|
SoftCam med Raspberry Pi |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | |
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er noget du sætter op i den anden ende, der hvor du laver din kort server, det kan være en dreambox eller andet egnet udstyr inden for din egen matrikkel, denne deskey skal så være ens i begge ender. Svarer jeg på det forkerte ?.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
Pinch
Bruger Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror jeg ikke nødvendigvis du gør, måske det er mig, der har "vendt" det forkert; er det ikke NewCS, der er kortserver? Skal der bare indtastes noget tilfældigt, som derefter spejles i cardclient.conf i ACamd?
|
|
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo. Sådan er det tænkt.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
Pinch
Funktioner
Tak(0)
|
SÅ tæt på, tror jeg!
NewCS ser ud til at opføre sig fint; Smargo registreres og den kan læse entitlements. Det virker bare stadig ikke og synes ikke ACamd fortæller entydigt hvorfor:
Nogen der kan gennemskue, hvad der går galt? EDIT: Glemte at nævne, det er et Irdeto smartcard fra Stofa, jeg forsøger med. En enkelt ting i forhold til guiden: jeg måtte "sudo ./newcs start" for at starte NewCS uden fejl. Og apropos rettigheder, så undrer det mig, at NewCS kan oprette filen /var/log/newcs.log, men tilsyneladende intet skriver til den...
Redigeret af Pinch - 19-Marts-2015 kl. 20:46 |
|
Pinch
Funktioner
Tak(0)
|
Har absolut ingen idé om, hvad jeg reelt har ændret, men "CAID: 0606" går igen mange steder i NewCS interfacet, så prøvede at skifte cardclient.conf-linjen til:
newcamd:192.168.1.23:10000:1/0606/ffff:pinch:dummy:0102030405060708091011121314 Det gør en forskel: MediaPortal åbner preview-vinduet, der desværre forbliver gråt, NewCS registrerer, at en bruger er forbundet og ACamd arbejder hårdt:
Det ligner fremgang, men virker trods alt stadig ikke. EDIT: Samme resultat med: newcamd:192.168.1.23:10000:1:pinch:dummy:0102030405060708091011121314
Redigeret af Pinch - 19-Marts-2015 kl. 22:02 |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Din CAID står inde i "Reader status" - det er denne du skal indtaste:
newcamd:192.168.1.23:10000:1/0606/ffff:pinch:dummy:0102030405060708091011121314 Deskey skal være ens i begge ender og man laver selv et tilfældigt nummer som krypteringsnøgle.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Pinch
Funktioner
Tak(0)
|
Det er netop dét, jeg har gjort, hvilket resulterede i ovenstående.
Har jeg ret i antagelsen, at der ikke er noget i loggen, der indikerer fejl? Har prøvet at opsætte Kodi som klient mod MediaPortal og den melder heller ikke fejl, men bliver ved med at "Buffering..." uden der sker mere, dvs. det samme som MP's preview-vindue. Jeg tror ikke, fejlen ligger i NewCS eller ACamd... EDIT: Samme problem med Argus TV som backend, dog er loggen lidt mere begrænset og den opdager selv, den ikke er i stand til at tune:
Redigeret af Pinch - 20-Marts-2015 kl. 18:53 |
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har nu bøvlet længe med at få OSCam (med newcs) til at fungere med Smargo + mit Boxer kort. Den når så langt som til at finde kortet, men virker ikke til at kunne kende det. Havde man dog bare én succes historie med Boxer i DK, som kunne give håb om at det kunne komme til at virke.
Jeg kan heller ikke umiddelbart se at min acamd i MP vil connecte til min OSCam server, men det kan jo også være ligemeget så længe jeg ikke engang kan læse kortet... Nogen gode ideer, eller henvisninger til nogen, der har fået det til at funke ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
Pinch
Funktioner
Tak(0)
|
Præcis den samme situation i forhold til Stofa... |
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ifbm. lidt søgning på dette emne af andre årsager fandt jeg til dels denne tråd, og så også denne side med OSCam-indstillinger: http://www.streamboard.tv/wiki/OSCam/de/Config/oscam.server - se specifikt disablecrccws. Tilsyneladende noget med at kortet undlader at sende korrekt checksum, så kortets svar bliver ignoreret. Er det noget, du har prøvet? Jeg ved ikke om det kræver, at OSCam selv snakker direkte med kortet.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej pinch og confused har i fået det til at virke hos jer med smargo?
Jeg har yousee og vil gerne bestille rasp og smargo men vil gerne høre om i har fået det til at virke så jeg ikke brænder inde med det. |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
YouSee virker med NewCS og Smargo på en Rasberry Pi. Problemer kan opstå når det er Boxer og Canal Digital, da de benytter en anden type sikkerhed og kan have låst deres kort til en boks. Jeg har kun muligheden for at rode med YouSee.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |