|
Sonos og Spotify dur aldrig :-( |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juni-2016 kl. 09:15 |
Jeg har lige udnyttet Hifi-klubbens tilbud med at låne en Sonos Playbar i 30 dage, og som TV-Soundbar og Sonos afspilning af TuneIn radio virker den upåklagelig, men Spotify derimod...
Det er efter 4-5 timers forsøg kun lykkedes mig at få den til at spille Spotify 2 gange i hhv. 10 og 5 minutter. Bortset fra disse to gange, så skriver app'en bare at den ikke kan afspille det nummer jeg har valgt da den har mistet forbindelsen til Spotify. Herefter gentages fejlbeskeden ellers for alle numre på den valgte playliste. Jeg kan se at mange andre har fået samme fejl igennem årene, men det ser mest ud til at være noget der kommer periodisk efter at have spillet i et stykke tid. Hos mig kommer det inden musikken er startet. (altså bortset fra de to gange, hvor den på magisk vis kom igang) Playbaren er min eneste Sonos enhed, så den kører bare wireless. Jeg har dog også prøvet at kable den for at se om det hjalp, men det gjorde ingen forskel. (eller hvordan kan jeg se om den bruger kablet, eller stadig kører wireless?) Jeg har Stofa 80/40 og ingen problemer med Netflix, HBO Nordic osv. Nogen ideer?
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ingen problemer med nogen af dem.
Har så den nye Connect kablet og stadig Sonos eget netværk. Den kan jo være defekt eller en router der driller playbar. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er den kablet ja? Ingen problemer her (har også en playbar til test)
|
|
![]() |
|
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Logger du på Spotify via Facebook?
Det havde jeg meget bøvl med på mit Sonos. Efter jeg fik det lavet om, så jeg logger direkte på Spotify, hjalp det. Derudover kan det også hjælpe at kable Sonos-enheden direkte til routeren. |
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Logger på Spotify med id/kode - ikke vha. Facebook.
Hvordan kan jeg se at Playbaren bruger kablet, når den jo stadig husker mit wifi pwd? Edit: Nu har jeg slettet oplysninger om mit trådløse netværk, så nu kører den helt sikkert kablet. (også testet ved at den nu ikke længere kan findes af tlf. når kablet er taget ud.)
Redigeret af pdj1974 - 12-Juni-2016 kl. 10:53 |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har nu aldrig haft de problemer med Spotify, og jeg har heller aldrig brugt log ind via Facebook.
Har du prøvet at fjerne, og re-connecte din konto. Ellers så kontakt Sonos support, de er flinke og det er på dansk, så kan de imens du har dem i røret gennemgå dit setup, og finde evt. fejl. |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan se det under "Om mit Sonos system".
Der er et punkt WM. 0 betyder mesh, og 1 Wifi Et link til Sonos support om mesh og Wifi https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/determining-if-sonos-using-wifi-or-wired-mode-6642283 Og som sædvanlig driller indsæt af hyperlink på dette fora. :( Redigeret af Jever - 12-Juni-2016 kl. 10:49 |
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mange tak - der står 0 for mesh, dvs. mindst en Sonos enhed er kablet, og da jeg kun har Playbaren, så er det nok den :-) Jeg bruger Unblock-US som DNS for at kunne se BBC og FoxNow osv. Jeg rettede min router til at bruge 8.8.8.8 som DNS, hvorefter det ser ud til at spille. Yes! :-) Så skal jeg lige tilbage på trådløs, og finde hvordan man angiver DNS direkte på Playbaren og få testet noget mere, men det må blive i næste uge, for nu står den snart på AC/DC
![]() |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, har hørt at stabil DNS er vigtig til Sonos.
Jeg tror ikke du har mulighed for at sætte DNS direkte på Sonos udstyr. Du skal nok istedet sætte din Unblock DNS i det udstyr du ser BBC osv på. |
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så er jeg blevet lidt klogere - eller rettere bare blevet bekræftet i at det er Unblock-US der er problemet, og at jeg langt fra er den eneste med det problem.
Unblock-US support siger at jeg bliver nød til at fjerne deres DNS på min router, og så angive den på alle de enheder der har brug for det i stedet for. Fedt :-(
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |