|
|
Besvar ![]() |
Side <1 11121314> |
Forfatter | ||||
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
|||
Jeg vil godt understøtte det med fortjeneste på 50 %. Jeg har selv arbejdet i butik, og der gangede man indkøbsprisen med mellem 1,75 - 2,25, alt efter hvilken slags vare der var tale om.
|
||||
![]() |
||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
![]() |
|||
Redigeret af Mr. Claude - 09-Februar-2011 kl. 22:28 |
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|||
Tak for de nedladende kommentarer, meget charmerende ![]() Men kunne du så ikke tage og berige os med din insider viden? - dine facts?
|
||||
![]() |
||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
![]() |
|||
![]() |
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|||
og det ved du, fordi...?!?
![]() |
||||
![]() |
||||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
|||
Well... bemærkningen var måske lige smart nok.
Min bedste undskyldning er at jeg er lidt allergisk over for folk som skriver en masse de gætter på og formulerer det som facts. Andre forumlæsere kunne jo læse Lettens indlæg og gå ud fra at det han skriver rent faktisk passer, hvad det ikke gør. Det blotte faktum at vi er på et offentligt forum bør i mine øjne ikke sænke kravene til faktabaseret diskussion ned på et niveau hvor vi bare sidder og smider om os med påstande.
Troværdighed er nok altid "in the eye of the beholder", men du kan sikkert finde de få indlæg jeg har skrevet her gennem de sidste par år og vurdere om jeg generelt blot smider om mig med påstande uden hold i. Og så gøre det samme med de andre deltagere i debatten.
[For en god ordens skyld: jeg kender både kostprisen på ZP S5, Squeezebox boom, og det økologiske mel Emmerys bruger, men må melde pas på Kohbergs solsikkerugbrød. Til kr. 5,75 er jeg villig til at betale fuld pris og lade Netto bevare deres "fede ben" :-)]
|
||||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Redigeret af Mr. Claude - 09-Februar-2011 kl. 23:09 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Så er du vist meget allergisk, jeg brugte jo netop formuleringer som: tror ikke de har sat penge til.... behøver ikke være under kostpris.... minder lidt om Squeezebox Boom.... |
||||
![]() |
||||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
|||
Sådan kan vi jo citere selektivt til vi bliver trætte og finder på noget bedre at lave...
[...] så HFK kan fortsætte med deres lukrative dækningsbidrag på Sonos udstyr [...]
[...] Prøv at sammenligne en S5 med hvor meget fladskærmstv du kan få for knap 3000 kroner - det siger lidt om avancen på Sonosudstyr.
[...] Tag iøvrigt ikke fejl, HFK prøver blot at tage modet fra Bilka så de igen kan sidde med de fede ben for sig selv
Min formulering var dog nok hårdere end nødvendigt, det kan ofte være en konsekvens af allergi :-)
Hensigten var ikke at gøre det til en personsag, omend jeg står ved mit budskab, at hvis man vil insistere på at nogen har fede ben og lukrative dækningsbidrag, så bør man være sikker på at det rent faktisk er tilfældet. Gik jeg for meget efter manden, så beklager jeg det.
|
||||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det er beklageligt for jer, hvis den store avance ligger hos Sonos, men du skal ikke bilde mig ind at den samlede bruttoavance (i alle led) ikke er højere på en Sonos S5 end et 32" Sony TV. Så er den i hvertfald lavet af et andet materiale end jeg regner med eller også er de håndbygget i USA. "tage modet fra Bilka" er det skudt helt ved siden af? Jeg tvivler på HFK er interesseret i at man fremover kan købe Sonos sammen med mælken i Bilka. |
||||
![]() |
||||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() |
|||
Til denne samtale vil jeg lige dele et guldkorn, min mor lærte mig. da jeg var en lille dreng: "Når du deler din viden og udtaler dig, skal du have dokumentation for hvad du udtaler dig om." Nu vil jeg gerne have butikkens indkøbspris på zp s5 squeezebox boom og det økologiske mel. Både for at se, om jeg synes butikkernes priser i fremtiden er fair, men også for at lukke den diskussion om hvor vidt at hfk og bilka har tabt penge på denne kampagne. |
||||
![]() |
||||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|||
Øv, jeg havde skrevet et langt indlæg om priser og priskrig. Men fumlede i det, så det forsvandt. Men humlen var to ting:
1. Både HFK og Bilka er ligeglade med om slutprisen endte over eller under indkløb. De har tjent under alle omstændigheder i form af mersalg på grund af omtale og at nye kunder hen ad vejen vil have flere enheder.
2. Profitten undervejs fra fabrik til forbruger er høj på produkter fra Sonos. Det er fair nok, de leverer varen. Udbud og efterspørgsel og alt det der. BR100 er et eksempel. Den koster 800 kr i HFK, men indeholder reelt hardware som i en trådløs router som dustin.dk sælger for 150 kr og stadig tjener på. (Ja der er udgifter til support og udvikling hvor routerproducenten har flere solgte enheder at sprede udgiften ud over, men 800 kr!!)
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 11121314> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |