recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos DacMagic - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos DacMagic - hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SonosDAC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos DacMagic - hvordan?
    Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 20:22
Hejsa,

Jeg står og skal investere i et nyt anlæg, men er blevet i tvivl om hvordan løsningen skal se ud her mod slutningen og lige inden købet.

Jeg er kommet frem til at jeg skal have Sonos 120 som trækker musik fra en NAS disk. Højtalere er enten big pods eller minipods samt minibass eller bass station.

Alt min musik ligger på en harddisk og jeg vil derfor også gerne have optimeret min kvalitet. Til det formål har jeg set på Cambridge DacMagic, men spørgsmålet er nu blot hvordan kan jeg sørge for at få min musik gennem DAC´en med løsningen beskrevet i ovenstående? Og er det muligt uden andet hardware, eller hvad kræver det??

Håber i gutter kan hjælpe?
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 20:57

Oprindeligt skrevet af SonosDAC SonosDAC skrev:

Jeg er kommet frem til at jeg skal have Sonos 120 som trækker musik fra en NAS disk. Højtalere er enten big pods eller minipods samt minibass eller bass station.

Alt min musik ligger på en harddisk og jeg vil derfor også gerne have optimeret min kvalitet. Til det formål har jeg set på Cambridge DacMagic, men spørgsmålet er nu blot hvordan kan jeg sørge for at få min musik gennem DAC´en med løsningen beskrevet i ovenstående? Og er det muligt uden andet hardware, eller hvad kræver det??

Det er helt unødvendigt med en ekstern DAC.

Hvis du vil benytte en Cambridge DacMagic til at forbedre lyden, skal du have en Sonos ZP90, som ikke har indbygget forstærker. Herfra trækker du lyden digitalt gennem et coaxialt digitalkabel til din DacMagic, og lader den omforme det digitale signal til et analogt lydsignal. Fra din DacMagic skal du herefter have lyden ind i en stereoforstærker, som driver dine minipods.

Hvis du køber en Sonos ZP120 Zoneplayer med indbygget forstærker er alt ovenstående helt unødvendigt. I min vurdering er en ZP120 rigeligt til at drive et sæt Big-/minipods, eventuelt med en subwoofer på.

Hvis du vælger at gå vejen med separat DAC og stereoforstærker vil dit højttalervalg alligevel gøre at du ikke får det fulde udbytte af kæden.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:05
Ja, du har helt ret. Men jeg har fået fortalt og læst et utal af steder at DacMagic er helt fremragende til at forbedre lyd kvaliteten, og det er derfor den har min interesse. Jeg har som sådan ikke behov for noget der kan spille højere end hvad sonos kan levere med deres 120. Så DacMagic er kun for at forbedre alt min musik på ligger på harddisken - MP3 filer og hvad de eller kommer i.

Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 08:26

?.....Tror ikke helt du læste hvad fredtoft skrev...

Du kan IKKE tilslutte DacMagic til 120 da denne ikke har digital udgang - altså du er tvunget til at bruge dens indbyggede dac og forstærker, med den kvalitet dette måtte medfølge..

Hvis du vil den eksterne dac vej, så er det Sonos 90 du skal have, da denne har digital udgang. Så digital udgang fra Sonos 90 til Dacmagic og analog kabel til en stereo fortærker efter eget ønske.

Ja, DacMagic er fremragende........ til prisen!

Efftersom at dit musik ligger i mp3....så indikerer det valg lidt for mig,at du vil blive lykkelig med en Sonos 120 sat direkte til et sæt big/minipods....så kan du nemlig spare de penge.

Hvis jeg har fejlfortolket dine behov ud fra at du har musikken i mp3, og er villig til at bruge lidt penge på bedre lyd,så køb en Sonos 90, smæk den til en Dacmagic, køb en mindre men god stereo forstærker og nogle andre højtalere.....og rip så din musik i flac, så du får fuld kvalitet!

Mvh

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 09:02
Tak for jeres svar.

Som I nok kan konkludere ud fra det jeg har skrevet, så er både design og lyd vigtigt for mig, derfor er jeg kommet frem til Minipods eller Bigpods med ekstern bass-enhed.

Måske jeg skulle kigge lidt på kvaliteten min musik er i. Hvis jeg i dag er vant til at købe det meste af min musik på iTunes eller via TDC, er den så i et format der er ok uden ekstern DAC? Sekundært, hvordan ripper jeg min musik til FLAC (bedste mest brugervenlige program?)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu