recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos hos Bilka...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos hos Bilka...

Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:12
Jeg vil godt understøtte det med fortjeneste på 50 %. Jeg har selv arbejdet i butik, og der gangede man indkøbsprisen med mellem 1,75 - 2,25, alt efter hvilken slags vare der var tale om.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

[QUOTE=TvNewb]Når man er Sonos ejer kan man godt sidde og bliver lidt bitter over de avancer der må være på de produkter siden prisen kan dumpes så meget. Men det viser da med alt tydelighed hvad der sker på et marked uden tilstrækkelig konkurrence.
Nu har jeg ikke læst resten af tråden så måske andre med kendskab også svarer... men jeg kan LOVE dig vi her er langt under indkøbspris!! Nu er det markedsføring og stolthed det handler om! ;)

Redigeret af Mr. Claude - 09-Februar-2011 kl. 22:28
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Jeg tror ikke de har sat penge til. I vil blive forundret over hvad sådan lidt plastik og elektronik kan produceres for i Kina.  Så 1.400 kr. for en S5 behøver ikke at være under kostpris.
Jeg tror så du vil blive forundret over hvad sådan lidt plastik og elektronik koster, når Sonos har fået dækket omkostningerne til udvikling, kompetent gratis support og en forrygende ombytningsservice ved defekte apparater. Jeg er sikker på at Sonos er glade for HFK, men de sælger næppe deres apparater til den rå produktionspris Wink

Sonos S5 minder lidt om Squeezebox Boom (bortset fra at Boom yderligere har et dyrt VFD display, knapper og remote). Boom har jeg set ned til 1.200 kr uden "priskrig".

En pakke solsikkerugbrød fra Kohberg i Netto minder lidt om et økologisk rugbrød fra Emmerys (bortset fra at Kohbergs brød leveres med en lækker lufttæt plastikpose og en smart clips, så man kan lukke posen og forbedre holdbarheden). Solsikkebrød har jeg set ned til kr. 5,75

Pointe: Du har sikkert kun de bedste intentioner, men det er altså bedre at være smart end at spille smart. Hverken din sammenligning eller konklusion holder vand. Det er fact.

Tak for de nedladende kommentarer, meget charmerende Clown

Men kunne du så ikke tage og berige os med din insider viden?  - dine facts?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg vil godt understøtte det med fortjeneste på 50 %. Jeg har selv arbejdet i butik, og der gangede man indkøbsprisen med mellem 1,75 - 2,25, alt efter hvilken slags vare der var tale om.
Ej, det kommer da an på om hvilken slags butik og hvilke varer. I tøjbramnchen er jeg sikker på de gange MANGE gange!! Jeg har også været i butik. Og der variere dækningen kraftigt afhængig af produktet. Feks husker jeg Ipod shuffle og nano dengang havde 8 (OTTE)% i dækning. SÅ skal der sælges tilbehør ad libitum!! Wink
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:35

Nu har jeg ikke læst resten af tråden så måske andre med kendskab også svarer... men jeg kan LOVE dig vi her er langt under indkøbspris!! Nu er det markedsføring og stolthed det handler om! ;)

og det ved du, fordi...?!?Ermm
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Sonos S5 minder lidt om Squeezebox Boom (bortset fra at Boom yderligere har et dyrt VFD display, knapper og remote). Boom har jeg set ned til 1.200 kr uden "priskrig".
En pakke solsikkerugbrød fra Kohberg i Netto minder lidt om et økologisk rugbrød fra Emmerys (bortset fra at Kohbergs brød leveres med en lækker lufttæt plastikpose og en smart clips, så man kan lukke posen og forbedre holdbarheden). Solsikkebrød har jeg set ned til kr. 5,75

Pointe: Du har sikkert kun de bedste intentioner, men det er altså bedre at være smart end at spille smart. Hverken din sammenligning eller konklusion holder vand. Det er fact.
Hvis det er *fact* (læs:fakta), må vi jo tro på det... - med mindre du altså *spiller* smart...

Well... bemærkningen var måske lige smart nok.

Min bedste undskyldning er at jeg er lidt allergisk over for folk som skriver en masse de gætter på og formulerer det som facts. Andre forumlæsere kunne jo læse Lettens indlæg og gå ud fra at det han skriver rent faktisk passer, hvad det ikke gør. Det blotte faktum at vi er på et offentligt forum bør i mine øjne ikke sænke kravene til faktabaseret diskussion ned på et niveau hvor vi bare sidder og smider om os med påstande.

Troværdighed er nok altid "in the eye of the beholder", men du kan sikkert finde de få indlæg jeg har skrevet her gennem de sidste par år og vurdere om jeg generelt blot smider om mig med påstande uden hold i. Og så gøre det samme med de andre deltagere i debatten.

[For en god ordens skyld: jeg kender både kostprisen på ZP S5, Squeezebox boom, og det økologiske mel Emmerys bruger, men må melde pas på Kohbergs solsikkerugbrød. Til kr. 5,75 er jeg villig til at betale fuld pris og lade Netto bevare deres "fede ben" :-)]
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:07

og det ved du, fordi...?!?Ermm

Redigeret af Mr. Claude - 09-Februar-2011 kl. 23:09
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:12

Min bedste undskyldning er at jeg er lidt allergisk over for folk som skriver en masse de gætter på og formulerer det som facts. 

Så er du vist meget allergisk, jeg brugte jo netop formuleringer som:

tror ikke de har sat penge til....

behøver ikke være under kostpris....

minder lidt om Squeezebox Boom.... 

Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:37

Min bedste undskyldning er at jeg er lidt allergisk over for folk som skriver en masse de gætter på og formulerer det som facts. 

Sådan kan vi jo citere selektivt til vi bliver trætte og finder på noget bedre at lave...

[...] så HFK kan fortsætte med deres lukrative dækningsbidrag på Sonos udstyr [...] 

[...] Prøv at sammenligne en S5 med hvor meget fladskærmstv du kan få for knap 3000 kroner - det siger lidt om avancen på Sonosudstyr.

[...] Tag iøvrigt ikke fejl, HFK prøver blot at tage modet fra Bilka så de igen kan sidde med de fede ben for sig selv

Min formulering var dog nok hårdere end nødvendigt, det kan ofte være en konsekvens af allergi :-)

Hensigten var ikke at gøre det til en personsag, omend jeg står ved mit budskab, at hvis man vil insistere på at nogen har fede ben og lukrative dækningsbidrag, så bør man være sikker på at det rent faktisk er tilfældet. Gik jeg for meget efter manden, så beklager jeg det.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 00:17

Sådan kan vi jo citere selektivt til vi bliver trætte og finder på noget bedre at lave...

[...] så HFK kan fortsætte med deres lukrative dækningsbidrag på Sonos udstyr [...] 

[...] Prøv at sammenligne en S5 med hvor meget fladskærmstv du kan få for knap 3000 kroner - det siger lidt om avancen på Sonosudstyr.

[...] Tag iøvrigt ikke fejl, HFK prøver blot at tage modet fra Bilka så de igen kan sidde med de fede ben for sig selv

Min formulering var dog nok hårdere end nødvendigt, det kan ofte være en konsekvens af allergi :-)

Hensigten var ikke at gøre det til en personsag, omend jeg står ved mit budskab, at hvis man vil insistere på at nogen har fede ben og lukrative dækningsbidrag, så bør man være sikker på at det rent faktisk er tilfældet. Gik jeg for meget efter manden, så beklager jeg det.

Det er beklageligt for jer, hvis den store avance ligger hos Sonos, men du skal ikke bilde mig ind at den samlede bruttoavance (i alle led) ikke er højere på en Sonos S5 end et 32" Sony TV. Så er den i hvertfald lavet af et andet materiale end jeg regner med eller også er de håndbygget i USA.

"tage modet fra Bilka" er det skudt helt ved siden af? Jeg tvivler på HFK er interesseret i at man fremover kan købe Sonos sammen med mælken i Bilka.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 06:50

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hvis det er *fact* (læs:fakta), må vi jo tro på det... - med mindre du altså *spiller* smart...

Well... bemærkningen var måske lige smart nok.

Min bedste undskyldning er at jeg er lidt allergisk over for folk som skriver en masse de gætter på og formulerer det som facts. Andre forumlæsere kunne jo læse Lettens indlæg og gå ud fra at det han skriver rent faktisk passer, hvad det ikke gør. Det blotte faktum at vi er på et offentligt forum bør i mine øjne ikke sænke kravene til faktabaseret diskussion ned på et niveau hvor vi bare sidder og smider om os med påstande.

Troværdighed er nok altid "in the eye of the beholder", men du kan sikkert finde de få indlæg jeg har skrevet her gennem de sidste par år og vurdere om jeg generelt blot smider om mig med påstande uden hold i. Og så gøre det samme med de andre deltagere i debatten.

[For en god ordens skyld: jeg kender både kostprisen på ZP S5, Squeezebox boom, og det økologiske mel Emmerys bruger, men må melde pas på Kohbergs solsikkerugbrød. Til kr. 5,75 er jeg villig til at betale fuld pris og lade Netto bevare deres "fede ben" :-)]

Til denne samtale vil jeg lige dele et guldkorn, min mor lærte mig. da jeg var en lille dreng:
"Når du deler din viden og udtaler dig, skal du have dokumentation for hvad du udtaler dig om."
Nu vil jeg gerne have butikkens indkøbspris på zp s5 squeezebox boom og det økologiske mel. Både for at se, om jeg synes butikkernes priser i fremtiden er fair, men også for at lukke den diskussion om hvor vidt at hfk og bilka har tabt penge på denne kampagne.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 07:57

Øv, jeg havde skrevet et langt indlæg om priser og priskrig. Men fumlede i det, så det forsvandt.

Men humlen var to ting:
1. Både HFK og Bilka er ligeglade med om slutprisen endte over eller under indkløb. De har tjent under alle omstændigheder i form af mersalg på grund af omtale og at nye kunder hen ad vejen vil have flere enheder.

2. Profitten undervejs fra fabrik til forbruger er høj på produkter fra Sonos. Det er fair nok, de leverer varen. Udbud og efterspørgsel og alt det der. BR100 er et eksempel. Den koster 800 kr i HFK, men indeholder reelt hardware som i en trådløs router som dustin.dk sælger for 150 kr og stadig tjener på. (Ja der er udgifter til support og udvikling hvor routerproducenten har flere solgte enheder at sprede udgiften ud over, men 800 kr!!)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 11121314>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu