recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SoftCam med Raspberry Pi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SoftCam med Raspberry Pi

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 13:45
Ja, hej Pinch og Cyberguyen. 
STORE FREMSKRIDT:)
Nu virker det sørme i VM udfra hvad jeg kan se i acamdmonitor. Jeg får dog ikke noget billede, men det tænker jeg er fordi jeg bruger VM, men der er aktivitet og ingen fejl:)

Jeg startede en helt ny VM og fik det til at køre under W7 64-bit. 

Så er min næste hovedpine. Det er jo bedre at få det til at spille på min Server (godt nok WHS 2011 som er Windows 2008 R2). Hvordan kommer det lige til at ske uden en reinstallation, da jeg sat så meget op i den, samt at jeg kører med 2 brugere samtidig. Lokalbruger til mediacenter og RDP til admin. Hvordan får jeg det så lige til at virke uden at skulle reinstallere hele Windows og alle mine indstillinger?
Tænker VM maskine ikke er så god når der skal streames til flere ad gangen også tablets og optagelser.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 14:30
Jeg vil tro at en VM er fin, hvis du har resourcer nok til rådighed.

Nu ved jeg ikke hvad du benytter til VM?

Jeg er mest til HyperV og her ville jeg smide recordings på et delt netværksdrev udenfor VM
Timeshifting filer ville jeg smide på en SSD partition, som er mounted til brug for VM OS.

Du burde kunne installere en Mediaportal client på en anden maskine og se tv via din MP server i VM Smile


Redigeret af Cyberguyen - 04-December-2015 kl. 14:34
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 15:08
Jeg kører det som Virtualbox. Kunne dog være rart hvis jeg kunne få det til at virke på min rigtige server.
Jeg har en i3 processor men skal bruge MP serveren til at streame til Kodi og til smartphones, så det kræver vel nogle kræfter at transcode.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg kører det som Virtualbox. Kunne dog være rart hvis jeg kunne få det til at virke på min rigtige server.
Jeg har en i3 processor men skal bruge MP serveren til at streame til Kodi og til smartphones, så det kræver vel nogle kræfter at transcode.
Jeg tvivler på at en i3 kan klare en virtualisering med transcoding.

Jeg har selv en i7 til at være kombineret tv-server og mediecenter.

På min Android telefon benytter jeg aMPdroid, som virker rigtigt god til både planlægning af optagelser og se live/optagede programmer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 15:38
Tak for svaret. Jeg har haft det kørerne på min server og også DVBViewer RS som lige kunne klare opgaven, så tvivler på VM kan klare den. Hvilket OS kører du på serveren?
Brugte også aMPdroid og MPextended. Det var rigtig godt, og derfor skal det også virke med acamd. Men det er et stort skidt i den rigtige retning på noget der har drillet flere måneder, men at den ikke kan fjernes og køre en CCleaner også burde det altså virke uden OS skal reinstalleres.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 16:50
Jeg har det kørende på en Windows 8.1 64-bit.

Det burde uden problemer kunne køre på Windows Server 2008.

Windows Server 2008 svarer til en Windows Vista.
Windows Server 2008 R2 svarer til en Windows 7
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

...  så det kræver vel nogle kræfter at transcode.

MP transcoder ikke; jeg tror, du sagtens kan køre det i en VM på en i3'er...

I øvrigt betyder afspillervindue med sort skærm ved preview i MP for mit vedkommende, at det fungerer :)


Redigeret af Pinch - 04-December-2015 kl. 21:50
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 08:54
Tak for svarene.
Cyberguyen hvis du kører w8.1 kan man ikke få 2 adskilte brugere så du skal vel stoppe dit mediacenter software når du skal lave noget på maskinen. Der Synes jeg Windows homeserver har en fordel med 2 samtidige brugere. 1 lokal og 1 rdp.

Pinch jeg må prøve det af. Dvbviewer bruger ihvertfald en del CPU kraft når det skal streame til smartphone, så det er da rart hvis mp ikke gør.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tak for svarene.
Cyberguyen hvis du kører w8.1 kan man ikke få 2 adskilte brugere så du skal vel stoppe dit mediacenter software når du skal lave noget på maskinen. Der Synes jeg Windows homeserver har en fordel med 2 samtidige brugere. 1 lokal og 1 rdp.
Det er rigtigt, der er kun 1 Terminal Services licens med til Windows 8.1 Pro.

Jeg kører mit mediecenter med 2 skærme, hvor skærm 1 bruges til mail, surf og diverse andre ting i stuen. Skærm 2 er til tv'et og MP er sat til altid at starte op på den.

Hvis jeg pludseligt ser noget som skal vises på tv, så trækker jeg det bare over på den skærm.

Skal jeg på et andet sted fra, så vælger jeg VNC viewer som er langsommere, men spejler alt. Det er sjældendt jeg har behovet og derfor bruger jeg aldrig RDP på den maskine.
Det er mest ved opsætninger og så er det rart at kunne se billede inde i MP tv-server setup.

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Pinch jeg må prøve det af. Dvbviewer bruger ihvertfald en del CPU kraft når det skal streame til smartphone, så det er da rart hvis mp ikke gør.
Der er flere profiler som kan benyttes i aMPdroid, den ene er vidst uden transcoding, de andre er hvis man er på farten.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 09:45
hej igen. Jeg prøvede at rulle helt tilbage med Acronis fra før jeg havde installeret MP TV Server og kørte det præcis på samme måde som på den anden maskine. Denne gang virkede det bare ikke.
@Pinch: Kan du huske hvad du gjorde for at få det til at virke på Home Server. Det virker ihvertfald ikke på WHS 2011 (Windows 2008 R2)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 11:26
Jeg har nu langt om længe fået det til at virke nogenlunde. Mit problem er pt. at jeg bruger Kodi og på de almindelige kanaler er der ingen problemer, men på de krypterede kanaler går enten acamd/mdapiplus ind og stjæler focus. Hvordan sikrer jeg mig at den ikke gør det?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 15:33
Fik selv løst det. Fandt et program der målte på hvilken applikation der stjal fokus. Det var mdapiplus og fandt en tråd hvor udvikleren anbefalede at fjerne en registreringsnøgle, så virkede det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu