recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snydt af Bilka?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snydt af Bilka?

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 22:18
Hej Bent. Familien kommer på besøg i næste uge, så forelægger jeg dem lige, at det ser ud til at der er mulighed for at rent faktisk reagere på det her, og så hører jeg lige, om jeg skal hjælpe dem med at arbejde mere i det Smile
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 22:27
Tak Martin. Det bliver spændende at høre. Får vi lov til fortsat at følge udviklingen?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 22:50
Trykfejlen må være at de mangler et "et"
SMART TV - skulle være - ET SMART TV

I så fald er det en smagssag :-)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 08:28
Det må være deres eget problem, hvis man har ønsker om afvikling af specielle services må man sætte sig ind i, om den givne vare kan - ellers må man spørge i butikken.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

hvis man har ønsker om afvikling af specielle services må man sætte sig ind i, om den givne vare kan - ellers må man spørge i butikken.

Ja - specielle services.

Men nu kan TV'et slet ikke afvikle services - overhovedet!

Og dét er nu en gang det, et "SmartTV" dækker over. At det kan afvikle services. Dvs. når et TV annonceres som et "SmartTV", så behøver man ikke sætte sig ind i om det kan afvikle services - det ligger implicit i, at det er et "SmartTV", at det kan det.

Kan det så ikke det alligevel, så er det ikke et "SmartTV", og dermed er reklamen misvisende/fejlbehæftet.

Længere er sagen ikke...

Redigeret af HeartWare - 30-September-2015 kl. 09:32
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Smart-tv klistermærket var en fejl i reklamen, personalets efterfølgende afvisning er latterlig, men i bund og grund er det trådstarter der har et "problem" med manglende Netflix.......


Klaus

Klaus, med al respekt, da jeg ellers synes du er rimelig fornuftig, så er ovenstående noget, som ALLE forbrugere burde have et problem med, og ikke kun de der bliver ramt af det.
De har købt et produkt ud fra en fejlagtig og vildledende annoncering. Hvorvidt manglen var det aller vigtigste for dem i verden, det er principielt hammerende ligegyldigt. Det ændre ikke ved, at produktet i sig selv ikke lever op til annonceringen. Det skal vi som forbrugere ikke affinde os med, uanset om det er mangler der har betydning for os nu og her eller ej. 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Det må være deres eget problem, hvis man har ønsker om afvikling af specielle services må man sætte sig ind i, om den givne vare kan - ellers må man spørge i butikken.

Det er fair nok du har den holdning, det acceptere jeg - Men jeg håber dælme du er en af få, for ellers ser det ret skidt ud for fremtiden, for forbrugerne.
Skal jeg være lidt firkantet, så er du et tydeligt eksempel på, hvorfor de her sager overhovedet sker. Jeg vil tro, at hvis du sad i samme situation som trådstarterens familie, så ville du OGSÅ føle, at det er din egen skyld, og bare affinde dig med situationen.
   
Virkeligheden er en anden.

Et godt råd, som du pudsigt nok selv bruger mod forurettede - Sæt dig ind i tingene, så du ved hvordan virkeligheden er. Og ikke mindst, hvorfor det er ekstremt vigtigt at holde fast i det der er tilbage af den, og ikke lade os (forbrugerne) affinde med hvad som helst, gøre andres fejl til vores fejl, som de så kan fortsætte og leve højt på. Måske du endda begynder at forstå, hvorfor der overhovedet er brug for forbrugerbeskyttelse.
Alternativ mangler du måske at komme i samme situation, som trådstarterens familie - Så kan det være at du føler dig motiveret til at, "sætte dig ind i tingene", på den rigtige måde.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu