|
snydt - gennem privat køb |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | |||
dabp
Bruger Oprettet: 08-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 227 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 09:58 | ||
Bare lige til info, så kører jeg en sag mod en fyr lige nu, på kun 1700kr og der har politiet taget fat i ham og han skal ind på stationen imorgen og forklare sig :D Så det behøver ikke være sådan at de skal have mange ting på ham, men blot skal man have styr på sine informationer så de er nemme at gå til og politiet ikke skal til at finde hoved og hale i en rodebunke informationer... |
|||
Guests
Gæst |
Sendt: 10-November-2010 kl. 11:24 | ||
Netop fordi bankoverførsler ikke er lavet til privat køb, der er andre betalingsmetoder der bedre egnede til det end en bankoverførsel. En bank har ingen mulighed for hæve på konti der ikke deres. Tænk bare tanken at alle banker kunne hæve og indsætte penge på alle de konti de kender reg og kontonummer på. Du kunne nok godt få bankerne til lave sådan et system hvis du har villig til at betale for det. Men det ville blive så dyrt at du ville fravælge det når beløbet ikke er større end 1700 kr. |
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 11:39 | ||
En bank overførelse svarer til at man har givet personen pengene i hånden kontant. Så derfor har bankerne ingen lovhjemmel til at tilbagefører pengene. En grotesk jeg kender til er en der skulle betale en regning på > 50.000. Han kom til at tatse forkert kontonummer. Den forkerte konto tilhørte et firma der var gået konkurs og pengene indgik i konkursboet og kunne ikke tilbagebetales.
Så når man overfører penge via sin netbank, så skal man huske at kontrollerer at det er den rigitge konto an har angivet.
|
|||
Stromgren
Super bruger Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 11:46 | ||
hvis du har reg og konto nr. må du kunne få hans adresse, også er det da bare at hente dine penge selv
|
|||
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
|||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 12:32 | ||
Og hvorfor tror du så, banken skulle få lyst til at udlevere disse oplysninger ???
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 12:46 | ||
Og selvom du fanger dem på en dag hvor de rent faktisk havde lyst, så er det ikke noget de må. Der er meget stramme regler omkring dette og bankerne må ikke give nogle oplysninger til 3. mand om folks konti eller personlige oplysninger. Hvis du selv har kontonummer, navn, adresse og alt muligt andet, må banken ikke engang bekræfte for dig om disse ting stemmer overens. Du kan derfor i bund og grund ikke bruge et kontonummer til noget som helst, medmindre du selv går i gang med noget svindel og udgiver dig for at være kontohaver - og det er lidt noget rod.
|
|||
Conluxa
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 13:43 | ||
http://www.guloggratis.dk/hjaelp/77:Jeg-mistaenker-en-annonce-for-svindel---hvad-goer-jeg
Hvis du har/får sælgers navn og adresse, kan du starte med at sende et rykkerbrev med en frist på 10 dage.
Husk at sende brevet sammen med en afleveringsattest.
Derefter kan du indlevere en betalingspåkravsblanket i byretten.
Jeg er gået i gang med en lignende sag, dog blev pakken beskadiget undervejs og sendt retur til sælger.
Sælger har fået udbetalt et erstatningskrav af PostDanmark, men vil ikke tilbageføre mit tilgodehavende.
Sælger bortforklarer at jeg aldrig har sendt et kontonummer, hvilket jeg dog har bevist til sælger flere gange. Redigeret af Conluxa - 10-November-2010 kl. 13:44 |
|||
Darknezs
Super bruger Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 13:49 | ||
På godt jysk er det træls at blive snydt! Men man skal ikke gøre sig til forbryder fordi den anden er det.
Så prøv at tale med Gul og gratis, som flere foreslår og evt. gør som Conluxa siger. |
|||
Infinity
Guld medlem Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 14:38 | ||
Som bankmand kan jeg fortælle dig, at du er helt forkert på den her. Udover hvad der kommer på kontoudskriften registrerer vi ikke hvad der er af tilbageførsler og hvorfor der tilbageføres og vi anmelder aldrig vores kunder med mindre de har forbrudt sig mod banken. Som en anden har skrevet - Vi kan ikke tilbageføre penge uden kontohavers underskrift/accept. Det tillader lovgivningen ikke. På den anden side er det ulovligt at beholde penge/værdier som man er kommet til uretmæssigt, så for vi lavet en fejloverførsel kan vi tvinge kunden til at tillade en returnering. Men det er der ikke tale om her Her har en småforbryder snydt sig til nogen penge han ikke skulle have. Og de kan kun returneres hvis småforbryderen/kontohaveren tillader det, eller når der foreligger en dom Når vi i banken for en henvendelse om et bedrageri kontakter vi altid beløbsmodtagers bank og gerne rådgiver. Nogen gange holder de stramt på deres tavshedspligt andre gange kan de i fortrolighed videre give oplysninger, som vi så ikke må fortælle videre, men gerne tage med i vores betragtninger, når vi rådgiver vores kunde. Har man en hundredekronsseddel til gode i et milliard svindel, så kan man lige så godt glemme det. Men ellers opfordre vi til politianmeldelse mod småsvindleren. Og gennerelt hjælper det, om ikke andet med at få ham stoppet. |
|||
mvh Infinity
|
|||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 16:11 | ||
Beklager, men den køber jeg ikke helt. For et par måneder siden købte jeg en vare fra en webshop i Østrig, ja det vil sige, de hævede pengene fra mit kort, men jeg så aldrig nogen vare. Efter en stribe forsøg på at få bragt tingene iorden endte jeg med at anmelde det til min banks bedrageriafdeling. Bedrageriafdelingen bad om kopier af mailkorrespondance og den slags og der kom også en erklæring jeg skulle underskrive. Erklæringen var sådan en "på tro og love" der oplyste mig om at det var strafbart at fortie relevante oplysninger og den slags. Jeg fik lidt forskellige henvendelser undervejs, alle markeret med sagsnummer. Det skulle undre mig voldsomt hvis ikke dette sagsnummer på en eller anden måde er at finde i min kundeprofil. Det skulle også undre mig hvis der ikke kom en konsekvens hvis nu jeg begyndte at kontakte bedrageriafdelingen i tide og utide og mon ikke også på et eller andet tidspunkt, at politiet ville blive bedt om at efterforske om jeg virkelig var så enormt uheldig med mine webhandler eller om jeg havde opdigtet tingene? Nu er køb fra en webshop selvfølgelig ikke det samme som en privat kontooverførsel, men det udelukker jo ikke at systemet kunne udvides til også at omfatte det. |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 16:17 | ||
|
|||
Prospect
Guld medlem Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
Sendt: 10-November-2010 kl. 16:34 | ||
|
|||
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |