recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - snydt - gennem privat køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsnydt - gennem privat køb

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 15:23
Gul og gratis (som trådstarter har handlet/set annoncen via) har jo netop en paypal lignende betalingsmåde: http://www.guloggratis.dk//hjaelp/92 , men det kræver jo at man bruger detWink
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

han har lige svaret efter jeg skrev 5 beskeder om dagen, om at han var blevet dårlig ved lægen og ikke havde sin mobil og han skulle på hospitalet, og så ville han snakke med sin bank i morgen, den er helt gal, det tager 5 minutter at overføre
 
Det skulle vel ikke være en person ved navn Carsten?
 
Det lyder næsten som en person der på nettet blev kendt som "Carsten fra Thisted"!!
 
 


Redigeret af zulfo - 11-November-2010 kl. 19:19
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvem skal betale for alt dette??
 
Jeg vil mene meget af det kan, hvis du bruger Ebay og bruger paypal som betalingsforbidler. Men jeg vil tror at både Ebay og paypal skal have en vis procens sats for servicen.


Med et visakort betaler man et årligt kortgebyr der dækker bl.a. arbejdet med at hente pengene retur hvis fx. en webshop ikke leverer varen, jeg kan ikke se noget stort problem i at man kan lade bankkunder tegne en tilsvarende forsikring på bankoverførsler hvis de ønsker det. Bankerne har allerede bedrageriafdelinger der kan udføre opgaven, så merudgiften burde være overkommelig.

Forsikringen kunne være et årligt gebyr i stil med kortgebyret på fx. visa kort, men det kunne også udformes så man ved en bankoverførsel havde mulighed for at sætte hak i at man gerne ville have den specifikke overførsel forsikret for noget i stil med 1% af beløbet, dog minimum 25 kroner, maksimum 500 kroner.

I sidstnævnte tilfælde kan man så selv afgøre om beløbet har en størrelse hvor man vil forsikre det eller om det er risikoen værd at undvære.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 19:28
Visakort er da gratis i DK's største bank Tongue
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Visakort er da gratis i DK's største bank Tongue
Og næststørste*
 
 
*ved tilmelding af Gratis Hverdag
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 20:38
nej det er en der hedder charli fra løkken..... har fået hans cpr nummer... og mobil og adresse, men aner jo ikke om det hænger sammen,,,,
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 20:39
guloggratis paypal agtige metode blev kritiseret højlydt inde på deres forum og blev betragtet som en malkemaskine for penge, derfor ville jeg ikke benytte mig af den funktion...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

guloggratis paypal agtige metode blev kritiseret højlydt inde på deres forum og blev betragtet som en malkemaskine for penge, derfor ville jeg ikke benytte mig af den funktion...

Ja selvfølgelig koster sådan en metode penge. Om 5 kr + 3 % af købsprisen så er for dyrt, kan man vel altid diskutere, men det koster da ikke noget som køber. I det her tilfælde ville det være 56 kr, det synes jeg et eller andet sted er en fair nok pris.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 Det lyder næsten som en person der på nettet blev kendt som "Carsten fra Thisted"!!

Ham tænkte jeg også på, da jeg læste om sælgerens krumspring...
Senere var det så "hans kone" Ingerlis, der plattede folk på samme måde - i hvert fald på Usenet.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

nej det er en der hedder charli fra løkken..... har fået hans cpr nummer... og mobil og adresse, men aner jo ikke om det hænger sammen,,,,

Har du chekket krak og set om det giver et sammenhængende resultat?

Hvis det er 9480 Løkken kunne der være en meget lille chance for at jeg kan hjælpe med at undersøge det.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 16:41
det er 9480 Løkken - han bliver ved med at sylte mig, det er så irriterende, er begyndt at være super mistroisk når der skal handles privat gennem nettet... Har svigerforældre i Frederikshavn kunne godt finde på at besøge ham når jeg alligevel skal nordpå, men bare åndsvagt hvis han slet ikke bor der alligevel...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 18:11
Nogen herinde der kommer fra løkken, som muligvis havde mulighed for at tage ud til adressen og se hvad der stod på postkassen, er i frederikshavn nu, og kunne meget vel besøge tyven...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu