recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SoftCam med Raspberry Pi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SoftCam med Raspberry Pi

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

 En enkelt ting i forhold til guiden: jeg måtte "sudo ./newcs start" for at starte NewCS uden fejl. Og apropos rettigheder, så undrer det mig, at NewCS kan oprette filen /var/log/newcs.log, men tilsyneladende intet skriver til den...
Det er rettet nu.

Debug står som default til off, derfor skriver den ikke nogen log filer.

Man skal oprette en debug opsætning i newcs.xml filen, jeg har ikke taget det med i min opsætning:

<debug>
<password>xxxxxxxx</password>
<mode>simple</mode>
<level>spam</level>
<type>all</type>
<output>tcp</output>
<console_options></console_options>
<logfile>/var/log/newcs.log</logfile>
<file_options>spam,all</file_options>
<udp_host>192.168.1.10</udp_host>
<udp_port>1000</udp_port>
<udp_options>normal,init</udp_options>
<tcp_port>1001</tcp_port>
<tcp_options>normal,init,spam,all,internal</tcp_options>
</debug>

Der er god information at hente omkring debug og styring fra konsol på dette link: (på tysk)


Redigeret af Cyberguyen - 07-August-2015 kl. 12:55
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 08:33
Okay jeg kører også med yousee men vil du evt. Kunne hjælpe hvis jeg løber ind i problemer med opsætningen af det, da jeg så vil bestille pi 2 og smargo v2 kort. Jeg formoder ikke der bliver problemer udfra tråden men man ved jo aldrig og vil man kunne bruge den som andet end kortserver samtidig eller er den dedikeret til det formål.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 10:02
Jeg vil gerne hjælpe i denne tråd så godt jeg kan, hvis du får brug for det.

Du kan sagtens benytte din Raspberry Pi til andre ting, specielt når det er den kraftige 2'er.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2015 kl. 23:44
Tak har bestilt smargo fra Tyskland så venter bare på det dukker op sidst på ugen så hører du fra mig hvis der er spørgsmål. Vil nok I første omgang prøve openelec da der er oscam addon så man måske kan kombinere mediacenter og kortserver.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 12:31
Hej, rigtig fin guide. Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert men: Jeg har prøvet med en smargo v1 og en v2. v1 dukker op med status OK i newcs web interfacet, dog er CAID = 0000 og ingenting under Keys. V2 læseren forbliver status X, jeg har prøvet en del nu og aner ikke hvad jeg kan/skal gøre, har I nogle gode ideer?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 12:34
Hej Ole. Fik du løst problemet og hvilken TV udbyder kører du med?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Hej, rigtig fin guide. Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert men: Jeg har prøvet med en smargo v1 og en v2. v1 dukker op med status OK i newcs web interfacet, dog er CAID = 0000 og ingenting under Keys. V2 læseren forbliver status X, jeg har prøvet en del nu og aner ikke hvad jeg kan/skal gøre, har I nogle gode ideer?

Jeg havde lige overset denne.

Det kan være at din 2'er står i et forkert mode. Man kan med det tilhørende værktøj ændre overførsel hastighed osv.
Står den ikke Phoenix mode?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 09:21
Hej Cyberguyen. Så fik jeg endelig købt en pi og hentet sidste image, men når jeg logger ind som pi, vil den ikke genkende sudo og hvis jeg installerer sudo via aptitude install sudo får jeg af vide at jeg ikke er root bruger.
E: Could not open lock file /var/lib/dpkg/lock - open (13: Permission denied)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), are you root?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 09:26
Den skriver forinden når jeg lige er logget ind NOTICE: the software on this Raspberry Pi has not been fully configured. Please run 'sudo raspi-config'

Kan det have noget med det at gøre

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 12:18
Jeg har nu fået kortserveren op og køre, så mangler jeg det resterende i MediaPortal. Jeg kørte kun fra guiden

Sudo apt-get update

Opgradér softwaren:
Sudo apt-get upgrade



Når jeg nu har 4 tunere er det så i newcs.xml jeg skal lave følgende ændringer:
 <user><name>peter</name><password>xxxx</password><au>on</au><spider>off</spider><sidoverride>on</sidoverride><rate>0</rate><status>access</status></user>

 <user><name>peter1</name><password>xxxx</password><au>on</au><spider>off</spider><sidoverride>on</sidoverride><rate>0</rate><status>access</status></user>

 <user><name>peter2</name><password>xxxx</password><au>on</au><spider>off</spider><sidoverride>on</sidoverride><rate>0</rate><status>access</status></user>

 <user><name>peter3</name><password>xxxx</password><au>on</au><spider>off</spider><sidoverride>on</sidoverride><rate>0</rate><status>access</status></user>

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 14:07
Jeg har oprettet brugerne via newcs programmet, så det er fint. Mine udfordringer er nu at få Mediaportal og newcs til at snakke sammen.

@Cyberguyen:

1. Har du installeret mdapiplus_0_9_0_1 versionen?

2. den har oprettet en mdapi folder i TVServer mappen uden foldere dog for tunerne. Skal folderne så hedde f.eks. Silicondust HDHomeRun Tuner 1220144E-0?

3. Har hentet acamd 0.6.0.1 som foreslået i guiden men der er ingen exe filer kun dll og conf filer.

Det er lige det sidste step der mangler for at få det til at spille 100%, så håber du gider tage et kig:)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 08:50
Prøv at starte en kodet kanal fra tv server configirationen, så bliver folderen oprettet for den tuner som forsøger.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu