|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 14> |
Forfatter | ||
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
![]() |
|
Jeg forventer ikke samme lyd i Sonos S5 til 3000 som i et anlæg til 40.000... Har du bud på produkter i stil med Sonos, der tilbyder langt bedre lydkvalitet? Efter min mening får du svært ved at finde noget der er bedre til køkkenet osv. |
||
![]() |
||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
|
Bilka er nede på 2500 nu..
|
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
Debatten deler da godt nok vandene, kunne personligt aldrig nogensinde drømme om at købe elektronik i Bilka. Jeg hader at komme der i forvejen, så gear skal købes hos entusiaster. :-)
|
||
![]() |
||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
|
Jonas, jeg vil til dels give dig ret.. Sonos kan nok ikke konkurrere i lydkvalitet med f.eks olive.. men med bilka produkt mener jeg nu logitech's squeezebox.. Sonos S5 spiller udmærket for sådan en lille dåse (Sådan en har jeg i mit køkken), Zoneplayer 120 (den med indbygget forstærker, den har jeg i soveværelset) og den spiller mine dali højttalere udmærket op.. der er masser af god lyd i det lille sæt.. og til sidst min ZP90 i stuen, sat via optisk op til min forstærker.. det spiller som det skal.. Sonos kan afspille andet en mp3.. de kan også spille lossless formatter som flac og apple's lossless format.. (det er de formatter jeg selv bruger, da jeg ikke synes om lyden ved mp3) eneste er at den ikke kan klarer FLAC i 96KHz, men det er vel også kun dvdaudio som kommer derop, og det bruger jeg ikke alligevel.. det er bestemt ikke et typisk bilka produkt, og jeg mener at Sonos bør ligge på samme højde af prestige som B&O for kvaliteten er fremragende, brugervenligheden er i top og i min verden er Sonos bare fedt... og som en anden også skriver.. så er det bare blevet meget lettere at have musik i køkkenet, badeværelset, terresen osv.. den flexibilitet har jeg ikke fundet tilsvarende hos andre producenter..
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja.. derfor mangler vi en ny forhandler af Sonos i Danmark.. for HFiklubben har snart et dårligere ry en Bilka.. men ellers vil jeg give dig ret.. men her er det kun online de sælger den, så man må formode at dem der køber, ved hvad sonos er, for ellers tror jeg at der er mange hr og fru jensen som bliver skuffede over at bilka ikke sælger en fjernbetjening, eller kan give gode råd om sonos..
|
||
![]() |
||
Leviathan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2005 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Det er noget vrøvl at sige Sonos = "den lydkvalitet" eller Squeezebox = "den lydkvalitet" og navnlig at det skulle være ringere end andet, da det hele kommer an på opsætningen. Klart at hvis man bruger Sonos/Logitechs produkter med indbygget forstærker og/eller højttalere, så er det ikke nødvendigvis super HiFi. Men bruger man blot enhederne til at sende musiksignalet (som naturligvis er i et tabsfrit format) digitalt videre til en ekstern DAC eller forstærker med en god digital behandling så kan man få rigtig god HiFi og nemt udkonkurrere enormt dyre CD-afspillere. Det er jo sammen med bekvemmelighed netop en af de store fordele ved streaming. De integrerede produkter kan man så bruge steder hvor man alligevel ikke har HiFi-udstyr stående, så som køkken, altan mv.
Redigeret af Leviathan - 08-Februar-2011 kl. 17:02 |
||
![]() |
||
Leviathan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2005 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Som sagt kan få ligeså god HiFi ud af sin Sonos/Squeezeboks som man har midler til at købe forstærker/højttalere/kabler for, men ja til de ikke HiFi-gængse steder er de integrerede produkter glimrende. Hvis du er ude efter andre streaming-løsninger som i sig selv tilbyder bedre lydkvalitet, så kig på Linn der gør sig meget i streaming HiFi http://www.linn.co.uk/
|
||
![]() |
||
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
|
Det er kanon at prisen kommer lidt ned. Men det holder nok kun kort tid altså til Bilka har solgt deres indkøbte enheder. Og mon så ikke Hifiklubben får stoppet det hul igen, ligesom de fik stoppet et bruger fælleskøb herinde......
|
||
+ 70 positive handler!
|
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
![]() |
|
Interessant. Hvilket fælleskøb forhindrede de? |
||
![]() |
||
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
|
Søg og du skal finde.... Kan hjælpe dig så meget at du skal kigge i Fælleskøb sektionen på side 2 og tråden hedder Nyt Sonos fælleskøb
![]() |
||
+ 70 positive handler!
|
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
![]() |
|
Jeg forstår ikke alle de negative omtaler af HFK. Min lokale afdeling er vildt flinke og meget opmærksom på mine preferencer. Og er flere gange talt ned i model... og dermed pris. Selvfølgelig kan der være uheldige ansatte og man kan også gå helt skævt af hinanden... og nogen går nok også derind med dårlig attitude. Men jeg kan kun anbefale dem :) Og jeg får aldrig rabat og acceptere det. Priserne er ok og sjældent fåes det betydeligt billigere i udlandet. Og jeg gider ikke bøvlet når det ikke virker osv. med udlandskøb. Men det er jo individuelt.
|
||
![]() |
||
cjoscar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
|
ja jeg er heller ikke begejstret for HFK, så noget konkurrence til dem er fint, håber at bilka får de øvrige sonos produkter og at de vil føre lidt "krig" mod HFK
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |