recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SOLGT: Pioneer LX-5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOLGT: Pioneer LX-5090H

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 15:50
Nu spiser det jo ikke brød, og kan altid blive sat op på et af børneværelserne Wink
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 11:51
Solgt til prisen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Problemet er jo nok at udviklingen er gået hurtigt. På de gængse specs kan pioneer jo ikke være med i forhold til nye produkter. Det kan godt være oplevelsen når man sidder foran skærmen er ligeså god, men det er kun folk de virkeligt er entusiatiske omkring billedkvalitet der ved det, og de fleste af dem har for længst bevæget sig videre til andre gode skærme.

Pio er i sammenligning med nye produkter ret klodset, støjer måske lidt, bruger meget strøm og skal have en ekstern boks tilknyttet for at kunne se tv og streame.

Man skal også tænke på skærmens alder og risikoen for defekter. Jeg synes det er svært at prissætte, og kan godt forstå at mange ender emd at smide sådan et tv i soveværelset i stedet for at sælge det til foræringspris, Selvom det nok er sådan en pris der skal til.

Jeg har netop sådan en skærm, dog i den prof KRP udgave med bedre komponenter. Ja det var faktisk tilfældet, at Pioneer lavede en prof udgave af deres 9.gen TV. Skærmen er ikke tykkere end det bagbelyste LCD TV, der nu hænger på væggen, nemlig 6,2 cm.

Og sammenligningen med nye produkter er også her ret væsentlig mht holdbarhed. Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år

Redigeret af Kampus - 15-November-2016 kl. 12:19
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år

Det er da en gang vås.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år


Det er da en gang vås.

Nej det er fakta! Prøv at se hvor mange der stadig har et gen 6. 7. eller 8. gen Pioneer kørende
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 12:48
Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år

Det er da en gang vås.
Jeg mener ikke, at Kampus´vurdering er helt forkert. Ikke dermed sagt at et Pioneer ikke kan gå i stykker. Men bygge - og komponentkvalitet er af en noget andet klasse end dagens ditto.

Jeg kan huske for en del år siden, at jeg besøgte Pioneer Danmark og deres "Produkt manager" (hed det vist). Han viste mig indmaden i et PDP 508XD. Der var godt nok tænkt mere over tingene i konstruktions fasen - i forhold til det sammenlignings TV der stod ved siden af, også med bagbeklædningen aftaget.

Ting som kvalitet i konstruktionen interessere ikke Hr. og fru Danmark - måske af ren uvidenhed, og eller en højere prioritering af "Gaming" og "Apps". 

Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.

Nej, her tager du fejl, mit tidligere 428XD kører fint den dag i dag, min nabos 43 (et eller andet) og som er ældre end 10 år viser stadig et enormt godt billede.

Og min andels forenings Miele vaskemaskiner (og  de bliver dæleme brugt) er i gang med år 17. Ikke at de ikke har været repareret et par gange (mest omkring kalkproblemer).
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år
Så det at dit KRP blev repareret er bare gas og løgn? LOL
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mit KRP500M er i fornem stand. Fik skiftet panelet i slutningen af 2010. 


Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år
Så det at dit KRP blev repareret er bare gas og løgn? LOL
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mit KRP500M er i fornem stand. Fik skiftet panelet i slutningen af 2010. 


EDIT: Jeg er selv i besidelse af 2 stk. LX5090H, begge købt i defekt tilstand, det første i 2013 og det seneste her i 2016.
Det første har jeg repareret, det andet driller stadigvæk med periodisk fejl når varmet op (5-45 minutter)

Mvh. JørgenT
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Et nyt TV har reklamationsret i 2 år, og går i stykker efter 26 mdr. Et KRP har ingen reklamationsret, og behøver det heller ikke, for det holder i mindst 10 år
Så det at dit KRP blev repareret er bare gas og løgn? LOL
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mit KRP500M er i fornem stand. Fik skiftet panelet i slutningen af 2010. 


Mvh. JørgenT
Det må da være en fordel for TV´ets generelle standWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2016 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordi du kan tælle ét eksemplar, som du ved kører på 6. år, så bør du nok afholde dig fra at kalde din påstand for fakta. Mine forældres Samsung-TV kører også fint på 6. år nu, så skal vi lave endnu en fakta-boks?

Det er samme omgang med folk, der tror at alle Miele-produkter holder i 20 år.


Nej, her tager du fejl, mit tidligere 428XD kører fint den dag i dag, min nabos 43 (et eller andet) og som er ældre end 10 år viser stadig et enormt godt billede.

Og min andels forenings Miele vaskemaskiner (og  de bliver dæleme brugt) er i gang med år 17. Ikke at de ikke har været repareret et par gange (mest omkring kalkproblemer).

Og efter samme devise, så har jeg 7 køleskabe, 2 opvaskemaskiner, 2 vaskemaskiner, en tørrerumbler og en induktionsplade fra Miele, som er gået i stykker inden for de sidste 4 år i vores lille ejerforening på 15 husstande. Jeg køber sq ikke Miele-produkter igen efter at have bøvlet med deres teknikere og garanti-afdeling i flere omgange.

Jeg har fået ombyttet mit tidligere LX5090 én gang fordi det gik i stykker.

Pointen er blot, at det er en ret far fetchet påstand, at et aldrende Kuro ALTID skulle overleve et nyt TV fordi de holder i MINDST 10 år. Jeg vil gå med til, at NOGLE modeller holder sig godt, men at det skulle være et fakta, at alle modeller vil holde i 10 år er ganske enkelt forkert. Jeg kan da lige bakke det op med denne:
http://forum.recordere.dk/defekt-pioneer-krp600_topic148954_post1499721.html#1499721
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu