommer forbrugeren til fordel/gør forbrugeren tilfreds med det fejlagtige køb. Det burde ENHVER forhandler gøre. Men her i denne situation har du noget helt andet. Bilka nægter "smart-tv" er en fejl. Og så kommer Bilka med en forklaring, som er helt hen i vejret, og som ydermere ikke engang stemmer overens med deres egen beskrivelse af samme begreb "smart-tv". Det kan sådan set ikke gøres værre end Bilka har gjort det!
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Noget vrøvl.. Om så det var den lokale slagter, så fritager det ikke for ansvaret! Alt det der med at pålægge forbrugeren et med-ansvar i det her, det er simpelthen langt ude, og tjener kun et formål - at der vil komme flere som Bilka, med en fuldstændig vanvittig indstilling til tingene. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så er det godt den her sag ikke handler om service! |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10943 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Folk/forbrugerne skal ikke forvente mere, end der står i købeloven. Plain and simple. Dvs. køber de en vare, så skal den fungere i henhold til annonceret, som selvfølgelig skal være i henhold til specifikationerne. Hvis forhandler ændre specifikationerne og/eller annonce, så er det forhandlerens eget ansvar og problem. Det KAN IKKE/MÅ ALDRIG være/blive forbrugerens. Den dag det sker, så kan du tørre dig selv bagi med købeloven og forbrugerbeskyttelsen! Og jeg har ingen som helst forestilling om, at end ikke de mere "kvalificeret" forhandlere ville udnytte det. Det handler om at tjene penge, også for dem.
At en forhandler begiver sig ud i at sælge produkter, som de måske ikke helt har styr på, det har intet at gøre med forbrugerbeskyttelsen efter en handlen er indgået. Det du forsøger, er at få folk til at afholde sig fra at handle forskellige produkter med eksempelvis Bilka. Umiddelbart er jeg ikke uenig. Men det er ikke sådan virkeligheden er. Og så er man nødt til at forholde sig til virkeligheden. Dvs. så længe Bilka forhandler eksempelvis "smart-tv", og ydermere annoncere for det, så må de også stå til ansvar for det. Plain and simple! Det kan ALDRIG være nogen som helst andres ansvar. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 45678 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |